Jump to content

Recommended Posts

Posted

Hei!

Må bytte turbo på Cosworthen og skulle en kjapp tur ned i garasjen for å begynne så smått.

Begynte å plukke av varmeskjold, skru av downpipe, vannslange, etc.

Men så ser jeg mutterene som er skrudd ned i grenrøret, to av de er mulig å komme til med litt godvilje, men de to andre inn mot motoren er litt verre?

Må man faktisk av med hele grenrøret for å bytte turbo?

 

På forhånd takk!

Posted
Hei!

Må bytte turbo på Cosworthen og skulle en kjapp tur ned i garasjen for å begynne så smått.

Begynte å plukke av varmeskjold, skru av downpipe, vannslange, etc.

Men så ser jeg mutterene som er skrudd ned i grenrøret, to av de er mulig å komme til med litt godvilje, men de to andre inn mot motoren er litt verre?

Må man faktisk av med hele grenrøret for å bytte turbo?

 

På forhånd takk!

 

 

må skru av hele manifolden desverre . gjort det før og det er en drit jobb .

Posted

dette er vell en 4x4 tipper jeg , skal gå å ta av turbo UTEN å ta av manifolden , da jeg moterte min turbo da manifolden sto på motor

 

bør ha små fingre da , hehe

2012 Focus 1.0 Ecoboost Stv 125 hk

X 2004 Focus ST 170 Imperial Blue

X 87/91 sierra cosworth 4x4 stage 3

X 01 mondeo 2,0 tdi stv 115hk

X 92 fiesta xr2i 1,8 16v (RS1800)

X 88 sierra 2,0 sedan

X 90 sierra 2,0i combi

Posted

Er en 4x4 ja... så det skal gå an? Hmm... virker så tungvindt å måtte av med hele manifolden, men på en annen side VELDIG knotete å styre på med manifolden på.

Guest Ørjan G
Posted
Hei!

Må bytte turbo på Cosworthen og skulle en kjapp tur ned i garasjen for å begynne så smått.

Begynte å plukke av varmeskjold, skru av downpipe, vannslange, etc.

Men så ser jeg mutterene som er skrudd ned i grenrøret, to av de er mulig å komme til med litt godvilje, men de to andre inn mot motoren er litt verre?

Må man faktisk av med hele grenrøret for å bytte turbo?

 

På forhånd takk!

 

Har nett gjort den jobben sjølv. Da er trangt, men da går. Du kjem betre til om du skrur av lufthuset på turboen.

Posted

det er nesten ikke noe problem, men du må ha en 17mm nøkkel hvor kronen er skrå iforhold til resten, åsså må du skru muttrene litt og litt ut. Har gjort dette noen ganger nå og første gangen gikk det hele 2 timer med på å skifte turbo. da var det inkl å lage ny brakert til actuator

 

den jobben der klarer du fint. :D eneste jeg har lagt merke til er at det kan være lettere å skru av oljereturen i flensen og ikke nede på slangen, men begge deler går greit. :D

 

Lykke til

Sierra Cosworth 4x4 Limited Edition 73/700

Escort Cosworth

Escort Cosworth

Ford SVT Lightning

MB Vito 2013

Posted

ta av komp huset ja og returen på turboen, 2 10mm bolter, da er det meget enkelt, kjkt å ha en kort 17mm fastnøkkel, tar du vekk downpipen er det meget meget enkelt hhehe lykke til :)

F4020kit.jpg

Bruksbil: 2005 E-61 Bmw 535dat M-Sport

Under bygging: Escort F-40 4x4 1Uzfe Twin Efr 6258 WRC understell, Quaife Seq q-69 + masse grommt På passionford

 

Dette forumet mangler styring......

Posted (edited)

Det gikk fint det, av med kompressorhus og luftfilterboks så kom man greit til.

Fant en genial sak på Biltema som gjorde at jeg fikk løs den siste mutteren innerst mot torpedoveggen;

 

11-102_l.jpg

 

Art No. 11-102

Edited by Lars
Guest siggen
Posted
Det gikk fint det, av med kompressorhus og luftfilterboks så kom man greit til.

Fant en genial sak på Biltema som gjorde at jeg fikk løs den siste mutteren innerst mot torpedoveggen;

 

11-102_l.jpg

 

Art No. 11-102

 

 

flott. da har jeg og fått goe tips.må bytte en sjæl.men hva trengs av pakkninger?har de de på ford mon tro?og noen som vet hvordan man ser hva slags chip man har.altså størrelse?

noe man skal passe ekstra på når man monterer?

Guest Dre Racing@
Posted

mitt råd ikke bruk pakning mellom turbo og manifold. du får kjøpt det, men lite vits.

sjekk at turbo og manifold er rene og plane (bit av glassvindu)

 

chip kan jo stå en lapp på det eller noe..

 

etterdra alle boltene etter kjøretur kan være lurt

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...