Jump to content

nybygd motor bremses


Åshøgda-raceway

Recommended Posts

Guest cossy88
Ja sant, det skulle man jo tro, men her i dette landet er jo motorene så vannvittig sinnsykt mye mer effektive enn i resten av verden ser det ut til. Dette er grunnen til at jeg har valgt å gjøre oppmerksom på betydningen av BSFC her inne.

 

Bremsepapirene viser at det er under 3% (TRE!) forskjell i toppeffekt mellom disse.

 

Den ene viser som vi ser 502 hk og da får den andre 502 hk +3% = 517.

 

Nå er det bygget en drag bil med ca. 800 ærlige hk Cosworthmotor. Målsettingen er 7 sek. 1/4 mile som er vanvittig raskt.

Hva tror du 900 hk Escorten til gatebil leif klarer?

Hehe. er ikke tilfeldigvis en zakspeed den drag bilen du snakker om!? :blush:

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 129
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Guest cossy88
zakspeed escorten til jens du mener,så bilder av den her om dagen.blir skamrå den.
Var inne å tittet på den for litt siden, ble bra den... kompis av meg har vært med å gjort mye på den i det siste... de bremset 835hk på orginale ventiler om fredagen oppe hos anders.gamle motoren som satt i escort`n til espen adolfsen!
Link to comment
Share on other sites

blir vel å se på ford treffet rudskogen denne da??klar til da jens? hehe

 

nei seriøst 650! men det er vel maks.. men 2stk holder i massevis

 

bytheway, bildet av bilen din der, street legal på Brumundal i fjor? var morro det ;)

 

 

ja like morro hver gang,gleder mj til 8 sept.da blir det 4 året på rad vi arrangerer neri dala her

MyBannerMaker_Banner1.jpg
Link to comment
Share on other sites

Ja sant, det skulle man jo tro, men her i dette landet er jo motorene så vannvittig sinnsykt mye mer effektive enn i resten av verden ser det ut til. Dette er grunnen til at jeg har valgt å gjøre oppmerksom på betydningen av BSFC her inne.

 

Bremsepapirene viser at det er under 3% (TRE!) forskjell i toppeffekt mellom disse.

 

Den ene viser som vi ser 502 hk og da får den andre 502 hk +3% = 517.

 

Nå er det bygget en drag bil med ca. 800 ærlige hk Cosworthmotor. Målsettingen er 7 sek. 1/4 mile som er vanvittig raskt.

Hva tror du 900 hk Escorten til gatebil leif klarer?

 

-Høy 8'er? B)

287Hk/440Nm på hjulene@1,85bar. Sierra is-Turbo, Garrett T4, Audi S2 WG, Rs500Cooler, Autronic, Spec Stage5 Drag-clutch(716Nm), Siemens Deka 3105 (840cc).

Kommer: FullPreppa Topp m/kvassere kam, Rustfritt Grenrør, rustfritt 3" Magnex. 60mm Wastegate.+++

Link to comment
Share on other sites

hei pelle, jeg har allerede sagt at man kan begynne å kalle det for bananer ikke hester! hehe

men værtfall i følge min motormentor Trond Stensbøl så er det ikke mange 500hk cossie motorer i norge(på bensin).

sterkeste jenspeed motor han har bremset hittils er 470 i motor! (99vpower)

 

men samme motor KAN gi mere hk i en benk, da man kan stå å holde igjen motoren på turtall og bare pøse på med bensin, men i realiteten under akselrasjon i bil vil ikke disse hestene være til stede!

Hei.

Hester er vel gjerne like greit siden det er svært få som bryr seg om hvilke hester det snakkes om og da er det tilstrekkelig misvisende uansett. Skal man gjøre rettferdige sammenligninger så er det ærlige korrigerte hk DIN som gjelder.

 

Nå kjenner jo ikke jeg til så mange veldig raske Cosworther, men jeg har god grunn til å stole på det Trond Stensbøl sier her, for å si det slik.

 

470 hk ja, Hmm. Vet du vilket oppsett? Om det var sånn 600 hk opplegg?

 

Jo, sant nok, men det blir gjerne problemer med tenningsbank når motoren holdes igjen på denne måten så det er vel helst svep som brukes.

 

Ikke tilstede nei, du kan være trygg. Har hørt om ett skrekk eksempel der minst 30% av motoreffekten fordampet på veien fra benken til bilen så kanskje det er på tide å vakumpakke motorene når de er ferdig mappet for å unngå at dette skjer? :D

(Dette kan da sammenlignes med å bremse 370 hk med steg 1 oppsett.)

 

NB!

Dette var ikke en Jenspeed motor om nå noen skulle tro det.

 

 

Hehe. er ikke tilfeldigvis en zakspeed den drag bilen du snakker om!? :blush:

 

Om jeg husker rett i farten så er det en Ford Probe.

 

-Høy 8'er? B)

 

Tror du? ;)

Hovedproblemet med inkompetanse er at innehaveren sjelden er klar over dette selv. Vedkommende fortsetter derfor sitt virke med å ødelegge for alle dem som tar kontakt.

