Jump to content

Recommended Posts

Posted

Fikk omsider arp studsa til veivbukkene i posten så jeg måtte jo prøvemontere de, men merket at de blei veldig tunge å dra rundt allerede her:

arp.jpg

 

Ville ikke ta i når jeg skrudde de ned i tilfelle blokka skulle sprekke... men vil da tro at de skal skrues helt ned?

noen som vet?

eventuelt hvilket moment jeg kan trekke de til med?

WWW.NorskEscortRegister.Net

Escort Mk1/Mk2 register

Guest Larsern
Posted

Det bør ikke være tungt å skru før de bunner.

 

Pinnebolter skal kunne skrus lett på plass med to fingre.

Posted

takk for tips, det er ikke noe guffe nede i hullet, blokka er clean og fin.

Men gjengepartiet er nok for langt, hvis jeg snur studsen så blir det helt perfekt, men da stikker ikke sekskant hullet opp...

Jeg kan heller ikke skru studsen noe lengre ned for da vil ikke mutteren få ordentlig tak...

så lengden på studsen er helt riktig, men gjengepartiet er for langt......

 

noen som har brukt akkurat denne typen studs på bukkene sine?

WWW.NorskEscortRegister.Net

Escort Mk1/Mk2 register

Posted (edited)
eventuelt hvilket moment jeg kan trekke de til med?

 

Trinn 1: 44 Nm

Trinn 2: 88-102 Nm

 

er i hvertfall hva du skal trekke til med

Edited by void
logo_cosworth_small.gif
Posted
Noen som har brukt akkurat denne typen studs på bukkene sine?

 

Jeg har IKKE, men det der ser helt feil ut. Studsen skal stoppe på og "hvile" på kanten rundt hullet.

Hovedproblemet med inkompetanse er at innehaveren sjelden er klar over dette selv. Vedkommende fortsetter derfor sitt virke med å ødelegge for alle dem som tar kontakt.

  • 3 weeks later...
Posted

fant du ut hva som evt var feil?

Sierra sedan-Garett'RS500'2wd'bilstein'powerflex'204hk

'Voldenracing performance'

Taunus 2 dørs 81 mod -> sølvpila

Sierra 3 dørs 86 mod -> brukshest

Posted

merkelig..bare nysjerrig jeg:)

Sierra sedan-Garett'RS500'2wd'bilstein'powerflex'204hk

'Voldenracing performance'

Taunus 2 dørs 81 mod -> sølvpila

Sierra 3 dørs 86 mod -> brukshest

  • 2 weeks later...
Posted

ser ikke behov for å bruke noe annet en orginalt der... om du ikke tenker 750+ nm...

Så har desverre ikke erfaring med disse, men ser ikke riktig ut....

Hør med jens

1986 sierra cosworth "gpa"

1980 escort 1600 sport

2006 BMW e60 520d

2000 Transporter t4 2,5 tdi

2002 Subaru wrx sti prodrive

1999 Honda Cbr 600f

2008 mitsubishi L200

  • 4 weeks later...
Posted
hvorfor skal du bruke studs da? er ikke de orginale skruene gode nok?

 

jens var redd for at lagerbukkene skulle "skytes" ut når jeg skulle ha mye moment lavt i registeret.

så kjøpte derfor arp istedet for originale bolter da 700kr forskjell bare er småpenger med tanke på hva alt annet har kostet...

WWW.NorskEscortRegister.Net

Escort Mk1/Mk2 register

  • 1 month later...
Guest Dre Racing@
Posted
så det er med andre ord ikke nødvendig med arp bolter altså?

hverken til topp eller svinghjul?

 

først må man jo vite hva som er så spesielt bra med disse arp boltene.

jeg er ikke helt sikker på strekkfastheten på di,

men er de sterkere enn 12.9?

jeg mener det men ikke helt sikker, har lest det et sted da, kan sikker google det

Posted

hva er bruddstyrken på ARP sine bolter da ??

2012 Focus 1.0 Ecoboost Stv 125 hk

X 2004 Focus ST 170 Imperial Blue

X 87/91 sierra cosworth 4x4 stage 3

X 01 mondeo 2,0 tdi stv 115hk

X 92 fiesta xr2i 1,8 16v (RS1800)

X 88 sierra 2,0 sedan

X 90 sierra 2,0i combi

Posted
hva er bruddstyrken på ARP sine bolter da ??

 

Har ikke de talla i hodet, men argumentene mine for å velge disse var, jeg trengte nye bolter, disse boltene har godt "rykte" på seg, de går igjennom strenge krav med tanke på sjekk sånn at antall feil produserte bolter holdes til minimum, siden blokka er såpass preparert og at jeg har planer om å endre "oppsettet" på motoren etter behov er det greit med studs istedet for bolter så man ikke risikerer å dra av noen gjenger.

Og så er det andre steder jeg vil spare penger enn ting som holder veiva på plass.

WWW.NorskEscortRegister.Net

Escort Mk1/Mk2 register

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...