Åshøgda-raceway Posted June 22, 2007 Posted June 22, 2007 (edited) på mandag skal motoren bremses hos tef-racing i svarstad,var nedover med den igår slik at de kan klargjøre den til jeg kommer mandag morgen. gleder meg sjukt mye for å se hvor mye vi kan få ut av denne motoren. noen som vil tippe?motoren bremses med min intercooler og på 99 bensinspec.. ny 200 blokkh-råder og omega stempler 8,2 kompportet 2 wd topp bd16jens mod innsug m 3"spjeldhus siemens deka 750cc dyserturbonetics spr 60 ar 822wd eksosmanifoldmsd al6motec sprut Edited July 7, 2007 by Åshøgda-raceway
RS 1000 Posted June 22, 2007 Posted June 22, 2007 på mandag skal motoren bremses hos tef-racing i svarstad,var nedover med den igår slik at de kan klargjøre den til jeg kommer mandag morgen. gleder meg sjukt mye for å se hvor mye vi kan få ut av denne motoren. noen som vil tippe?motoren bremses med min intercooler og på 99 bensinspec.. ny 200 blokkh-råder og omega stempler 8,2 kompportet 2 wd topp bd16jens mod innsug m 3"spjeldhus siemens deka 750cc dyserturbonetics spr 60 ar 822wd eksosmanifoldmsd al6motec sprut Oppsettet ditt er ikke veldig ulikt Cosworth Racing1 sitt. Det gav 545 hk, 637 Nm og ca. 200 hk ved 4000 o/min. 1,0 BAR ved 4200 o/min. Hovedproblemet med inkompetanse er at innehaveren sjelden er klar over dette selv. Vedkommende fortsetter derfor sitt virke med å ødelegge for alle dem som tar kontakt.
Åshøgda-raceway Posted June 22, 2007 Author Posted June 22, 2007 Oppsettet ditt er ikke veldig ulikt Cosworth Racing1 sitt. Det gav 545 hk, 637 Nm og ca. 200 hk ved 4000 o/min. 1,0 BAR ved 4200 o/min. høres lovende ut det
RS 1000 Posted June 22, 2007 Posted June 22, 2007 høres lovende ut det Ja det gjør kanskje det. 200 hk og 1,0 BAR i 90 km/t på 3. gear er late greier synes jeg da. Når man må opp i 110 - 115 km/t på 3. gear får man får fullt moment så er dette (for) sent, men det er jo bare min mening. Hovedproblemet med inkompetanse er at innehaveren sjelden er klar over dette selv. Vedkommende fortsetter derfor sitt virke med å ødelegge for alle dem som tar kontakt.
RSCoz Posted June 22, 2007 Posted June 22, 2007 Da er det bare å dra den lengre på 2.gir... 500hk Åshøgda!
Åshøgda-raceway Posted June 22, 2007 Author Posted June 22, 2007 Ja det gjør kanskje det. 200 hk og 1,0 BAR i 90 km/t på 3. gear er late greier synes jeg da. Når man må opp i 110 - 115 km/t på 3. gear får man får fullt moment så er dette (for) sent, men det er jo bare min mening. nei det er ikke v8 motor dette..
RS 1000 Posted June 22, 2007 Posted June 22, 2007 Da er det bare å dra den lengre på 2.gir... 500hk Åshøgda! Joda og dette er bl.a. diskutert i denne tråden: http://www.fmcn.no/forum/index.php?sho...amp;hl=ringstad nei det er ikke v8 motor dette.. 300 hk og mer på 4000 o/min er fullt mulig på en 2,0 L Cosworth. Hovedproblemet med inkompetanse er at innehaveren sjelden er klar over dette selv. Vedkommende fortsetter derfor sitt virke med å ødelegge for alle dem som tar kontakt.