Link to comment
Share on other sites

Midt på treet 10'er...

Hehe, har du også lest siste Performance Ford?

767 hk, 770 Nm og 1/4 mile på 11.37 sek med 220 Km/t ?

Hovedproblemet med inkompetanse er at innehaveren sjelden er klar over dette selv. Vedkommende fortsetter derfor sitt virke med å ødelegge for alle dem som tar kontakt.

Link to comment
Share on other sites

-"Nå er det bygget en drag bil med ca. 800 ærlige hk Cosworthmotor. Målsettingen er 7 sek. 1/4 mile som er raskt.

Hva tror du 900 hk Escorten til gatebil leif klarer?".

 

-Ok, nå fikk jeg ei saftig blåveis så det svei.. :)

 

Jeg har ikke sett siste PF, men tenkte slik: 7 sek med 800 ærlige... Så uten å se opp og tenke selv, og for å være grei, så la jeg til litt tid selv om det er "100hk" mere i leif sin....

 

-Men er vel ikke "ærlige" hester i Escorten til Leif da, skjønner jeg... :blink:

Edited by Ronny

287Hk/440Nm på hjulene@1,85bar. Sierra is-Turbo, Garrett T4, Audi S2 WG, Rs500Cooler, Autronic, Spec Stage5 Drag-clutch(716Nm), Siemens Deka 3105 (840cc).

Kommer: FullPreppa Topp m/kvassere kam, Rustfritt Grenrør, rustfritt 3" Magnex. 60mm Wastegate.+++

Link to comment
Share on other sites

Nå er det bygget en drag bil med ca. 800 ærlige hk Cosworthmotor. Målsettingen er 7 sek. 1/4 mile som er raskt.

Hva tror du 900 hk Escorten til gatebil leif klarer?

 

Nå må dere huske at det er forskjell på målsetting og en faktisk tid da.. Den forskjellen kan være ganske stor. Jeg syns det hørtes litt urealistisk ut med 7 sek på en 800hk bil?

91 Sierra Cosworth 4x4

Bremsepapirer: Auto Consult TEF Racing

Prosjekt

Link to comment
Share on other sites

Guest gbraen
Hehe, har du også lest siste Performance Ford?

767 hk, 770 Nm og 1/4 mile på 11.37 sek med 220 Km/t ?

 

Er jo litt tynt register på denne. Syns ikke Cosworther imponerer i drag når det begynner å bli mange hk.

 

Alt skal klaffe rimelig greit for å komme ned på 10-tallet. Var på ACR og så på 0-201m på sommertreffet. Masse Skyline og Supra der, alle ble stort sett tatt av en Mazda 323 med EVO-motor fra Mitsu. Alle mistet turtallet når dem skulle ta løs, foruten Mazdaen. For godt grep og så dem mistet turtall. Supra stod igjen med hjulspinn, alt for tung i ræva.

 

Lærerikt...

 

Geir.

Link to comment
Share on other sites

Guest gbraen
Hafsengens lille "bølleprosjekt" det vel? B)

 

Ja det var nok ikke en vanlig 323 nei. 380 hk på hjula, men blåste vel en 5-6 Skyliner med den. Bare Bjørnstad Bil's Skyline som tok han. Den hadde 480 hk på hjula, 2 små turboer for tidlig lading. Dem med 1 stor turbo hadde virkelig ikke sjans.

Link to comment
Share on other sites

Ikke tilstede nei, du kan være trygg. Har hørt om ett skrekk eksempel der minst 30% av motoreffekten fordampet på veien fra benken til bilen så kanskje det er på tide å vakumpakke motorene når de er ferdig mappet for å unngå at dette skjer? :D

(Dette kan da sammenlignes med å bremse 370 hk med steg 1 oppsett.)

 

 

forklaringen på MIN motor som du hinter til, ringstad mappeter ikke på hjernen min, er mappet jeg og husnes laget som var der, bremset på navene idag 360hk, så ikke rart at noe var gale, overlykkelig jeg for at fant ut av det, nå stilte vi den opp til 410hk på navene og 530nm det MERKET JEG MEGET hehe, så ringstad skal sende meg kopi av mappet. så din g-måler var 20hk feil den, men nermt var den,

F4020kit.jpg

Bruksbil: 2005 E-61 Bmw 535dat M-Sport

Under bygging: Escort F-40 4x4 1Uzfe Twin Efr 6258 WRC understell, Quaife Seq q-69 + masse grommt På passionford

 

Dette forumet mangler styring......

Link to comment
Share on other sites

nymotor009-1.jpg

nymotor010-1.jpg

nymotor013-1.jpg

da er bilen kjørt på rulla og ferdig mappet med ny trykkreg.nå virker den som den skal.

 

har kjørt bilen i hele dag og må si at den er meget kjørevennlig.ladetrykket kommer tidlig,1,5bar på 3000omd

toppen vi satte på er portet for 400hk bare.

