nitro2k6 Posted June 23, 2007 Share Posted June 23, 2007 (edited) Driver å knoter litt med ledningsnettet til innsprøytninga på bilen. ( Ja, jeg har søkt, men fann ikke svar på det JEG lurer på ). Har seg sånn at jeg skal bygge om til innsprøytning på Sierran. Begynte å montere ledningsnettet til motorstyringen idag, å det ble jo selvsagt meget interesant da jeg satt igjen med mange plugger og ledninger jeg ikke visse hvor skulle. Men først lurer jeg på om hvor mye av det orginale forgassernettet jeg må ha, for jeg rev av alt sammen, å nå ser jeg at jeg ikke har ledninger til oljetrykksbryteren, og alle de andre følerne som er koblet inn på instrumenthuset. Å er det forskjell på motorstyringsnettet på en 85 modell IS og en 88 modell? For i Haynesboka jeg har er det kun koblingskjema for 87 modeller og oppover, og jeg har en anelse av at det ikke stemmer helt med det nettet jeg driver å monterer. edit : Det skal monteres i en 88 modell som orginalt har rød fordeler, men skal bytte til grå fordi ledningsnettet jeg har er beregnet på grå fordeler. Vil dette by på problemer? :S Edited June 23, 2007 by nitro2k6 x:88 Ford Sierra IS-Turbox:86 Ford Sierra 2.0L98 VW Passat Sedan87 Volvo 240 Turbo Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Dagfinn Posted June 23, 2007 Share Posted June 23, 2007 ja det er forskjell på nett fra 85 og nyere. grå fordeler er 86 og eldre mens rød er 87 og nyere mener jeg og huske...mulig jeg krangler litt med årstalla her. prøv og finn noen stikk bak dashbordet for og kobløe deg på med is nett Link to comment Share on other sites More sharing options...
nitro2k6 Posted June 23, 2007 Author Share Posted June 23, 2007 Noen som har koblingskjema til motorstyringen til IS med grå fordeler? x:88 Ford Sierra IS-Turbox:86 Ford Sierra 2.0L98 VW Passat Sedan87 Volvo 240 Turbo Link to comment Share on other sites More sharing options...
nitro2k6 Posted June 24, 2007 Author Share Posted June 24, 2007 Ingen som vet? :S x:88 Ford Sierra IS-Turbox:86 Ford Sierra 2.0L98 VW Passat Sedan87 Volvo 240 Turbo Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Dagfinn Posted June 25, 2007 Share Posted June 25, 2007 skal ligge på nett en eller annen plass...sir et eller annet er adressa...husker ikke i farte Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest twoface Posted June 25, 2007 Share Posted June 25, 2007 tror du kan finne noe her kanskje.. http://www.siipicossu.com/manuaaleja/manuaalit.htm står til sierra litt ned på siden.. lykke til Link to comment Share on other sites More sharing options...
nitro2k6 Posted June 25, 2007 Author Share Posted June 25, 2007 Fann koblingsskjema, men det var for IS fra 87 til 89. Jeg trenger koblingsskjemaet til IS-motoren med Motorcraft-fordeler...****** rart at det ikke er i haynesboka. x:88 Ford Sierra IS-Turbox:86 Ford Sierra 2.0L98 VW Passat Sedan87 Volvo 240 Turbo Link to comment Share on other sites More sharing options...
nitro2k6 Posted June 28, 2007 Author Share Posted June 28, 2007 Nja, siden jeg ikke finner noe koblingsskjema må jeg bare prøve meg frem...noen som vet hva disse kontaktene er til : x:88 Ford Sierra IS-Turbox:86 Ford Sierra 2.0L98 VW Passat Sedan87 Volvo 240 Turbo Link to comment Share on other sites More sharing options...
nitro2k6 Posted June 29, 2007 Author Share Posted June 29, 2007 Ingen som vet? x:88 Ford Sierra IS-Turbox:86 Ford Sierra 2.0L98 VW Passat Sedan87 Volvo 240 Turbo Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ford ragger Posted June 29, 2007 Share Posted June 29, 2007 Dem to små er ikke dem til dysene og sånn på toppen da? mente å huske det jeg? kan dette stemme tru?? Livet er farlig.. Man kan dø..! Det blir ikke bedre enn du gjør det til sjøl..! Ford Sierra RS 91mod- Under oppussing.. Link Ford Sierra IS bruksbil- Link Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sierra RS Posted June 29, 2007 Share Posted June 29, 2007 Dem to små er ikke dem til dysene og sånn på toppen da? mente å huske det jeg? kan dette stemme tru??ja det ligner veldig. tipper det er til innsuget der ja. (dyser og temp sensor++) usikker på denna svære 4kanta kontakta. -coupè ist-bmw 525i-cbr 600x-sedan dohc Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kindher Posted June 29, 2007 Share Posted June 29, 2007 (edited) de 2 små er de som skal mellom innsprøytninga og motornettet. Den store ser ut til å være den som kobler motornettet til bilnettet. Kan det stemme at dette skal inn i en sierra MK1? eller det er mk1 motornett? Edited June 29, 2007 by Kindher 87 orion 2.0 Zetec: http://www.fmcn.no/forum/index.php?showtopic=7430 Link to comment Share on other sites More sharing options...