mr.cossie Posted June 22, 2007 Posted June 22, 2007 Oppsettet ditt er ikke veldig ulikt Cosworth Racing1 sitt. Det gav 545 hk, 637 Nm og ca. 200 hk ved 4000 o/min. 1,0 BAR ved 4200 o/min. ja. og oppsettet mitt er ganske likt.... er det virkelig nesten 100 hkog 100 nm forskjell fra en motorbenk hos ringstad, til rulla til Trond Stensbøl? hmm..... strange........ http://www.fmcn.no/forum/index.php?showtopic=29842. Litt mer Kompresjon i motoren din Åshøgda.. tipper 502 hk i motor på 1,8kg -91 Sierra Cosworth 4wd, 0-402 12,039 187,5 kmt ,P500.Focus RS-ST.orange/svart hiace. trekkbil www.markisemannen.no
Escort RST WRC Posted June 22, 2007 Posted June 22, 2007 515hk? Kristian Løvland----------1989 Ford Sierra Cosworth 2wd Wolf Prosjekttråd her
RS 1000 Posted June 23, 2007 Posted June 23, 2007 (edited) ja. og oppsettet mitt er ganske likt.... er det virkelig nesten 100 hkog 100 nm forskjell fra en motorbenk hos ringstad, til rulla til Trond Stensbøl? hmm..... strange........ http://www.fmcn.no/forum/index.php?showtopic=29842. Litt mer Kompresjon i motoren din Åshøgda.. tipper 502 hk i motor på 1,8kg Det er vel ikke første gangen at man har sett at det fordamper endel hk fra motoren på reisen mellom benk og motorrom. Det brukes jo forskjllig luftfilter, intercooler, rørdragning, eksosanlegg osv. Klart at det har innvirkning.Man har også dette med indikert og korrigert effekt og forskjellig drivstoff. Edited June 23, 2007 by Pelle Væck Hovedproblemet med inkompetanse er at innehaveren sjelden er klar over dette selv. Vedkommende fortsetter derfor sitt virke med å ødelegge for alle dem som tar kontakt.
Ronny Posted June 27, 2007 Posted June 27, 2007 Hva skjedde? Ble motoren bremset på mandag? 287Hk/440Nm på hjulene@1,85bar. Sierra is-Turbo, Garrett T4, Audi S2 WG, Rs500Cooler, Autronic, Spec Stage5 Drag-clutch(716Nm), Siemens Deka 3105 (840cc). Kommer: FullPreppa Topp m/kvassere kam, Rustfritt Grenrør, rustfritt 3" Magnex. 60mm Wastegate.+++
HUSNES MOTORSPORT Posted June 27, 2007 Posted June 27, 2007 Hva skjedde? Ble motoren bremset på mandag? trur den måtte åpnes igjen hørte snakk og skeiv annlegsflate der toppakningen ska ligge på blokka trur den måtte bøte med 2pakninger.... hmmm merkeli
Åshøgda-raceway Posted June 27, 2007 Author Posted June 27, 2007 stemmer at pakningen ikke holder men anleggsplaten var helt fin,var både hos jens oog ringstad for å sjekke.ja,****** merkelig. vi skal åpne bunndelen imorra for å sjekke tilstand. får se om vi rekker å montere å bremse igjen imorgen også..
Åshøgda-raceway Posted June 27, 2007 Author Posted June 27, 2007 her er toppakningene.. noen som har noen lure svar?
Slåstad RS Posted June 27, 2007 Posted June 27, 2007 Ta en test på dysene , kan komme av tenningsbank på en sylinder. Aldri noe godt uten at det er galt for noe.
Åshøgda-raceway Posted June 27, 2007 Author Posted June 27, 2007 men pakningen gikk først på sylinder 1 og deretter på nr 4.dysene er nye og verdiene sier den fikk nok suppe.dette skjedde på første pull, begge gangene,ladet 1bar 5000omd 250hk
RS 1000 Posted June 27, 2007 Posted June 27, 2007 (edited) men pakningen gikk først på sylinder 1 og deretter på nr 4.dysene er nye og verdiene sier den fikk nok suppe.dette skjedde på første pull, begge gangene,ladet 1bar 5000omd 250hk Det er veldig kjekt å se at du bruker bilens intercooler og luftfilter.Nå er det slik at det er syl. 1 og 4 som får mest luft og vil gå mest magert av de 4 med Cosworth innsugsmanifold og plemunspacer gjør problemet værre. Det er derfor det er en idé å flødemåle dysene og sette de som gir mest bensin på disse sylindrene. Det er også en god idé å kjøre med én eksostempprobe pr syl. da en felles lambdasomde bare kan vise gjennomsnittet på alle sylindrene. Selv om denne viser f.eks 12,6 så kan én sylinder gå mye magrere. Det er jo også slik at 2wd eksosmanifolden gjør at syl. 1 og 4 har felles løp i øvre del, uten at det vanligvis betyr noe. Når dette er sagt så burde det likevel holde på så lavt trykk og effekt dersom det ikke er feiltenning av en eller annen grunn. Hvilken trigger bruker du? Det ser også ut som om du har plugget vannsløyfen som går til turbokjølingen. Dette er en elendig løsning. La den gå til ekspansjonstanken som originalt. For ordens skyld, hvor høyt og hvor hardt er topplokket du bruker? Edit. Dette er sludder og vås! Det er syl. 2 og 3 som får mest luft og derfor går mest magert. I tillegg går de varmest noe som gjør dette enda mer merkelig. Edited June 28, 2007 by Pelle Væck Hovedproblemet med inkompetanse er at innehaveren sjelden er klar over dette selv. Vedkommende fortsetter derfor sitt virke med å ødelegge for alle dem som tar kontakt.
