Cosworth_ftw Posted July 3, 2007 Share Posted July 3, 2007 lurer på om pluggene er røket og hører at det skal være en spessiel god tennplugg til cosworth ved navn champion?? hva mer isåfall og pris evnt hvor man får kjøpt de i bergensområdet??? Link to comment Share on other sites More sharing options...
D.Toft Posted July 3, 2007 Share Posted July 3, 2007 hos Ford kansje? org er vel best, om du har trimmet den så må vel åpning og varmegrad stemme litt.. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Cosworth_ftw Posted July 3, 2007 Author Share Posted July 3, 2007 den er både trimmet og ombygd...men eg har liten peiling på område...hjelp meg litt? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jonny.B Posted July 3, 2007 Share Posted July 3, 2007 ngk bcr 8es er jo en gammel slager som funker bra,har aldrig brukt noe annet. Prosjekt Electric orange Cossie Link to comment Share on other sites More sharing options...
Cosworth_ftw Posted July 3, 2007 Author Share Posted July 3, 2007 hm takk!! men så ingen som har hørt om denne champion? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest dadda rst Posted July 3, 2007 Share Posted July 3, 2007 Champion qc57 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hansi Posted July 3, 2007 Share Posted July 3, 2007 Jo da. Jenspeed selger, racefix.no selger, facemotorsport.no selger.. Kjører de selv på min, funker bra de. 91 Sierra Cosworth 4x4 Bremsepapirer: Auto Consult TEF Racing Prosjekt Link to comment Share on other sites More sharing options...
Escort RST WRC Posted July 3, 2007 Share Posted July 3, 2007 Du kan trygt bruke NGK BCR8ES.Desse koster halvparten av det Champion QC57 og QC59 koster.Og de funker absolutt like godt. Kristian Løvland----------1989 Ford Sierra Cosworth 2wd Wolf Prosjekttråd her Link to comment Share on other sites More sharing options...
alibaba Posted July 3, 2007 Share Posted July 3, 2007 Jeg har noen enda bedre tilsalgs. NGK BKR8EIX, NGK iridiumplugger, beste som finnes. Dyre plugger som jeg selger til 400kr for et sett. http://www.ngksparkplugs.com/products/spar...ix.asp?mode=nml x - RS Turbo S2 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Cosworth_ftw Posted July 3, 2007 Author Share Posted July 3, 2007 tror eg går for de billigste cossi power anbefalte, har nok av andre deler å bruke penger på!!! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jonny.B Posted July 3, 2007 Share Posted July 3, 2007 tror eg går for de billigste cossi power anbefalte, har nok av andre deler å bruke penger på!!! ett klokt valg,har aldrig hatt en fusk med disse pluggene de 11 årene jeg har hatt cosworth jeg fryser nedover ryggen når jeg hører ordet champion,men det er sikkert for att jeg driver mye med trimma 2-takts motorer,der er det KUN nkg som gjelder. Prosjekt Electric orange Cossie Link to comment Share on other sites More sharing options...
alibaba Posted July 3, 2007 Share Posted July 3, 2007 Og NGK Iridium er det beste man får til gatemotorer. x - RS Turbo S2 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Asil Racing Posted July 3, 2007 Share Posted July 3, 2007 jeg har kjørt på champion 57 qc og har aldri hatt et fuskeslag med di motoren har gått ryddig i 2 år . Link to comment Share on other sites More sharing options...
kh turbo Posted July 3, 2007 Share Posted July 3, 2007 (edited) champion 57 qc anbefales for trimmede cosworth motorer fra 400 til 800 hk....det er godt utprøvd.Jeg har oxo brukt NGK tidligere både på motocross og cosworth, men byttet til champion når NGK pluggen ikke taklet dobble coilpakker og autronic av en eller annen grunn... Edited July 3, 2007 by kh turbo 1986 sierra cosworth "gpa"1980 escort 1600 sport2006 BMW e60 520d2000 Transporter t4 2,5 tdi2002 Subaru wrx sti prodrive1999 Honda Cbr 600f2008 mitsubishi L200 Link to comment Share on other sites More sharing options...
