Per-joar Posted June 27, 2007 Posted June 27, 2007 HalloJeg driver å vurderer å prøve å bygge twin urbo på en scorpio 2,9 i jeg har, motoren går pent, ingen tikking, og har kun gått 170 000.Lurte på om det går å bruke turbo fra en diesel bil, tenker da i baner av litt eldre citroen eller mb f.eksSkal kjøre med orginal innmat og ikke planer om noe veldig heftig bygg, men vil helst ha en turbo som lader tidlig.Takker for all hjelp
PushDown Posted June 27, 2007 Posted June 27, 2007 Les litt rundt på forumet her. Står endel om Turbo om v6 rundt om på forumet. men les litt om turbo på 2,8. Er samme prinsippet... Escort Mk5 rstSierra sedan 2,9iAudi A4 b6 1.8T
Per-joar Posted June 27, 2007 Author Posted June 27, 2007 Les litt rundt på forumet her. Står endel om Turbo om v6 rundt om på forumet. men les litt om turbo på 2,8. Er samme prinsippet... Ok, trudde det ble endek forskjell pga forskjellen på mfi og efi, pluss at det er map sensor på motoren min.
Guest Erik Braseth Posted June 27, 2007 Posted June 27, 2007 Du kan ikke bruke det originale innsprutet sånn uten videre hvis du har mapsensor. Den "liker ikke" trykk
BR Racing V6 Posted June 28, 2007 Posted June 28, 2007 2.9 med map fungerer med turbo. men ca 0.4bar er max.(kutter over dette. mener det ble brukt en slags enveisventil ell noe som gjorde så han fikk kjørt på 1.5bar overtrykk, har hjulpet en ungutt med singelturbo kit som bor i Trondheim, std motor med montert dobble forsterka turbotoppakninger med stålbolter. t3/t4 turbo, org innsprut+ tileggsprut. 350hk. skal finne ut av dette med map sensoren., 83 merkur xr4ti widebody,langtidsprosject.start ca 2015 85 sierra xr4x4 orginal 3dørs. 2.8 v6 turbo,utstilling/bane.sikte på shine på denne her start 2014 85 sierra xr4x4 isbil .v6 3.0(2.8base) rally sugemotor E85/Nos.halvbur.isdekk.fortsetter høsten 2013,kjøre vinter 14:) 88 sierra sedan cosworth replica. sohc 2.0 motor under bygging..E85.høsten 2013 88 Sierra cosworth banebil bredda sedan.kjøre 2014.mye gjennstår.Motor pinto E85 2.0 eller Lima 2.5
RS 1000 Posted June 28, 2007 Posted June 28, 2007 Du kan ikke bruke det originale innsprutet sånn uten videre hvis du har mapsensor. Den "liker ikke" trykk Det er også endel automatkasser som ikke liker trykk så da må man legge inn en dyse og en énveisventil eller noe slik for å unngå problemer når det trykklades. Det samme bør kunne funke på MAP sensor slangen. Hovedproblemet med inkompetanse er at innehaveren sjelden er klar over dette selv. Vedkommende fortsetter derfor sitt virke med å ødelegge for alle dem som tar kontakt.
Guest Erik Braseth Posted June 28, 2007 Posted June 28, 2007 2.9 med map fungerer med turbo. men ca 0.4bar er max.(kutter over dette. mener det ble brukt en slags enveisventil ell noe som gjorde så han fikk kjørt på 1.5bar overtrykk, har hjulpet en ungutt med singelturbo kit som bor i Trondheim, I en sort sierra? Mener å ha sett noen bilder av en sierra med 2,9 og singelturbo med map og tilleggssprut som sto til salgs i trøndelag for en stund siden. Lurte litt på hvordan det var gjort
Per-joar Posted June 28, 2007 Author Posted June 28, 2007 (edited) 2.9 med map fungerer med turbo. men ca 0.4bar er max.(kutter over dette. mener det ble brukt en slags enveisventil ell noe som gjorde så han fikk kjørt på 1.5bar overtrykk, har hjulpet en ungutt med singelturbo kit som bor i Trondheim, std motor med montert dobble forsterka turbotoppakninger med stålbolter. t3/t4 turbo, org innsprut+ tileggsprut. 350hk. skal finne ut av dette med map sensoren., Kjempe fint!Helt genialt med litt kompetente folk.! Edited June 28, 2007 by Per-joar
kimosabi Posted June 29, 2007 Posted June 29, 2007 Sier bare 24V jeg. Disse gamle støtstang greiene er avleggs. Sierra XR4i
Guest gbraen Posted June 29, 2007 Posted June 29, 2007 (edited) Har bygd turbo jeg på en 2,9. Snudde manifoldene andre veien, eller byttet om høyre og venstre, minnes ikke helt, bare stussene står opp. Lagde rør fra dem og opp til turbo. 3 toms ut, map-fueler fra GIK til ekstra bensin, ladet 0,55 bar, på 0,6 ble det tenningsbank. Gikk som pokker, bra dreiemoment! Kjørte mye med dette, ødela verken topp-pakning eller noe annet! Geir. Edited June 29, 2007 by gbraen
Per-joar Posted July 2, 2007 Author Posted July 2, 2007 Har bygd turbo jeg på en 2,9. Snudde manifoldene andre veien, eller byttet om høyre og venstre, minnes ikke helt, bare stussene står opp. Lagde rør fra dem og opp til turbo. 3 toms ut, map-fueler fra GIK til ekstra bensin, ladet 0,55 bar, på 0,6 ble det tenningsbank. Gikk som pokker, bra dreiemoment! Kjørte mye med dette, ødela verken topp-pakning eller noe annet! Geir. Stemmer, dette er noe av det jeg er ute etter også, litt mer sprut og drag + at det skal være litt holdbart, uten at det må være blod trimma.Og dette er jo ikke et prosjekt som MÅ koste skjorta, blir jo hva du gjør det til.