Edited by Åshøgda-raceway
MyBannerMaker_Banner1.jpg
Link to comment
Share on other sites

ka blei rulle resultatet?????????

 

ser dere nå hvor dum pelle er og sier at min motor er piss og greier, han utaler seg før EGEN eier får finne ut hva som har skjed, viser seg jo at ringstad sitt map ikke er på hjernen min, så ingen som vet hvor mye hk som fordampet fra rulla til bilen min, **** ta deg pelle og sleng med leppa før du veit hva du snakker om, blir så forbanna over folk som TROR de vet noe, men du åshøgda, NOE VI ALLE vil vite er resultat i benk i forhold til rulle, noe jeg skal bevise når jeg endelig får ringstad sitt map inni hjernen, nekter å tro at man mister mer en ca 30-50hk

 

 

EDIT: nei folkens ikke legg ut om noe til pælle før dere vet hva dere snakker om, DET BLIR brukt mot dere uansett, makan til idioti.! til deg PÆLLE!!! gi f... å tro du er noe guro før du veit ka du snakker om!! trodde vi kunne snakke om ting, men NEI det blir jo f... brukt MOT MEG og EBB og TURBOKONGEN.

 

OG enda en EDIT, du pelle skal ikke få gmåle bilen min, blir jo bare brukt mot meg eller andre involverte, eneste jeg angrer på i motorbygget mitt er at du fikk informasjon om det.

Edited by vinge87

F4020kit.jpg

Bruksbil: 2005 E-61 Bmw 535dat M-Sport

Under bygging: Escort F-40 4x4 1Uzfe Twin Efr 6258 WRC understell, Quaife Seq q-69 + masse grommt På passionford

 

Dette forumet mangler styring......

Link to comment
Share on other sites

[da er bilen kjørt på rulla og ferdig mappet med ny trykkreg.nå virker den som den skal.

 

har kjørt bilen i hele dag og må si at den er meget kjørevennlig.ladetrykket kommer tidlig,0,5bar på 3000omd

toppen vi satte på er portet for 400hk bare.

 

 

hva portet for bare 400 hk..

her er en u portet topp....:)

http://www.fmcn.no/forum/index.php?showtopic=31176

Edited by mr.cossie

-91 Sierra Cosworth 4wd, 0-402 12,039 187,5 kmt ,P500.Focus RS
-ST.orange/svart hiace. trekkbil :)

www.markisemannen.no

 

Link to comment
Share on other sites

spurte hva han hadde på hjula jeg, hvis han har 506 eller ka han hadde i benken hos ringstad så bør det være ihvertfall 450 på hjul vel???? kan jeg få se bremsepapirene på benk og på rulle? behandles selvsagt for meg selv, du kan få se mine, send til rune@nilsenvvs.no dette er jeg meget spent på da dette angår min egen motor på hva man egentlig skal miste i hk fra benk til bil

F4020kit.jpg

Bruksbil: 2005 E-61 Bmw 535dat M-Sport

Under bygging: Escort F-40 4x4 1Uzfe Twin Efr 6258 WRC understell, Quaife Seq q-69 + masse grommt På passionford

 

Dette forumet mangler styring......

Link to comment
Share on other sites

hadde 502hk i benken og 470ca på hjula.tef racing. ganske så nøyaktig det

 

[da er bilen kjørt på rulla og ferdig mappet med ny trykkreg.nå virker den som den skal.

 

har kjørt bilen i hele dag og må si at den er meget kjørevennlig.ladetrykket kommer tidlig,0,5bar på 3000omd

toppen vi satte på er portet for 400hk bare.

hva portet for bare 400 hk..

her er en u portet topp....:)

http://www.fmcn.no/forum/index.php?showtopic=31176

 

jaja

500 hk i en mildt portet topp er jo bra det å??

MyBannerMaker_Banner1.jpg
Link to comment
Share on other sites

hadde 502hk i benken og 470ca på hjula.tef racing. ganske så nøyaktig det

jaja

500 hk i en mildt portet topp er jo bra det å??

 

 

bra som f det...

kunne jeg fått sett på tenningskurva di eller?? litt nyskjerrig....:)

kunnne jo sendt den på pm eller mail vis du gadd....

-91 Sierra Cosworth 4wd, 0-402 12,039 187,5 kmt ,P500.Focus RS
-ST.orange/svart hiace. trekkbil :)

www.markisemannen.no

 

Link to comment
Share on other sites

glemte igjen bremsepapirene fra rulla på tef,men legger dem ut så fort je får dem.

 

 

Gratulerer med fine resultat, Åshøgda :)

 

Godt å høre den funka så fint på veien også :)

 

 

takker

er ganske fornøyd,men vil ha mer..skal porte toppen mer og bremse med 82 eksoshus.1000cc dyser må je ha for 750 cc dysene ble fortsatt tømt.

MyBannerMaker_Banner1.jpg
Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

×
×
  • Create New...