Jump to content

Recommended Posts

Posted

Hei.

Jeg holder på å montere ny turbo på bilen min, turboen er en Turbonetics E46, eksosmanifoilen er en 4x4 manifoil.

Det som er problemet mitt er at returen fra turboen går rett i manifoilen, å det er jo ikke helt meningen da :blush:

Prøver å legge ved ett bilde av dette.

Noen som har noen tips ang dette ?

Hilsen

Morten.

Guest Dre Racing@
Posted

sett på original røret!

Posted
Hei.

Jeg holder på å montere ny turbo på bilen min, turboen er en Turbonetics E46, eksosmanifoilen er en 4x4 manifoil.

Det som er problemet mitt er at returen fra turboen går rett i manifoilen, å det er jo ikke helt meningen da :blush:

Hilsen

Morten.

du kan løsne boltene mellom smøredelen og eksoshuset og vri smøredelen til den kommer der du vil ha den. ;) men for all del husk å fortsatt la returen peika nedover så godt det lar seg gjør.

speed freak - going nowhere, real fast

Posted
sett på original røret!

Det passer ikke ?! Ble fortalt at det skulle passe, men i mine øyner passer d ikke.

du kan løsne boltene mellom smøredelen og eksoshuset og vri smøredelen til den kommer der du vil ha den. ;) men for all del husk å fortsatt la returen peika nedover så godt det lar seg gjør.

Lar det seg gjøre ? D blir vel slik som man kan vri selve innsugsdelen ?

Ja, det skal vel helst ikke være så mange vinkler på returen :rolleyes:

Jeg får prøve det, takker!

Guest Dre Racing@
Posted

orgrøret passet værtfall perfekt hos meg..

Guest Dre Racing@
Posted

4x4 manifold ja, kan sende deg bilde på mms i morgen

Posted
Hei.

Hilsen

Morten.

Med 4x4 manifold skal det være ca. 38 grader vinkelforskjell mellom flensen på turbinhuset og flensen til oljereturen. Dette røret skal dras på utsiden av manifolden.

Hovedproblemet med inkompetanse er at innehaveren sjelden er klar over dette selv. Vedkommende fortsetter derfor sitt virke med å ødelegge for alle dem som tar kontakt.