Escort RST WRC Posted July 20, 2007 Share Posted July 20, 2007 Såpass ja Hvor mye satser du på ang. effekt da? Er det ikke gøy å ha en turbo som funker så tidlig som din gjør nå da? Kristian Løvland----------1989 Ford Sierra Cosworth 2wd Wolf Prosjekttråd her Link to comment Share on other sites More sharing options...
Åshøgda-raceway Posted July 21, 2007 Author Share Posted July 21, 2007 målet er 600hk,liker litt ketchup je hehe! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Escort RST WRC Posted July 21, 2007 Share Posted July 21, 2007 Hehe, okay Kommer absolutt til å funke da hehe, ketchup eller ikke hehe Kristian Løvland----------1989 Ford Sierra Cosworth 2wd Wolf Prosjekttråd her Link to comment Share on other sites More sharing options...
vinge87 Posted July 21, 2007 Share Posted July 21, 2007 hadde 502hk i benken og 470ca på hjula.tef racing. ganske så nøyaktig detjaja500 hk i en mildt portet topp er jo bra det å?? Steike så bra da, nå fikk jeg ihvertfall oppsig, så med mine 528 i benk så skal det vel bli 480-490 hk på hjula, det skal merkes, du kommer nok til å merke portingjobb hvis den blir gjort skikkelig, rart at dysene dine blei tømt så fort, mine er 630 dyser og bremset jo mer enn deg, hmm jaja ikke alt man skal bli klok på heller Bruksbil: 2005 E-61 Bmw 535dat M-SportUnder bygging: Escort F-40 4x4 1Uzfe Twin Efr 6258 WRC understell, Quaife Seq q-69 + masse grommt På passionford Dette forumet mangler styring...... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Åshøgda-raceway Posted July 21, 2007 Author Share Posted July 21, 2007 de tømmes fortere pga høyere komp vel. Link to comment Share on other sites More sharing options...
HUSNES MOTORSPORT Posted July 22, 2007 Share Posted July 22, 2007 de tømmes fortere pga høyere komp vel.dysena dine er ikkje tomme er bensintrykket som er problemet 750dyser bremsa vi 650hk på da var dei tom........... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest bUlk Posted July 22, 2007 Share Posted July 22, 2007 Hvilket trykk brukte dere da, 4.5bar? og nærme 100% duty? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Åshøgda-raceway Posted July 22, 2007 Author Share Posted July 22, 2007 Hvilket trykk brukte dere da, 4.5bar? og nærme 100% duty? har 4 bars grunntrykk Link to comment Share on other sites More sharing options...
Cosworth Racing1 Posted July 22, 2007 Share Posted July 22, 2007 vinge87: Må huske at vi kjører 4x4 og får mer drivhjulstap enn Åshøgda-raceway som kjører 2 wd.. 2008 VW Transporter 2,5 4motion1991 Sierra Cosworth 4x4 Link to comment Share on other sites More sharing options...
vinge87 Posted July 22, 2007 Share Posted July 22, 2007 vinge87: Må huske at vi kjører 4x4 og får mer drivhjulstap enn Åshøgda-raceway som kjører 2 wd.. åå trodde dette var 4x4 eg, men da blir jo det litt mere tap ja Bruksbil: 2005 E-61 Bmw 535dat M-SportUnder bygging: Escort F-40 4x4 1Uzfe Twin Efr 6258 WRC understell, Quaife Seq q-69 + masse grommt På passionford Dette forumet mangler styring...... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Cosworth Racing1 Posted July 22, 2007 Share Posted July 22, 2007 Er vel en 88-modell. Men vi har vel cirka 50 hester drivhjulstap da vil jeg tro.. 2008 VW Transporter 2,5 4motion1991 Sierra Cosworth 4x4 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Dre Racing@ Posted July 22, 2007 Share Posted July 22, 2007 jeg tipper 20hk drivverkstap Link to comment Share on other sites More sharing options...
Cosworth Racing1 Posted July 22, 2007 Share Posted July 22, 2007 Dre Racing@: Hehe.. Hvordan kan du tippe 20 hester i tap på en 4x4 når det er 30 hester i tap på en 2wd?? 2008 VW Transporter 2,5 4motion1991 Sierra Cosworth 4x4 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Dre Racing@ Posted July 22, 2007 Share Posted July 22, 2007 okai leste feil trudde dette var 88mod altså 2wd.bruker være 20hk i tap på 2wd og 30hk i 4wd Link to comment Share on other sites More sharing options...
