Jump to content

nybygd motor bremses


Åshøgda-raceway

Recommended Posts

Guest Larsern
Sjeldent man er enig med deg, men denne gangen har du nok rett ja :closedeyes:

 

Jeg er ikke enig.

 

Min rangering av hvilke sylindre som får mest luft og minst er 3-4-2-1. Der syl.3 går desidert magrest, og syl.1 går desidert fetest.

Men enig i at plenum-spacer gjør ting værre.

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 129
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Dumt spørsmål kanskje, men har du væske målt kompresjonen?

1986 sierra cosworth "gpa"

1980 escort 1600 sport

2006 BMW e60 520d

2000 Transporter t4 2,5 tdi

2002 Subaru wrx sti prodrive

1999 Honda Cbr 600f

2008 mitsubishi L200

Link to comment
Share on other sites

Sjeldent man er enig med deg, men denne gangen har du nok rett ja :closedeyes:

 

:lol: :lol: Dette var rett og slett hysterisk morsomt Wingdude, for akkurat denne gangen er jeg uenig med meg selv. :lol: :lol:

Det jeg mente å skrive var at syl. 1 og 4 selvsagt får minst luft og går fetest. Med plenumspacer kommer luften opp rett fremfor traktene til syl 2 og 3 og disse får da mest luft inn. Jeg må visst begynne å prioritere søvn litt høyere for gudene må vite hvordan jeg har tenkt her.

 

Jeg er ikke enig.

 

Min rangering av hvilke sylindre som får mest luft og minst er 3-4-2-1. Der syl.3 går desidert magrest, og syl.1 går desidert fetest.

Men enig i at plenum-spacer gjør ting værre.

 

Det var godt å høre. :D

Jeg har 3-2 og 4-1.

Edited by Pelle Væck

Hovedproblemet med inkompetanse er at innehaveren sjelden er klar over dette selv. Vedkommende fortsetter derfor sitt virke med å ødelegge for alle dem som tar kontakt.

Link to comment
Share on other sites

:lol: :lol: Dette var rett og slett hysterisk morsomt Wingdude, for akkurat denne gangen er jeg uenig med meg selv. :lol: :lol:

Det jeg mente å skrive var at syl. 1 og 4 selvsagt får minst luft og går fetest. Med plenumspacer kommer luften opp rett fremfor traktene til syl 2 og 3 og disse får da mest luft inn. Jeg må visst begynne å prioritere søvn litt høyere for gudene må vite hvordan jeg har tenkt her.

 

Sover visst litt for lite selv, for først nå ser jeg du skreiv mest og ikke minst.

God natt :rolleyes:

Link to comment
Share on other sites

:lol: En god latter forlenger livet sies det, og jeg har ikke ledd så godt på det jeg kan huske. :lol: :lol: Man takker.

Er nok overtrøtt, så da er det best å ta kvelden ja. :D Huttetu.

Hovedproblemet med inkompetanse er at innehaveren sjelden er klar over dette selv. Vedkommende fortsetter derfor sitt virke med å ødelegge for alle dem som tar kontakt.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

da ble vi ferdig til slutt. vi bremsa med 63 eksoshuset.

 

motoren ga 502 hk 540 nm v/6800omd 1,8bar

 

sprutet ble mappet av selveste motec i england,han og martin var på besøk var helt rå og kjapp på map.

 

750cc dysene mine ble tømt,måtte ha større om jeg skulle ha mere hk senere

 

er fornøyd med tallene,martin tok med seg 82 huset for å porte det opp da det ikke passet på den nye typen netics.

da yter den 550 glatt.

Edited by Åshøgda-raceway
MyBannerMaker_Banner1.jpg
Link to comment
Share on other sites

ja. og oppsettet mitt er ganske likt.... er det virkelig nesten 100 hkog 100 nm forskjell fra en motorbenk hos ringstad, til rulla til Trond Stensbøl? hmm..... strange........

 

http://www.fmcn.no/forum/index.php?showtopic=29842.

 

Litt mer Kompresjon i motoren din Åshøgda.. tipper 502 hk i motor på 1,8kg :)

 

 

bra tippa hehe

MyBannerMaker_Banner1.jpg
Link to comment
Share on other sites

bra tippa hehe

 

Hehe, ja, det var rimelig bra tippa :)

 

Tømmer man 750 dyser "allerede" på 500 hester altså? Mener noen bremsa rundt 500 på TEF med 630 dyser?

 

Gratulerer med fine tall :) Ser ut som motoren er greit med lavt nede på registeret og..

Edited by Hansi

91 Sierra Cosworth 4x4

Bremsepapirer: Auto Consult TEF Racing

Prosjekt

Link to comment
Share on other sites

Grattis med fine tall Ronny!! Men stusser litt på ladetrykkskurven din! 1 bar ved 4300, så stiger trykket sakte men sikkert til 1,8 v/6900... hva sjer? :unsure:

287Hk/440Nm på hjulene@1,85bar. Sierra is-Turbo, Garrett T4, Audi S2 WG, Rs500Cooler, Autronic, Spec Stage5 Drag-clutch(716Nm), Siemens Deka 3105 (840cc).