RS 1000 Posted July 3, 2007 Share Posted July 3, 2007 Og NGK Iridium er det beste man får til gatemotorer. Derom strides de lærde. En av de jeg respekterer sa så greit at dersom man fikk forbedring med "fine point" tennplugger så er det fordi at tenningsannlegget er underdimensjonert. Nå er jo de fleste tenningsanlegg akkurat det og derfor gir de gjerne en forbedring. champion 57 qc anbefales for trimmede cosworth motorer fra 400 til 800 hk....det er godt utprøvd.Jeg har oxo brukt NGK tidligere både på motocross og cosworth, men byttet til champion når NGK pluggen ikke taklet dobble coilpakker og autronic av en eller annen grunn... Disse Champion Race pluggene er uten resistor noe som blir mer og mer sjelden for tennplugger pga fare for ulempene med radiostøy. Når tenningsannleggene er marignale så er det en fordel å kjøre resistorløst. Vi bruker f.eks NGK BCP 7ES, EV eller EVX plugger fordi at BCR er en resistorplugg.EVX EIX IQ og IK plugger er alle eksempler på tennplugger med resistor. Hovedproblemet med inkompetanse er at innehaveren sjelden er klar over dette selv. Vedkommende fortsetter derfor sitt virke med å ødelegge for alle dem som tar kontakt. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Cosworth_ftw Posted July 3, 2007 Author Share Posted July 3, 2007 ok då tenker eg at eg fikk høre det eg trengte.. Link to comment Share on other sites More sharing options...
alibaba Posted July 3, 2007 Share Posted July 3, 2007 Champoin 57 er veldig kalde plugger. Endel kaldere enn NGK 8 som er vanlig til Cosworth. Skal ha en ganske høyt trimmet motor for at Champion 57 skal være nødvendig. Man får da oftere bedre forbrenning med en varmere plugg. Champion 59 er nok en bedre plugg for grønn/grådyse motor da. x - RS Turbo S2 Link to comment Share on other sites More sharing options...
RS 1000 Posted July 3, 2007 Share Posted July 3, 2007 Du kan trygt bruke NGK BCR8ES.Desse koster halvparten av det Champion QC57 og QC59 koster.Og de funker absolutt like godt. For gatebruk er det QC59YC som anbefales for dem som absolutt vil kjøre med Championplugger. Som tidligere nevt, BCR er en resistorplugg. ok då tenker eg at eg fikk høre det eg trengte.. Ser at du nevner Bergensområdet og dersom det er her du kjører så skal du iallfall drite i QC57C pluggene til du skal på bane og heller gå for QC59YC. Champoin 57 er veldig kalde plugger. Endel kaldere enn NGK 8 som er vanlig til Cosworth. Skal ha en ganske høyt trimmet motor for at Champion 57 skal være nødvendig. Man får da oftere bedre forbrenning med en varmere plugg. Champion 59 er nok en bedre plugg for grønn/grådyse motor da. Om ikke minnet svikter meg så tilsvarer Champion 57 plugger NGK varmetall 12. og når man vet at det er endel som tar 1000 hk på 6 syl motorer med NGK 7ér plugger så settes tingene i riktig perspektiv. Hovedproblemet med inkompetanse er at innehaveren sjelden er klar over dette selv. Vedkommende fortsetter derfor sitt virke med å ødelegge for alle dem som tar kontakt. Link to comment Share on other sites More sharing options...
kh turbo Posted July 3, 2007 Share Posted July 3, 2007 (edited) Ingen betydning hvordan type dyser du har på motoren, det er varmen i forbrenningskammeret som avgjør hvilken varme verdi du bør bruke. Og jeg er enig i at 59 pluggen er et bedre alternativ for "normal" kjøring... har sågar brukt det på banekjøring uten problem... Og om det er støy demping I pluggen har vel ikke noe å si for om en plugg fungerer godt eller ikke??? er ikke dette bare en isolering/skjerming? brukte 8èr plugg uten R plugg og den taklet ikke wasted spark og autronic, har prøvd dette på 2 biler, selv og har fått samme tilbakemelding fra andre. Bilen går uryddig på og småkutter ved ladetrykk. Noen liker mora og andre dattera.... Edited July 3, 2007 by kh turbo 1986 sierra cosworth "gpa"1980 escort 1600 sport2006 BMW e60 520d2000 Transporter t4 2,5 tdi2002 Subaru wrx sti prodrive1999 Honda Cbr 600f2008 mitsubishi L200 Link to comment Share on other sites More sharing options...