Åshøgda-raceway Posted October 20, 2007 Author Share Posted October 20, 2007 problemet med at dysene tømtes var rett og slett det org bensinrøret fra pumpa til fuelrailen. har nå oppgradert til 10 mm slange der. nå tømmes ikke dysene lengre:) før kunne jeg bare lade 1,8bar før den bynte å fjuske pga lite bensin.nå lader den fint 2,2bar og dysene er ikke tømt. Link to comment Share on other sites More sharing options...
cossie4ever Posted October 20, 2007 Share Posted October 20, 2007 er di 750 dysene dine høy eller lav ohm? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Åshøgda-raceway Posted October 21, 2007 Author Share Posted October 21, 2007 er di 750 dysene dine høy eller lav ohm? de er høyohm Link to comment Share on other sites More sharing options...
cossie4ever Posted October 21, 2007 Share Posted October 21, 2007 er det 10mm innvendig de slangene dine? Link to comment Share on other sites More sharing options...
RS 1000 Posted October 21, 2007 Share Posted October 21, 2007 problemet med at dysene tømtes var rett og slett det org bensinrøret fra pumpa til fuelrailen. har nå oppgradert til 10 mm slange der. nå tømmes ikke dysene lengre:) før kunne jeg bare lade 1,8bar før den bynte å fjuske pga lite bensin.nå lader den fint 2,2bar og dysene er ikke tømt. Kjekt at det ordnet seg. 502 hk ved 1,8 bar idikerer hele 178 hk som NA motor og derfor 570 hk ved 2,2 BAR. For at potensialet skal øke til målet ditt på 600 hk (med 502 hk ved 1,8 som utganspunkt) så må du lade minst 2,35 BAR og mest sannsynlig litt over 2,4 BAR. Hovedproblemet med inkompetanse er at innehaveren sjelden er klar over dette selv. Vedkommende fortsetter derfor sitt virke med å ødelegge for alle dem som tar kontakt. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Dre Racing@ Posted October 22, 2007 Share Posted October 22, 2007 da må man bytte til race fuel også.. Link to comment Share on other sites More sharing options...
just4fun Posted October 22, 2007 Share Posted October 22, 2007 (edited) tapet stiger jo når effekten stiger. Og hvordan ble tapet målt her da. Løste han ut clutch og fikk målt en ca motstand ¨uten belastning i driverket¨ Er nok mangen som blir skuffet om dem viste hvor mye som forsvinner. Og så klart er en g kraft måler feil, veldig feil. Om man bruker en som går på gps vil jo denne være mye mye bedre, MEN den tar med luftmotstanden på bilen da? Kan jo prøve å stikke hue ut vinduet i 200 Edited October 22, 2007 by jusf4fun Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Dre Racing@ Posted October 22, 2007 Share Posted October 22, 2007 en g kraft måler måler jo akselrasjonen. da er jo luftmotstand og alt med! Link to comment Share on other sites More sharing options...
just4fun Posted October 22, 2007 Share Posted October 22, 2007 en g kraft måler måler jo akselrasjonen. da er jo luftmotstand og alt med! Det var jo det jeg nettop skrev! Link to comment Share on other sites More sharing options...
tommy w Posted October 22, 2007 Share Posted October 22, 2007 gps-måler tar jo selvsagt med alt av motstand. Sierra Cosworth 4x4 Limited Edition 73/700Escort CosworthEscort CosworthFord SVT LightningMB Vito 2013 Link to comment Share on other sites More sharing options...
just4fun Posted October 22, 2007 Share Posted October 22, 2007 Ja, og da er jo målengen helt feil. På en bil med 461 hk på hjulene (hos polly) målte jeg selv alt fra 394 til 399 med g kraft måler om og om igjen. det er jo over 60 hk feil. gjettet selv rundt 50, men det er jo umulig å vite. Er jo litt vesentlig på hvordan bilen ser ut og..En sierra er ikke akkurat super strømlinje formet Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now