RS 1000 Posted February 27, 2008 Share Posted February 27, 2008 (edited) Jeg var å kjøpte ett sett BCR8ES idag, Men den putrer litt på tomgang.Dette er typisk når man har lav co og kjører tennplugger med tykk senterelektrode. Litt høyere co eller tennplugger med tynnere senterelektrode hjelper på, eller løser problemet. Edited February 27, 2008 by RS 1000 Hovedproblemet med inkompetanse er at innehaveren sjelden er klar over dette selv. Vedkommende fortsetter derfor sitt virke med å ødelegge for alle dem som tar kontakt. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest crzywiz Posted February 27, 2008 Share Posted February 27, 2008 (edited) Hva anbefaler dere? Bilen gikk helt feilfritt med orginale plugger. Men mener du at det at jeg ikke har justert pluggene i det hele tatt, ikke har noe å si? Hvordan justerer man co'en? og er dette greit å gjøre? Edited February 27, 2008 by crzywiz Link to comment Share on other sites More sharing options...
RS 1000 Posted February 27, 2008 Share Posted February 27, 2008 Hva anbefaler dere? Bilen gikk helt feilfritt med orginale plugger. Men mener du at det at jeg ikke har justert pluggene i det hele tatt, ikke har noe å si? Hvordan justerer man co'en? og er dette greit å gjøre? Det gjorde den nok så hvorfor bytte? Det har lite og ingenting å si på tomgang og rolig kjøring. "If it ain´t broken, don´t fix it." Hovedproblemet med inkompetanse er at innehaveren sjelden er klar over dette selv. Vedkommende fortsetter derfor sitt virke med å ødelegge for alle dem som tar kontakt. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest crzywiz Posted February 27, 2008 Share Posted February 27, 2008 Fordi jeg plages enda med tomgangen avogtil når bilen er varm. dvs når jeg starter den med tomgangsreg innkoblet så ruser deg seg til 2000rpm. Kan CO ha noe med dette å gjøre? Har byttet vanntemp sensor. Leste at Kleppa hadde lignende problem som tennpluggskifte løste Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Escoss Posted May 14, 2008 Share Posted May 14, 2008 Var på mekonemen idag. I sine lister fant de NGK PFR7B-11.... Ser at ingen av dere her nevnt dem.....er disse brukbare?? Hakke peiling på plugger jeg Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kverna Posted May 14, 2008 Share Posted May 14, 2008 Var på mekonemen idag. I sine lister fant de NGK PFR7B-11.... Ser at ingen av dere her nevnt dem.....er disse brukbare?? Hakke peiling på plugger jeg Det er de pluggene som står i katalogen for cosworth og impreza turbo bla. Koster 319kr per stykk sist jeg sjekka på jobben(torshov)Bruk heller bcr8es med 0.6 åpning Min fotoblogg Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Escoss Posted May 14, 2008 Share Posted May 14, 2008 Så jeg bør ikke bruke NGK PFR7B-11?? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kverna Posted May 14, 2008 Share Posted May 14, 2008 Så jeg bør ikke bruke NGK PFR7B-11?? JA. Altså, DU BØR IKKE BRUKE NGK PFR7B-11 Min fotoblogg Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Escoss Posted May 14, 2008 Share Posted May 14, 2008 Hvorfor? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Helge Posted May 14, 2008 Share Posted May 14, 2008 (edited) Hvorfor? bcr8es med 0.6 åpning er bedre og selges på Torshov Edited May 14, 2008 by Helge WOLF!!! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kverna Posted May 14, 2008 Share Posted May 14, 2008 Hvorfor?319kr per stykk er vel grunn nok i mine øyne, når bcr8es funker bra Min fotoblogg Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Escoss Posted May 14, 2008 Share Posted May 14, 2008 men jeg har allerede kjøpt pluggene...det er vel på ingen måte skadelig? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Helge Posted May 14, 2008 Share Posted May 14, 2008 men jeg har allerede kjøpt pluggene...det er vel på ingen måte skadelig? Om du allerede har kjøpt driten kan du jo bare bruke dem te de gir seg, e jo ikkje farlige. Kunne jo prøvd å bytta dei då. Har vel kvittering? WOLF!!! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bdt Posted May 14, 2008 Share Posted May 14, 2008 motorcraft agps 091c på ford,koster 130 for 4 stk.justeres ned til 0,6mm åpning så funker de som bare f... COS it`s WORTH it! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kverna Posted May 14, 2008 Share Posted May 14, 2008 bcr8es med 0.6 åpning er bedre og selges på Torshov men jeg har allerede kjøpt pluggene...det er vel på ingen måte skadelig? Var kun pga. pris jeg anbefalte bcr8es. Ikke farlig å bruke de pluggene du har kjøpt. Min fotoblogg Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Escoss Posted May 14, 2008 Share Posted May 14, 2008 Hehe...da bruker jeg de jeg har kjøpt...har lyst å kjøre nå!!! Link to comment Share on other sites More sharing options...
BR Racing V6 Posted May 14, 2008 Share Posted May 14, 2008 (edited) Jeg anbefaler Denso Iridium IK24 på mildt trimma og IK27 på 500hk og opp. bruker dette på alle motorene jeg er borti,ingen feil enda. selv på fet blanding som afr 9 har disse plugga overlevd , merker stor forskjell på disse og ngk sine iridium. men de er mye dyrer og. FROFIX Edited May 14, 2008 by BR Racing V6 83 merkur xr4ti widebody,langtidsprosject.start ca 2015 85 sierra xr4x4 orginal 3dørs. 2.8 v6 turbo,utstilling/bane.sikte på shine på denne her start 2014 85 sierra xr4x4 isbil .v6 3.0(2.8base) rally sugemotor E85/Nos.halvbur.isdekk.fortsetter høsten 2013,kjøre vinter 14:) 88 sierra sedan cosworth replica. sohc 2.0 motor under bygging..E85.høsten 2013 88 Sierra cosworth banebil bredda sedan.kjøre 2014.mye gjennstår.Motor pinto E85 2.0 eller Lima 2.5 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts