Samatron Posted June 17, 2007 Posted June 17, 2007 (edited) skal kjøre go cart i morra. så lurer jeg på hva som skal til for å kjøre best mulig rundetider. veit at sporvalg, nedbremsing, ikke sladd er viktig, men hva skal til for å få ut det lille ekstra? Edited June 17, 2007 by Samatron
rs200 Posted June 17, 2007 Posted June 17, 2007 Bruk kroppen din og legg vekta di over de ytterste hjula i svingen for å få enda bedre feste. hvor skal du kjøre? 89-Ford sierra Doch - Solgt. 90-Sierra cosworth 4x4 - Solgt 97-Bmw 325 tds touring - Solgt. 07-Jeep Commander 88- Sierra sedan IST - vraka 75- Escort Mk2 2.0L
Samatron Posted June 17, 2007 Author Posted June 17, 2007 (edited) skal kjøre på valhall i moelv i morra med klassahar trodd man skulle legge seg innover i svingen jeg.. hehe.. men utover ytterste hjul ja:)lørdag skal jeg og noen kompiser kjøre på bjorli Edited June 17, 2007 by Samatron
rs200 Posted June 17, 2007 Posted June 17, 2007 heh...jeg mener bestemt at han sa vekta over de ytterste hjula. prøv deg fram 89-Ford sierra Doch - Solgt. 90-Sierra cosworth 4x4 - Solgt 97-Bmw 325 tds touring - Solgt. 07-Jeep Commander 88- Sierra sedan IST - vraka 75- Escort Mk2 2.0L
Kverna Posted June 17, 2007 Posted June 17, 2007 Jeg legger meg innover, men mulig det er feil. Sporvalg og utgangshastighet er viktig, ikke tenk på å komme raskest inn i svingen, da bruker man ofte hele svingen på å korrigere seg inn på sporet og taper viktig fart ut på strekkene. Min fotoblogg
Samatron Posted June 17, 2007 Author Posted June 17, 2007 heh...jeg mener bestemt at han sa vekta over de ytterste hjula. prøv deg fram jeg har null peiling! bare hører hva dere har å si jeg:)
Mark1 Posted June 17, 2007 Posted June 17, 2007 len deg ut i sving mot fremhjulet, og det er når du føler du kjører sakte at det går fortest.rart med det men, er kun snakk om å få mest mulig fart ut av svingen. WWW.NorskEscortRegister.Net Escort Mk1/Mk2 register
cross-box Posted June 17, 2007 Posted June 17, 2007 gi gass på slettene sett opp carten mot svingen som de andre sier legge vekta ut av svingen, ikke vær redd for å bremse, men føl deg fram aktiv dyslektiker for oss som liker escort før 1980
Guest Ford For Life Posted June 17, 2007 Posted June 17, 2007 ska dit e å går i samme klassa som samatron jeg har hørt at for best sving må du starte svingen i yttersving for så å kutte mest mulig og ende opp i ytter etter sving også. men hvordan skal jeg bremse og gasse for beste resultat???
Kverna Posted June 17, 2007 Posted June 17, 2007 http://images.google.no/images?hl=no&q...sa=N&tab=wi Min fotoblogg
Vebba Posted June 18, 2007 Posted June 18, 2007 Bruk hele kjørebanen i svingene. Start ytterst, kom innerst ca midt i svingen og end opp ytterst på slutten av svingen igjen. Svinger du for brått mister du mye fart, med denne teknikken kan du holde mye mer fart gjennom en sving også 2008 Ford Mondeo 2,0 Tdci Ghia1990 Ford F-250 4x4 Diesel Lastebil1982 Ford Granada 2,8 GL Volvo har TIC, Ford har TIKK...
MrNilsen1 Posted June 21, 2007 Posted June 21, 2007 Lærte ett lite trisk av regjerende mester i go-cart kjøring på bana i skjellefte å Han sa at det beste var og være løs i overkroppen, og la den lene seg den vegen tyngekraften tok deg.Ikke brems før du er nesten i svingen, husk og legg deg ut og ligg ute til du er nesten midt i svingen. Velg cart med store hjul!Det har faktisk mye og si. Det er merkbart forskjell på en cart med små og store hjul. Aksen er tilsvarende, men topphastighet er det stor innvirkning på Det var de rådene jeg fikk av han. Synes de gjort susen dem
a.cosworth Posted June 23, 2007 Posted June 23, 2007 Når jeg skal kjøre raske runder synes jeg det er viktig å ungå bremsen, bruke gassen med vett igjenom svinger, legge seg ut på motsatt side av svingen før svingen, gå inn i svingen med kroppen på de ytterste hjulene. Ved å legge kroppen på de ytterste hjulene vil man få vekt på de yterste hjulene som da fører til at man henger mye bedre igjenom svingen. Legger man seg med svingen (innerste hjulene) vil man slippe mye lettere. Med dette har jeg hatt veldig fine resultater her i Bergen. -Arne '03 Silverado, Duramax'11 VW transporter'06 Land Cruiser konebilX'86 Sierra Cos 2wd X'Sierra cos 4x4 X'SVT LightningX...osv...
Samatron Posted June 23, 2007 Author Posted June 23, 2007 kjørte 21.19 på valhall, (20.55 track rek) noen andre som har vært på valhall og prøvd? på 25 runder hadde jeg gjennomsnitt på 21.46:)
Peder`n Posted October 2, 2007 Posted October 2, 2007 (edited) Noen som har kjørt på Harald Hoysmann da?...der har jeg blitt hekta....kjører bedre hver gang, og det er sikkert mer å hente på at jeg angriper svingene for raskt, sånn at jeg ødelegger utgangen...for farten ut av svingen er MYE mer viktig enn farten inn....Bedre å ta svingen riktig, enn å vente et 0,1 sekund lengre før man bremser inn... Står litt om kjøretips på Harald Hoysmann Karting Peder Min besterunde hittil er 27,5.... men jeg tror jeg kan komme meg ned på 26 tallet... gjør ikke noen skikkelige bra svinger enda....KJEMPEMORRO!! Edited October 2, 2007 by Peder`n
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now