WingDude Posted June 27, 2007 Posted June 27, 2007 Nå er det slik at det er syl. 1 og 4 som får mest luft og vil gå mest magert av de 4 med Cosworth innsugsmanifold og plemunspacer gjør problemet værre. Sjeldent man er enig med deg, men denne gangen har du nok rett ja
HUSNES MOTORSPORT Posted June 27, 2007 Posted June 27, 2007 Sjeldent man er enig med deg, men denne gangen har du nok rett ja trur ikkje at innsuget er so ugjevnt på bare 1 kilo,men pelle har rett at det er 1og 4 som vil gå magrest med eit slikt innsug,men for meg so ser faktisk detta ut som tenningsbank ja husk høg komp i den motoren der trur nok kansje eg hadde senka litt tenning uten at eg ska påstå at det er dette som er direkte årsak, men er kun tenningsbank som gjer at pakningene ser sånn ut....
RS 1000 Posted June 28, 2007 Posted June 28, 2007 (edited) Enig med du der, men det som er underlig er at den detonerer på de to sylindrene som har best kjøling og som går fetest. Ville trodd at det skulle banke først på syl. 3 da denne gjerne går med høyest temp. Edited June 28, 2007 by Pelle Væck Hovedproblemet med inkompetanse er at innehaveren sjelden er klar over dette selv. Vedkommende fortsetter derfor sitt virke med å ødelegge for alle dem som tar kontakt.
Guest TEFRACING Posted June 28, 2007 Posted June 28, 2007 Virker som det er mange som mener at tenningsbank har drept disse pakningene. Det er etter vår mening bare tull. Med 1 kg ladetrykk, 11,8 til 12,2 i Blandingsforhold, en eksostemperatur på 535 grader, tenning på 10,5 grader så burde ikke toppakningen blåse ut på den måten. Det som er rart og som ikke er nevnt, er at stålringen på første utblåsning er like fin, pakningen har sluppet fra den og utover mot oljekanalen. I bakkant så ser man at det er en liten forandring på ringen men ingen ting som skulle tilsi detonasjon i stede for eksplosjon som resulterer i tenningsbank. Vi skal i dag se på hele motoren og måle opp alt med mikrometer slik at vi får et bilde av hva som kan være galt. Vi har også invistert i digital bankesensor og sitter med lytteutstyr under bremsing. Ingen av disse har indikert noen som helst form for bank av noen slag. Har sammenlignet mange tenningskurver til mange cosworther både orginale og trimmede, og vi har ikke funnet noe galt med vår kurve. Har også snakket med Motec i england, som ikke har funnet noe galt med oppsettet av innsprutet eller feil ved triggere. Vi har kontrollmålt tenningen ved opptrekk og fast tenning og alt er helt ok. Så lenge alle merkingene på motoren er i orden vel å merke...
RS 1000 Posted June 28, 2007 Posted June 28, 2007 (edited) Takker.Når dette nå er eliminert så er man vel tilbake til om toppen er tykk nok og hard nok? Edit.Hvordan ser alle eksosventilene ut? Edited June 28, 2007 by Pelle Væck Hovedproblemet med inkompetanse er at innehaveren sjelden er klar over dette selv. Vedkommende fortsetter derfor sitt virke med å ødelegge for alle dem som tar kontakt.
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now