Guest Lars Posted June 20, 2007 Posted June 20, 2007 Hei!Må bytte turbo på Cosworthen og skulle en kjapp tur ned i garasjen for å begynne så smått.Begynte å plukke av varmeskjold, skru av downpipe, vannslange, etc.Men så ser jeg mutterene som er skrudd ned i grenrøret, to av de er mulig å komme til med litt godvilje, men de to andre inn mot motoren er litt verre?Må man faktisk av med hele grenrøret for å bytte turbo? På forhånd takk!
Asil Racing Posted June 20, 2007 Posted June 20, 2007 Hei!Må bytte turbo på Cosworthen og skulle en kjapp tur ned i garasjen for å begynne så smått.Begynte å plukke av varmeskjold, skru av downpipe, vannslange, etc.Men så ser jeg mutterene som er skrudd ned i grenrøret, to av de er mulig å komme til med litt godvilje, men de to andre inn mot motoren er litt verre?Må man faktisk av med hele grenrøret for å bytte turbo? På forhånd takk! må skru av hele manifolden desverre . gjort det før og det er en drit jobb .
fiesta_xr2i Posted June 20, 2007 Posted June 20, 2007 dette er vell en 4x4 tipper jeg , skal gå å ta av turbo UTEN å ta av manifolden , da jeg moterte min turbo da manifolden sto på motor bør ha små fingre da , hehe 2012 Focus 1.0 Ecoboost Stv 125 hk X 2004 Focus ST 170 Imperial Blue X 87/91 sierra cosworth 4x4 stage 3 X 01 mondeo 2,0 tdi stv 115hk X 92 fiesta xr2i 1,8 16v (RS1800) X 88 sierra 2,0 sedan X 90 sierra 2,0i combi
Guest Lars Posted June 20, 2007 Posted June 20, 2007 Er en 4x4 ja... så det skal gå an? Hmm... virker så tungvindt å måtte av med hele manifolden, men på en annen side VELDIG knotete å styre på med manifolden på.
ford-racing Posted June 20, 2007 Posted June 20, 2007 må ta en fast nøkkel å smi den til litt så er dette ingen problem! "Don`t find fault, find a remedy; anybody can complain" ~Henry Ford
Guest Ørjan G Posted June 20, 2007 Posted June 20, 2007 Hei!Må bytte turbo på Cosworthen og skulle en kjapp tur ned i garasjen for å begynne så smått.Begynte å plukke av varmeskjold, skru av downpipe, vannslange, etc.Men så ser jeg mutterene som er skrudd ned i grenrøret, to av de er mulig å komme til med litt godvilje, men de to andre inn mot motoren er litt verre?Må man faktisk av med hele grenrøret for å bytte turbo? På forhånd takk! Har nett gjort den jobben sjølv. Da er trangt, men da går. Du kjem betre til om du skrur av lufthuset på turboen.
cross-box Posted June 20, 2007 Posted June 20, 2007 har du "mygel" fingre går det men det er trangt og jævelig men som sies over her ta av turbinhuset da kommer du lettere til, og moddiser gjerne en fast nøkkel aktiv dyslektiker for oss som liker escort før 1980
tommy w Posted June 20, 2007 Posted June 20, 2007 det er nesten ikke noe problem, men du må ha en 17mm nøkkel hvor kronen er skrå iforhold til resten, åsså må du skru muttrene litt og litt ut. Har gjort dette noen ganger nå og første gangen gikk det hele 2 timer med på å skifte turbo. da var det inkl å lage ny brakert til actuator den jobben der klarer du fint. eneste jeg har lagt merke til er at det kan være lettere å skru av oljereturen i flensen og ikke nede på slangen, men begge deler går greit. Lykke til Sierra Cosworth 4x4 Limited Edition 73/700Escort CosworthEscort CosworthFord SVT LightningMB Vito 2013
vinge87 Posted June 20, 2007 Posted June 20, 2007 ta av komp huset ja og returen på turboen, 2 10mm bolter, da er det meget enkelt, kjkt å ha en kort 17mm fastnøkkel, tar du vekk downpipen er det meget meget enkelt hhehe lykke til Bruksbil: 2005 E-61 Bmw 535dat M-SportUnder bygging: Escort F-40 4x4 1Uzfe Twin Efr 6258 WRC understell, Quaife Seq q-69 + masse grommt På passionford Dette forumet mangler styring......
Guest Lars Posted June 22, 2007 Posted June 22, 2007 (edited) Det gikk fint det, av med kompressorhus og luftfilterboks så kom man greit til.Fant en genial sak på Biltema som gjorde at jeg fikk løs den siste mutteren innerst mot torpedoveggen; Art No. 11-102 Edited June 22, 2007 by Lars
Guest siggen Posted June 25, 2007 Posted June 25, 2007 Det gikk fint det, av med kompressorhus og luftfilterboks så kom man greit til.Fant en genial sak på Biltema som gjorde at jeg fikk løs den siste mutteren innerst mot torpedoveggen; Art No. 11-102 flott. da har jeg og fått goe tips.må bytte en sjæl.men hva trengs av pakkninger?har de de på ford mon tro?og noen som vet hvordan man ser hva slags chip man har.altså størrelse?noe man skal passe ekstra på når man monterer?
Guest Dre Racing@ Posted June 26, 2007 Posted June 26, 2007 mitt råd ikke bruk pakning mellom turbo og manifold. du får kjøpt det, men lite vits.sjekk at turbo og manifold er rene og plane (bit av glassvindu) chip kan jo stå en lapp på det eller noe.. etterdra alle boltene etter kjøretur kan være lurt
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now