BR Racing V6 Posted July 6, 2007 Posted July 6, 2007 org kan disse motorene yte bra effekt økning. de må bare ha nok bensin ved trykk. og det viktigste .tenning. her må det senkes .ellers får man tenningsbank. og det dreper stempla. de sprekker mellom fjærene. ses ikke ovenfra ,om man tar av toppenen. men en comp test avslører .,ugler i mosen. 83 merkur xr4ti widebody,langtidsprosject.start ca 2015 85 sierra xr4x4 orginal 3dørs. 2.8 v6 turbo,utstilling/bane.sikte på shine på denne her start 2014 85 sierra xr4x4 isbil .v6 3.0(2.8base) rally sugemotor E85/Nos.halvbur.isdekk.fortsetter høsten 2013,kjøre vinter 14:) 88 sierra sedan cosworth replica. sohc 2.0 motor under bygging..E85.høsten 2013 88 Sierra cosworth banebil bredda sedan.kjøre 2014.mye gjennstår.Motor pinto E85 2.0 eller Lima 2.5
Guest Ørjan G Posted July 9, 2007 Posted July 9, 2007 Har bygd turbo jeg på en 2,9. Snudde manifoldene andre veien, eller byttet om høyre og venstre, minnes ikke helt, bare stussene står opp. Lagde rør fra dem og opp til turbo. 3 toms ut, map-fueler fra GIK til ekstra bensin, ladet 0,55 bar, på 0,6 ble det tenningsbank. Gikk som pokker, bra dreiemoment! Kjørte mye med dette, ødela verken topp-pakning eller noe annet! Geir. E du heilt sikker på at da ikkje var ein 2,8. På mi 2,9 maksina peika eksosen frå manifoylen på passasjesio rett i torpedoveggjen og servopumpo står høgt oppe framme på sama sio. Da e ikkje plass å snu han.
2.8 injection Posted October 13, 2007 Posted October 13, 2007 jeg og en kammerat vurderer å bygge turbo på 2.9'n hans nå.dette blir et skikkelig budget prosjekt, så vi får se hvordan det vil gå.men har et par spørsmål...hva gjør man med bensintrykks regulatoren? den er vel ikke helt konstruert for overtrykk.kan det funke å sette map sensoren på sugesia av turbo'n? eller er det like greit å bruke en enveis ventil? 1982 Ford Capri 4.0 I6 turbo 1979 Ford Escort mk2 1600GL Ålreigt Å Være Bilinterisert I Et Bilhatende Land
HaavardPYA Posted October 13, 2007 Posted October 13, 2007 hva med bensintrykksregulator fra sierra cosworth? Håvard Humberset 1985 Ford Granada 2,8 Ghia1977 Ford Capri 2,0 S
Guest Dagfinn Posted October 13, 2007 Posted October 13, 2007 jeg er vel forsåvidt i gang med dette galskap prosjektet men er litt på tegne bordet enda..etter hva jeg har skjønt så er dette noen motorer man kan få litt moment i og få til og fungere ordentlig.jeg skal ikke ha så sinnsykt mye hk men satser på at hestene er der med engang og et tidlig maks ladetrykk..derfor skal jeg bruke 2 stk IHI RHB5 turboer og en stor intercooler.nye grenrør i rustfritt blir laget og plenium blir bygget om slik at jeg får singel spjeld og det rett.(på midten med andre ord)jeg kommer og til og kjøre med datasprut på sikt.og finish er stikkordet på dette prøve prosjektet.jeg kommer til og bruke bensin trykkregulator fra cosworth da jeg syns denne fungerer ypperlig
2.8 injection Posted October 14, 2007 Posted October 14, 2007 men vi skal ikke kjøre på mer enn 0.4 på denne motoren i første omgang, så funker det med den originale på så lave trykk, eller må vi bruke en fra en turbo bil? 1982 Ford Capri 4.0 I6 turbo 1979 Ford Escort mk2 1600GL Ålreigt Å Være Bilinterisert I Et Bilhatende Land
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now