RS 1000 Posted February 27, 2008 Posted February 27, 2008 (edited) crzywiz said: Jeg var å kjøpte ett sett BCR8ES idag, Men den putrer litt på tomgang.Dette er typisk når man har lav co og kjører tennplugger med tykk senterelektrode. Litt høyere co eller tennplugger med tynnere senterelektrode hjelper på, eller løser problemet. Edited February 27, 2008 by RS 1000 Hovedproblemet med inkompetanse er at innehaveren sjelden er klar over dette selv. Vedkommende fortsetter derfor sitt virke med å ødelegge for alle dem som tar kontakt.
Guest crzywiz Posted February 27, 2008 Posted February 27, 2008 (edited) Hva anbefaler dere? Bilen gikk helt feilfritt med orginale plugger. Men mener du at det at jeg ikke har justert pluggene i det hele tatt, ikke har noe å si? Hvordan justerer man co'en? og er dette greit å gjøre? Edited February 27, 2008 by crzywiz
RS 1000 Posted February 27, 2008 Posted February 27, 2008 crzywiz said: Hva anbefaler dere? Bilen gikk helt feilfritt med orginale plugger. Men mener du at det at jeg ikke har justert pluggene i det hele tatt, ikke har noe å si? Hvordan justerer man co'en? og er dette greit å gjøre? Det gjorde den nok så hvorfor bytte? Det har lite og ingenting å si på tomgang og rolig kjøring. "If it ain´t broken, don´t fix it." Hovedproblemet med inkompetanse er at innehaveren sjelden er klar over dette selv. Vedkommende fortsetter derfor sitt virke med å ødelegge for alle dem som tar kontakt.
Guest crzywiz Posted February 27, 2008 Posted February 27, 2008 Fordi jeg plages enda med tomgangen avogtil når bilen er varm. dvs når jeg starter den med tomgangsreg innkoblet så ruser deg seg til 2000rpm. Kan CO ha noe med dette å gjøre? Har byttet vanntemp sensor. Leste at Kleppa hadde lignende problem som tennpluggskifte løste
Guest Escoss Posted May 14, 2008 Posted May 14, 2008 Var på mekonemen idag. I sine lister fant de NGK PFR7B-11.... Ser at ingen av dere her nevnt dem.....er disse brukbare?? Hakke peiling på plugger jeg
Kverna Posted May 14, 2008 Posted May 14, 2008 Escoss said: Var på mekonemen idag. I sine lister fant de NGK PFR7B-11.... Ser at ingen av dere her nevnt dem.....er disse brukbare?? Hakke peiling på plugger jeg Det er de pluggene som står i katalogen for cosworth og impreza turbo bla. Koster 319kr per stykk sist jeg sjekka på jobben(torshov)Bruk heller bcr8es med 0.6 åpning Min fotoblogg
Kverna Posted May 14, 2008 Posted May 14, 2008 Escoss said: Så jeg bør ikke bruke NGK PFR7B-11?? JA. Altså, DU BØR IKKE BRUKE NGK PFR7B-11 Min fotoblogg
Helge Posted May 14, 2008 Posted May 14, 2008 (edited) Escoss said: Hvorfor? bcr8es med 0.6 åpning er bedre og selges på Torshov Edited May 14, 2008 by Helge WOLF!!!
Kverna Posted May 14, 2008 Posted May 14, 2008 Escoss said: Hvorfor?319kr per stykk er vel grunn nok i mine øyne, når bcr8es funker bra Min fotoblogg
Guest Escoss Posted May 14, 2008 Posted May 14, 2008 men jeg har allerede kjøpt pluggene...det er vel på ingen måte skadelig?
Helge Posted May 14, 2008 Posted May 14, 2008 Escoss said: men jeg har allerede kjøpt pluggene...det er vel på ingen måte skadelig? Om du allerede har kjøpt driten kan du jo bare bruke dem te de gir seg, e jo ikkje farlige. Kunne jo prøvd å bytta dei då. Har vel kvittering? WOLF!!!
Bdt Posted May 14, 2008 Posted May 14, 2008 motorcraft agps 091c på ford,koster 130 for 4 stk.justeres ned til 0,6mm åpning så funker de som bare f... COS it`s WORTH it!
Kverna Posted May 14, 2008 Posted May 14, 2008 Helge said: bcr8es med 0.6 åpning er bedre og selges på Torshov Escoss said: men jeg har allerede kjøpt pluggene...det er vel på ingen måte skadelig? Var kun pga. pris jeg anbefalte bcr8es. Ikke farlig å bruke de pluggene du har kjøpt. Min fotoblogg
Guest Escoss Posted May 14, 2008 Posted May 14, 2008 Hehe...da bruker jeg de jeg har kjøpt...har lyst å kjøre nå!!!
BR Racing V6 Posted May 14, 2008 Posted May 14, 2008 (edited) Jeg anbefaler Denso Iridium IK24 på mildt trimma og IK27 på 500hk og opp. bruker dette på alle motorene jeg er borti,ingen feil enda. selv på fet blanding som afr 9 har disse plugga overlevd , merker stor forskjell på disse og ngk sine iridium. men de er mye dyrer og. FROFIX Edited May 14, 2008 by BR Racing V6 83 merkur xr4ti widebody,langtidsprosject.start ca 2015 85 sierra xr4x4 orginal 3dørs. 2.8 v6 turbo,utstilling/bane.sikte på shine på denne her start 2014 85 sierra xr4x4 isbil .v6 3.0(2.8base) rally sugemotor E85/Nos.halvbur.isdekk.fortsetter høsten 2013,kjøre vinter 14:) 88 sierra sedan cosworth replica. sohc 2.0 motor under bygging..E85.høsten 2013 88 Sierra cosworth banebil bredda sedan.kjøre 2014.mye gjennstår.Motor pinto E85 2.0 eller Lima 2.5
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now