Guest ErikW Posted September 26, 2004 Posted September 26, 2004 Hei Noen her som har noen fornuftig formening om hvor mye eg akn høvle toppen til min mondeo 95 mod ?" liters maskin...og om det er noen som porter sånne topper biligt?Eller om det bare er å polere opp portene som er billigts og greiest. Skal uanz overhale toppen Mvh Erik w
WingDude Posted September 26, 2004 Posted September 26, 2004 Pass på at du ikke driter deg ut nå, i følge Ford skal ikke disse toppa planes i det hele tatt, men skiftes ut hvis dem er skjeve.Men går som regel bra å ta litt, men ikke start med det hvis du bare skal trimme da Porting på denne har vel ei heler noe for seg, mye annet man gjør før man kommer så langt.
Guest ErikW Posted September 26, 2004 Posted September 26, 2004 Hei takk for svar Er pga trim og overhaling eg vil gjøre dette, men er litt redd for å ødelegge mer en å gjøre godt. Har du andre trim forslag?Har god tilgang til å få høvlinga gratis ser du og eg har litt lyst å rive av toppen og slipe ventiler og frese ventil seter og skifte tettninger osv alikevell ! Mvh Erik W
RsMuffe Posted September 26, 2004 Posted September 26, 2004 du kan jo kjøpe deg trim-kammer. grenrør og effekt anlegg og sport-luftfilter.mulig kanskje en chip hvis den ikker koster mere enn det smaker. hvis du skal gjøre noe med bunnen så kost på avbalasering av veiv, råder stempler og svinghjul. får en motor som går veldig jevnt. og kanskje kjøpe deg høy komp-stempler. mye du kan gjøre kommer annpå lysta og lommeboka som regel
Guest pisko Posted September 26, 2004 Posted September 26, 2004 Leste i fast ford at det kan frigjøres ca 25 hk med riktig topparbeid i kombinasjon med kam på zetec toppen. Tror det kostet rundt 590 pund for dette i england.
WingDude Posted September 26, 2004 Posted September 26, 2004 Er ikke så mange som har kunnskap om zetec-trim i Norge, derfor blir det liksom det tradisjonelle.Ville nå ikke rivi av den toppen, så sant du ikke har konkret mistanke om lekkasje i ventiler eller utette ventiltetninger da.....
Recommended Posts