Guest mhd Posted June 29, 2007 Share Posted June 29, 2007 Lurer på om det er noe problem med 1.8l eller rs 2000 motor i en -91 modell 1.6 efi Link to comment Share on other sites More sharing options...
2.8i TIC Posted July 2, 2007 Share Posted July 2, 2007 Bytt likegreit til en 2.0 zetec, de er mye mer trimmingvennlige... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest mhd Posted July 7, 2007 Share Posted July 7, 2007 Er det mye arbeid med det da. Link to comment Share on other sites More sharing options...
TJ_RS_Turbo Posted July 8, 2007 Share Posted July 8, 2007 Hvorfor ikke heller bygge om til cvh turbo som cossiman har gjort i sin mk5?? Få tak i noen rst stempler, rst-t3 manifoil og turbo en intercooler. Hva du gjør med motorstyrigna blir opp til deg selv. Men hør med han hvor mye en kan lade. Ellers så er jo megasquirt bolt-on denne motoren (mener jeg har sett at en får kjøpt adapter fra orginal EEC-IV pluggen over til megasquirt sin d-sub også). 86 Escort RS turbo s2. Megasquirt edition. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Cossieman Posted July 8, 2007 Share Posted July 8, 2007 hmm funker ikke mere en 0,3. må vel bare koble opp en bensintrykksreg. jeg klarte og kjøre med 0,6 en liten stund men plutselig fikk jeg fuel cut som bare f. Her skal det stå noe.. og det gjør det. Link to comment Share on other sites More sharing options...
janbanan Posted July 8, 2007 Share Posted July 8, 2007 hehe ja gjør som cossieman og brems 80 hester neida, bare tuller med deg en turbokonvertert 2liters zetec hadde jo ikke vært dumt! Link to comment Share on other sites More sharing options...
TJ_RS_Turbo Posted July 9, 2007 Share Posted July 9, 2007 hmm funker ikke mere en 0,3. må vel bare koble opp en bensintrykksreg. jeg klarte og kjøre med 0,6 en liten stund men plutselig fikk jeg fuel cut som bare f. Du trenger ikke en annen bensintrykksreg en den du har. Den er justerbar. Bare bank en tynn skrutrekker inn i den alu-greia i midten på toppen på regulatoren og vipp av det lokket, forklarte det til deg på bremse treffet. Umbrako under, en runde inn skal gi ca 7 psi. Prøv deg fram. Tenninga de vil aldri kutte, men kan hende hjernen kutter bensina på overtrykk jah. Les litt om hva disse sierra doch-turbo folka har gjort for å tweake det, med bleeding av map ved overtrykk, hehe. Ellers så kan han jo gjøre som meg og montere en dårlig edis som med noe vakkel i som plutselig kutter ut på rulla og bremser 63 hk. hehe.... 86 Escort RS turbo s2. Megasquirt edition. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Brødbilsjåfør'n Posted July 9, 2007 Share Posted July 9, 2007 Nå lure æ på om folke hær inne egentli skjønner va MHD spør om...Eller er dere bare så pr kåte at dere må skrive innlegg... Er jo ingen som har svart sakli i hele tatt jo... Alt han spør om,er om d er vanskeli å bytte 1.8 eller rs2000 motor i en 1.6 efi bil...Altså ikke om turbo trim eller hvor mye trykk andre kjøre på... Har dere ikke noe sakli å si,kan dere heller la være å skrive noe.. Ståle *993Ståle* Besøk min nettside Link to comment Share on other sites More sharing options...
TJ_RS_Turbo Posted July 9, 2007 Share Posted July 9, 2007 tipper det er meg du sikter til og når jeg leser gjennom tråden så ser jeg jo at han ikke har fått svar på det han spør om, så jeg skal holde kjeft jeg. Tenkte bare at skulle si at det fins andre måter å få mere hk i bilen på enn å bytte el-net, forstilling, motor og girkasse. Sorry meg da. 86 Escort RS turbo s2. Megasquirt edition. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Cossieman Posted July 9, 2007 Share Posted July 9, 2007 såpass vi er der ja:P greit det. *sette seg ned og skrive mail til admin ang mobbing* Her skal det stå noe.. og det gjør det. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Brødbilsjåfør'n Posted July 9, 2007 Share Posted July 9, 2007 Joda,ser selvsagt at d er mange gode forslag,men syns liksom at et enkelt spørsmål må å kunne besvares da..... Men for all del,fortsette å komme me gode løsninger og andre forslag.... *993Ståle* Besøk min nettside Link to comment Share on other sites More sharing options...
Cossieman Posted July 9, 2007 Share Posted July 9, 2007 stemmer det torkil... kom på det nå hehe. får prøve den dagen jeg får start på bilen igjen Lurer på om det er noe problem med 1.8l eller rs 2000 motor i en -91 modell 1.6 efisvaret er nei er ikke noe problem det trur nå jeg. Her skal det stå noe.. og det gjør det. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now