Kommer: FullPreppa Topp m/kvassere kam, Rustfritt Grenrør, rustfritt 3" Magnex. 60mm Wastegate.+++

Link to comment
Share on other sites

Hehe, ja, det var rimelig bra tippa :)

 

Tømmer man 750 dyser "allerede" på 500 hester altså? Mener noen bremsa rundt 500 på TEF med 630 dyser?

 

Gratulerer med fine tall :) Ser ut som motoren er greit med lavt nede på registeret og..

 

 

ja stemmer det,bremsa sjøl 465 m 550 dyser men det er jo org sprut da.

 

 

 

 

Grattis med fine tall Ronny!! Men stusser litt på ladetrykkskurven din! 1 bar ved 4300, så stiger trykket sakte men sikkert til 1,8 v/6900... hva sjer? :unsure:

 

 

vi kjørte uten boost controller på dette draget. kunn slange fra turbo til wg

MyBannerMaker_Banner1.jpg
Link to comment
Share on other sites

det sa jens og men han motec karen som mappet sa noe annet?? burde ha 850cc hørte jeg

 

bra at du fikk fixet det da;) at alt bre bra til slutt;)

Profesjonell rotekoppp ute på bedringens veg men får alltid motorstopp.

I got Adhd whats your excuse ?

Link to comment
Share on other sites

jepp flink til og tippe, hva er premien?? ;)

 

men stusser litt her.. så høyt grunntrykk.. makser 750 dyser på 500... ser på kurva di at besintrykket faller?? sikker på at det ikke er noe annet snusk her a....??

 

hvilken kompresjon havna du på til slutt? fant dere ut hva feilen var på motoren din?

Edited by mr.cossie

-91 Sierra Cosworth 4wd, 0-402 12,039 187,5 kmt ,P500.Focus RS
-ST.orange/svart hiace. trekkbil :)

www.markisemannen.no

 

Link to comment
Share on other sites

hvilke dyser? RC?

 

siemens deka,den tynne typen

 

jepp flink til og tippe, hva er premien?? ;)

 

men stusser litt her.. så høyt grunntrykk.. makser 750 dyser på 500... ser på kurva di at besintrykket faller?? sikker på at det ikke er noe annet snusk her a....??

 

hvilken kompresjon havna du på til slutt? fant dere ut hva feilen var på motoren din?

 

 

komp var 8,6. var muligens toppen som var for mye slipt/plana. satte på en annen og da ble alt mye bedre.

 

ang mapping er det nok riktig,det var han som har lagd software til motec som gjorde det

MyBannerMaker_Banner1.jpg
Link to comment
Share on other sites

takker

grunntrykk på 4,2bar m vakum

Her var det noe kjekt å se, men også noe rart. Godt at det gikk bra til slutt.

Tabellene viser 52,2 psi (3,55 BAR) bensintrykk ved 1,8 BAR ladetrykk og 502 hk.

 

På 3000 o/min ser vi 64.8 psi bensintrykk og 0,3 BAR ladetrykk og dette indikerer 4.1 BAR grunntrykk.

På 1,8 BAR ladetrykk burde det derfor være 78 psi 5,9 BAR bensintrykk, ikke 3,55 BAR.

 

3,55 BAR minus 1,8 BAR blir kun 1,75 BAR trykkforskjell over dysene og dyser som gir 750 ccm på 3,0 BAR gir kun 572 ccm på 1,75 BAR.

 

Dette gir 0,273 l/hk/tim, tilsvarende 390 hk på 4 stk grønndyser og hele 780 med 8 stk.

 

Kremt.

Edited by Pelle Væck

Hovedproblemet med inkompetanse er at innehaveren sjelden er klar over dette selv. Vedkommende fortsetter derfor sitt virke med å ødelegge for alle dem som tar kontakt.

Link to comment
Share on other sites

ja stemmer det,bremsa sjøl 465 m 550 dyser men det er jo org sprut da.

vi kjørte uten boost controller på dette draget. kunn slange fra turbo til wg

 

Jo, men makan. 100 hk på 4000 o/min.

Hovedproblemet med inkompetanse er at innehaveren sjelden er klar over dette selv. Vedkommende fortsetter derfor sitt virke med å ødelegge for alle dem som tar kontakt.

Link to comment
Share on other sites

trur ikkje at innsuget er so ugjevnt på bare 1 kilo,men pelle har rett at det er syl 3 som vil gå magrest med eit slikt innsug,men for meg so ser faktisk detta ut som tenningsbank ja husk høg komp i den motoren der trur nok kansje eg hadde senka litt tenning uten at eg ska påstå at det er dette som er direkte årsak, men er kun tenningsbank som gjer at pakningene ser sånn ut....

TURBO POWER!!"!

 

GeirRuneGarnes

Link to comment
Share on other sites

Guest Dre Racing@

det har u helt rett i pelle!

hvorfor stiger ikke bensintrykket?

ikke rart u makser dysene da!

la dem ikke merke til dette???

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

×
×
  • Create New...