ford Posted July 3, 2007 Share Posted July 3, 2007 Snakka med Jens om dette her, han sa at jeg skulle bruke Champion C59 plugger på vår cossie. Han sa at han brukte dem fra 200hk til 900... C57 fikk jeg ikke lov til og kjøpe! hehe.. Link to comment Share on other sites More sharing options...
alibaba Posted July 3, 2007 Share Posted July 3, 2007 Ingen betydning hvordan type dyser du har på motoren, det er varmen i forbrenningskammeret som avgjør hvilken varme verdi du bør bruke. Og jeg er enig i at 59 pluggen er et bedre alternativ for "normal" kjøring... har sågar brukt det på banekjøring uten problem... Og om det er støy demping I pluggen har vel ikke noe å si for om en plugg fungerer godt eller ikke??? er ikke dette bare en isolering? brukte 8èr plugg uten R plugg og den taklet ikke wasted spark og autronic, har prøvd dette på 2 biler, selv og hørt nadre har sagt det samme. Noen liker mora og andre dattera.... Grønn/grådyse er et mål på effektuttak og trimmingsgrad på Cosworth. x - RS Turbo S2 Link to comment Share on other sites More sharing options...
vinge87 Posted July 3, 2007 Share Posted July 3, 2007 jeg bruker champion c59, kjempe plugger sålang ihvertfall disse ringstad bedde meg å bruke Bruksbil: 2005 E-61 Bmw 535dat M-SportUnder bygging: Escort F-40 4x4 1Uzfe Twin Efr 6258 WRC understell, Quaife Seq q-69 + masse grommt På passionford Dette forumet mangler styring...... Link to comment Share on other sites More sharing options...
RS 1000 Posted July 3, 2007 Share Posted July 3, 2007 Og om det er støy demping I pluggen har vel ikke noe å si for om en plugg fungerer godt eller ikke??? er ikke dette bare en isolering/skjerming? brukte 8èr plugg uten R plugg og den taklet ikke wasted spark og autronic, har prøvd dette på 2 biler, selv og har fått samme tilbakemelding fra andre. Bilen går uryddig på og småkutter ved ladetrykk. Noen liker mora og andre dattera.... Det er omvendt. Når du ikke har tilstrekkelig mye demping som f.eks en R plugg gir, så produseres det mye mer radiostøy. Denne støyen kan forstyrre datasprut slik som du beskriver. Hovedproblemet med inkompetanse er at innehaveren sjelden er klar over dette selv. Vedkommende fortsetter derfor sitt virke med å ødelegge for alle dem som tar kontakt. Link to comment Share on other sites More sharing options...
kh turbo Posted July 3, 2007 Share Posted July 3, 2007 Jeg er med på det, mulig jeg forklarte meg klønete.... Så 57 og 59 pluggen har stødemping? En motor med grå dyser kan gå mye "kaldere" en en motor på gule dyser... dette er avhengig av mange flere faktorer en antall ccm3 dysene gir. 1986 sierra cosworth "gpa"1980 escort 1600 sport2006 BMW e60 520d2000 Transporter t4 2,5 tdi2002 Subaru wrx sti prodrive1999 Honda Cbr 600f2008 mitsubishi L200 Link to comment Share on other sites More sharing options...
alibaba Posted July 3, 2007 Share Posted July 3, 2007 Større moment, høyere forbrennigstemperatur. Dieselmotorer gir større effekt per omdreining pga høyere temperatur i forbrenningskammeret. Det er termisk energi man utnytter i en forbrenningsmotor. Når man fyller sylinderen med mer luft og bensin på samme volum vil temperaturen øke. Samme gjør det hvis man kjører opp kompresjonen veldig høyt. Begge gir større termisk energi. x - RS Turbo S2 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now