Kverna Posted June 26, 2007 Share Posted June 26, 2007 Starta i regnvær, tilfeldig eller ikke, men nå går bilen på 3000rpm på omdreidninger.Noen som veit hva det kan være ? Gir seg ikke selv om bilen blir varm Min fotoblogg Link to comment Share on other sites More sharing options...
D.Toft Posted June 26, 2007 Share Posted June 26, 2007 napp av ledningen på tomgangsregulatoren Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kverna Posted June 26, 2007 Author Share Posted June 26, 2007 Tomgangsregulatoren er ohm'et så den skal være i orden, er for sikkerhetsskyld bytta også. Noen som har ide ? napp av ledningen på tomgangsregulatoren Hvordan vil den gå på tomgang da ? Min fotoblogg Link to comment Share on other sites More sharing options...
D.Toft Posted June 26, 2007 Share Posted June 26, 2007 da vil den synke ned til der den skal være, evt synker den lavere enn 850omdr...prøv å sett den på igjen etterpå og se om den stiger, om ikke var det nok dårlig kontakt. Link to comment Share on other sites More sharing options...
grcossie Posted June 27, 2007 Share Posted June 27, 2007 Tomgangsventilen kan tulle seg, selv om den har rett motstand, ta den ut og rengjor den Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mulder Posted June 27, 2007 Share Posted June 27, 2007 Jeg hadde også d problemet, men da var d innsugspakningen som var gåen... Pakningen mellom innsuget og toppen... -2007 Porsche 997 GT3 Clubsport -Alt går, bare ta nok fart- Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kverna Posted July 2, 2007 Author Share Posted July 2, 2007 Var pluggene som gjorde det hele, plugg på syl 2 var helt brent bort nesten. Kaller det pluggras. Nå har jeg nytt spørsmål, hvor mye tåler en T3 turbo av ladetrykk ? Hvor er ett godt brukstrykk til hverdagskjøring Min fotoblogg Link to comment Share on other sites More sharing options...
Asil Racing Posted July 2, 2007 Share Posted July 2, 2007 Var pluggene som gjorde det hele, plugg på syl 2 var helt brent bort nesten. Kaller det pluggras. Nå har jeg nytt spørsmål, hvor mye tåler en T3 turbo av ladetrykk ? Hvor er ett godt brukstrykk til hverdagskjøring for å gå over en bar i ladetrykk må man ha en steg 1 chipp . men har du det , kan du lade 1 , 4 hvertfall vis du skal ha chipp så anbefales pukkelrygg på det sterkeste Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kverna Posted July 2, 2007 Author Share Posted July 2, 2007 for å gå over en bar i ladetrykk må man ha en steg 1 chipp . men har du det , kan du lade 1 , 4 hvertfall vis du skal ha chipp så anbefales pukkelrygg på det sterkeste Grå dyser, jenspeed chip. Peak'er på 1.7/1.8. Lurer på hvor lenge dette holder Min fotoblogg Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jonny.B Posted July 2, 2007 Share Posted July 2, 2007 siden pluggen var helt brent,så har det nok vært veldig varm til stemplet også! sjekk AFR på belastning. Prosjekt Electric orange Cossie Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kverna Posted July 2, 2007 Author Share Posted July 2, 2007 siden pluggen var helt brent,så har det nok vært veldig varm til stemplet også! sjekk AFR på belastning.3.5 bars bensintrykk trodde jeg skulle holde. Men har en stund nå vært på utkikk etter noen som klarer å koble A/F meter for meg. Rop ut hvis noen vet om noen Min fotoblogg Link to comment Share on other sites More sharing options...
tommy w Posted July 2, 2007 Share Posted July 2, 2007 kverna: da min var steg 1 kjørte jeg stort sett en peak på 1.9bar for så å falle flott ned til ca 1.2på topp. når jeg ikke peaket 1.9 bar peaket jeg 2.1bar og dette funket også. hadde av toppen nylig og det var ikke tegn til tenningsbank. Ang A/F så er jo Innovate å anbefale. noe smalband er i utgangspunktet ikke nok hvis du skal ha noe kontroll. Sierra Cosworth 4x4 Limited Edition 73/700Escort CosworthEscort CosworthFord SVT LightningMB Vito 2013 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Asil Racing Posted July 2, 2007 Share Posted July 2, 2007 Grå dyser, jenspeed chip. Peak'er på 1.7/1.8. Lurer på hvor lenge dette holder får du lånt deg en brebånds lamda , kan du vell bare kjøre så mye trykk du har bensin til men vis du har planer om å ikke bytte ut drn t3 ville lagt meg på 1,6 tenker jeg . om du har noe høyre peak så gjør ikke det no . Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kverna Posted July 3, 2007 Author Share Posted July 3, 2007 kverna: da min var steg 1 kjørte jeg stort sett en peak på 1.9bar for så å falle flott ned til ca 1.2på topp. når jeg ikke peaket 1.9 bar peaket jeg 2.1bar og dette funket også. hadde av toppen nylig og det var ikke tegn til tenningsbank. Ang A/F så er jo Innovate å anbefale. noe smalband er i utgangspunktet ikke nok hvis du skal ha noe kontroll. Link til nettsted/butikk som selger Innovate sonden ? Tenkte wb-lamda når jeg først skal ha. får du lånt deg en brebånds lamda , kan du vell bare kjøre så mye trykk du har bensin til men vis du har planer om å ikke bytte ut drn t3 ville lagt meg på 1,6 tenker jeg . om du har noe høyre peak så gjør ikke det no . Har en t3 i backup tilfelle rottefelle. Blir nærvøs av draget på 1.8bar Tusen takk for svar! Min fotoblogg Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest gbraen Posted July 3, 2007 Share Posted July 3, 2007 Jenspeed Engineering selger Innovate, kjøpte min der. 3500 kr. Geir. Link to comment Share on other sites More sharing options...
grcossie Posted July 3, 2007 Share Posted July 3, 2007 Kjøpte også av Jens, en på jobben kjøpte haltech fra australia, og det er innovate som har laget den også, var en del billigere der Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now