Jump to content

nybygd motor bremses


Åshøgda-raceway

Recommended Posts

  • Replies 129
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

hadde 502hk i benken og 470ca på hjula.tef racing. ganske så nøyaktig det

jaja

500 hk i en mildt portet topp er jo bra det å??

 

 

Steike så bra da, nå fikk jeg ihvertfall oppsig, så med mine 528 i benk så skal det vel bli 480-490 hk på hjula, det skal merkes, du kommer nok til å merke portingjobb hvis den blir gjort skikkelig, rart at dysene dine blei tømt så fort, mine er 630 dyser og bremset jo mer enn deg, hmm jaja ikke alt man skal bli klok på heller :lol:

F4020kit.jpg

Bruksbil: 2005 E-61 Bmw 535dat M-Sport

Under bygging: Escort F-40 4x4 1Uzfe Twin Efr 6258 WRC understell, Quaife Seq q-69 + masse grommt På passionford

 

Dette forumet mangler styring......

Link to comment
Share on other sites

vinge87: Må huske at vi kjører 4x4 og får mer drivhjulstap enn Åshøgda-raceway som kjører 2 wd..

 

 

åå trodde dette var 4x4 eg, men da blir jo det litt mere tap ja :(

F4020kit.jpg

Bruksbil: 2005 E-61 Bmw 535dat M-Sport

Under bygging: Escort F-40 4x4 1Uzfe Twin Efr 6258 WRC understell, Quaife Seq q-69 + masse grommt På passionford

 

Dette forumet mangler styring......

Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...
problemet med at dysene tømtes var rett og slett det org bensinrøret fra pumpa til fuelrailen. har nå oppgradert til 10 mm slange der. nå tømmes ikke dysene lengre:) før kunne jeg bare lade 1,8bar før den bynte å fjuske pga lite bensin.

nå lader den fint 2,2bar og dysene er ikke tømt.

 

Kjekt at det ordnet seg.

 

502 hk ved 1,8 bar idikerer hele 178 hk som NA motor og derfor 570 hk ved 2,2 BAR.

 

For at potensialet skal øke til målet ditt på 600 hk (med 502 hk ved 1,8 som utganspunkt) så må du lade minst 2,35 BAR og mest sannsynlig litt over 2,4 BAR.

Hovedproblemet med inkompetanse er at innehaveren sjelden er klar over dette selv. Vedkommende fortsetter derfor sitt virke med å ødelegge for alle dem som tar kontakt.

Link to comment
Share on other sites

tapet stiger jo når effekten stiger. Og hvordan ble tapet målt her da. Løste han ut clutch og fikk målt en ca motstand ¨uten belastning i driverket¨

Er nok mangen som blir skuffet om dem viste hvor mye som forsvinner.

 

Og så klart er en g kraft måler feil, veldig feil. Om man bruker en som går på gps vil jo denne være mye mye bedre, MEN den tar med luftmotstanden på bilen da? Kan jo prøve å stikke hue ut vinduet i 200

Edited by jusf4fun
Link to comment
Share on other sites

Ja, og da er jo målengen helt feil. På en bil med 461 hk på hjulene (hos polly) målte jeg selv alt fra 394 til 399 med g kraft måler om og om igjen. det er jo over 60 hk feil. gjettet selv rundt 50, men det er jo umulig å vite. Er jo litt vesentlig på hvordan bilen ser ut og..En sierra er ikke akkurat super strømlinje formet

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

×
×
  • Create New...