nitro2k6 Posted June 29, 2007 Author Share Posted June 29, 2007 de 2 små er de som skal mellom innsprøytninga og motornettet. Den store ser ut til å være den som kobler motornettet til bilnettet. Kan det stemme at dette skal inn i en sierra MK1? eller det er mk1 motornett? Stemmer at det er et motornett fra en Mk1. Det skal inn i en Mk2. Noen som vet om den store konktakten på bildet er den eneste kontakten som forbinder motornettet med det andre ledningsnettet i bilen, og om jeg har en sånn kontakt på nettet på MK2'en som nettet skal inn i? x:88 Ford Sierra IS-Turbox:86 Ford Sierra 2.0L98 VW Passat Sedan87 Volvo 240 Turbo Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest SieRRa Posted June 29, 2007 Share Posted June 29, 2007 Du kjenner ikke noen som jobber på et verksted ?Autodata har all teknisk info om biler og mange verksted bruker det . Link to comment Share on other sites More sharing options...
Cossiman Posted June 29, 2007 Share Posted June 29, 2007 Jeg har autodata og jeg kan hente ut info fra autodata vis dette er ønskelig er bare å si til meg hva du skal ha så henter jeg det ut for deg Present : Ford Mondeo Stv 2000 mod Ford Sierra RS Cosworth 1991 mod Past : Ford Sierra Sedan 1988 mod Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kindher Posted June 30, 2007 Share Posted June 30, 2007 Stemmer at det er et motornett fra en Mk1. Det skal inn i en Mk2. Noen som vet om den store konktakten på bildet er den eneste kontakten som forbinder motornettet med det andre ledningsnettet i bilen, og om jeg har en sånn kontakt på nettet på MK2'en som nettet skal inn i? Jeg ville fått tak i motornett fra en MK2. For på sierra MK1 er kontaktene bak dashbordet, mens på en MK2 er kontaktene bak batteriet på de nyere. Er vertfall en annen type nett. Men om du får tak i kontakta som skal inn i bilen, så er det ikke problem og "klyppe og lime". Dette jor jeg med min sierra. Satt med ett mk2nett og ett mk1nett, åsså satte mk2 kontaktene på mk1 nette. Da fulgte jeg bare ledninger hvor de gikk og skøytet med kabelsko ! det går også ann . 87 orion 2.0 Zetec: http://www.fmcn.no/forum/index.php?showtopic=7430 Link to comment Share on other sites More sharing options...
LordSnick Posted July 1, 2007 Share Posted July 1, 2007 De 2 små er til dysene osv syns den store firkanta ligner på den som går til speedoen. 91' Sierra Cosworth 4x4 Moondust50% eier av en 74' Consul coupe 2.0L med 80 talls hjemmelaget styling i stål. Link to comment Share on other sites More sharing options...
nitro2k6 Posted July 1, 2007 Author Share Posted July 1, 2007 Hva er det som skal kobles sammen med det eksisterende nettet egentlig? Tennings +? Må da vel gå an å jukse det til på en måte, feks slik som Kindher har gjort. x:88 Ford Sierra IS-Turbox:86 Ford Sierra 2.0L98 VW Passat Sedan87 Volvo 240 Turbo Link to comment Share on other sites More sharing options...
nitro2k6 Posted August 23, 2007 Author Share Posted August 23, 2007 Rele til motorstyring, bensinpumpe osv, ligger de allerede i bilen? Org. Mk2 gasserbil som bygges om. Så i instruksjonshåndboka, å ifølge den så har jeg iallefall rele til motorstyringa. Blir disse relene tilkoblet til motor.nettet via de 2 kontaktene bak dashen? :S x:88 Ford Sierra IS-Turbox:86 Ford Sierra 2.0L98 VW Passat Sedan87 Volvo 240 Turbo Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest rsdan Posted August 31, 2007 Share Posted August 31, 2007 ledningsnettet med rød fordeler i bra stand og lyst å selge Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest ford 4ever Posted September 4, 2007 Share Posted September 4, 2007 Jeg har autodata og jeg kan hente ut info fra autodata vis dette er ønskelig er bare å si til meg hva du skal ha så henter jeg det ut for deg eg skulle gjerne hatt utskrift av komplett ledningsnett til min 86 is!! kan du hjelpe meg?? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest cossie88 Posted September 7, 2007 Share Posted September 7, 2007 Jeg bygde om en 82 mod 2.0 l til is, å satt igjen med noen få ledninger som jeg plagdes litt med....Disse var dem som skulle til dashbord, altså oljetrykk osv. Disse koblet jeg sammen med de orginale ledningene til bilen. Tror det var en rød/sort osv.. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest svhanse4 Posted October 30, 2008 Share Posted October 30, 2008 Jeg har autodata og jeg kan hente ut info fra autodata vis dette er ønskelig er bare å si til meg hva du skal ha så henter jeg det ut for degkoblingskjema og rele til 94 mod scorpio Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts