Jump to content

Recommended Posts

Posted (edited)

skal kjøre go cart i morra. så lurer jeg på hva som skal til for å kjøre best mulig rundetider. veit at sporvalg, nedbremsing, ikke sladd er viktig, men hva skal til for å få ut det lille ekstra?:)

Edited by Samatron
Posted

Bruk kroppen din og legg vekta di over de ytterste hjula i svingen for å få enda bedre feste. hvor skal du kjøre?

89-Ford sierra Doch - Solgt. 90-Sierra cosworth 4x4 - Solgt

97-Bmw 325 tds touring - Solgt. 07-Jeep Commander

88- Sierra sedan IST - vraka

75- Escort Mk2 2.0L

Posted (edited)

skal kjøre på valhall i moelv i morra med klassa

har trodd man skulle legge seg innover i svingen jeg.. hehe.. men utover ytterste hjul ja:)

lørdag skal jeg og noen kompiser kjøre på bjorli

Edited by Samatron
Posted

heh...jeg mener bestemt at han sa vekta over de ytterste hjula. prøv deg fram :lol:

89-Ford sierra Doch - Solgt. 90-Sierra cosworth 4x4 - Solgt

97-Bmw 325 tds touring - Solgt. 07-Jeep Commander

88- Sierra sedan IST - vraka

75- Escort Mk2 2.0L

Posted

Jeg legger meg innover, men mulig det er feil. Sporvalg og utgangshastighet er viktig, ikke tenk på å komme raskest inn i svingen, da bruker man ofte hele svingen på å korrigere seg inn på sporet og taper viktig fart ut på strekkene.

Posted
heh...jeg mener bestemt at han sa vekta over de ytterste hjula. prøv deg fram

 

jeg har null peiling! bare hører hva dere har å si jeg:)

Guest Ford For Life
Posted

ska dit e å går i samme klassa som samatron :mellow: jeg har hørt at for best sving må du starte svingen i yttersving for så å kutte mest mulig og ende opp i ytter etter sving også. men hvordan skal jeg bremse og gasse for beste resultat??? :unsure:

Posted

Bruk hele kjørebanen i svingene. Start ytterst, kom innerst ca midt i svingen og end opp ytterst på slutten av svingen igjen. Svinger du for brått mister du mye fart, med denne teknikken kan du holde mye mer fart gjennom en sving også ;)

2008 Ford Mondeo 2,0 Tdci Ghia

1990 Ford F-250 4x4 Diesel Lastebil

1982 Ford Granada 2,8 GL

 

Volvo har TIC, Ford har TIKK...

Posted

Lærte ett lite trisk av regjerende mester i go-cart kjøring på bana i skjellefte å :P

Han sa at det beste var og være løs i overkroppen, og la den lene seg den vegen tyngekraften tok deg.

Ikke brems før du er nesten i svingen, husk og legg deg ut og ligg ute til du er nesten midt i svingen. Velg cart med store hjul!

Det har faktisk mye og si. Det er merkbart forskjell på en cart med små og store hjul. Aksen er tilsvarende, men topphastighet er det stor innvirkning på :P

 

Det var de rådene jeg fikk av han. Synes de gjort susen dem :P

Ford-avatar.jpg
Posted

Når jeg skal kjøre raske runder synes jeg det er viktig å ungå bremsen, bruke gassen med vett igjenom svinger, legge seg ut på motsatt side av svingen før svingen, gå inn i svingen med kroppen på de ytterste hjulene. Ved å legge kroppen på de ytterste hjulene vil man få vekt på de yterste hjulene som da fører til at man henger mye bedre igjenom svingen. Legger man seg med svingen (innerste hjulene) vil man slippe mye lettere.

 

Med dette har jeg hatt veldig fine resultater her i Bergen. :)

 

-Arne

'03 Silverado, Duramax
'11 VW transporter
'06 Land Cruiser konebil
X'86 Sierra Cos 2wd X'Sierra cos 4x4 X'SVT Lightning
X...osv...

Posted

kjørte 21.19 på valhall, (20.55 track rek) noen andre som har vært på valhall og prøvd? på 25 runder hadde jeg gjennomsnitt på 21.46:)

  • 3 months later...
Posted (edited)

Noen som har kjørt på Harald Hoysmann da?...der har jeg blitt hekta....kjører bedre hver gang, og det er sikkert mer å hente på at jeg angriper svingene for raskt, sånn at jeg ødelegger utgangen...for farten ut av svingen er MYE mer viktig enn farten inn....Bedre å ta svingen riktig, enn å vente et 0,1 sekund lengre før man bremser inn...

 

Står litt om kjøretips på Harald Hoysmann Karting

 

Peder

 

Min besterunde hittil er 27,5.... men jeg tror jeg kan komme meg ned på 26 tallet... gjør ikke noen skikkelige bra svinger enda....KJEMPEMORRO!!

Edited by Peder`n

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...