SierraCos2wd Posted June 17, 2007 Share Posted June 17, 2007 http://www.myvideo.de/watch/962355 Går rimelig godt Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest vegeto Posted June 17, 2007 Share Posted June 17, 2007 flytta seg den ja ! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Loffen Posted June 17, 2007 Share Posted June 17, 2007 Går her på sørlandet denne bilen nå... -05 Ford Focus 1.6 tdci -88 Ford Sierra Cosworth Link to comment Share on other sites More sharing options...
Cosworthking Posted June 17, 2007 Share Posted June 17, 2007 tok ikke lang tid å skifte gir der nei:) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tommen Posted August 29, 2007 Share Posted August 29, 2007 Går her på sørlandet denne bilen nå... Ja håssen går det med den bilen?Blir det gatebil av den heller er det fortsatt løpsbil? Hørte snakk om at denne skulle restaureres The Golden era.. 1986-1987-1988 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Loffen Posted August 29, 2007 Share Posted August 29, 2007 Det blir gatebil av denne nå, men jeg veit han sleit litt med å skaffe de delene han ønsket... Skal se om jeg får tak i han på tlf igjen snart... -05 Ford Focus 1.6 tdci -88 Ford Sierra Cosworth Link to comment Share on other sites More sharing options...
RS 1000 Posted August 30, 2007 Share Posted August 30, 2007 http://www.myvideo.de/watch/962355 Går rimelig godt Javisst. Den går med IRX 600 fra NTS og lader i området 2,2 BAR på videoen her. Hovedproblemet med inkompetanse er at innehaveren sjelden er klar over dette selv. Vedkommende fortsetter derfor sitt virke med å ødelegge for alle dem som tar kontakt. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mulder Posted August 30, 2007 Share Posted August 30, 2007 Rå dump!!! Hva slags dump har denne? -2007 Porsche 997 GT3 Clubsport -Alt går, bare ta nok fart- Link to comment Share on other sites More sharing options...
RSCoz Posted August 30, 2007 Share Posted August 30, 2007 Og har utveksling som du tømmer 4 gir av et normalt akselrasjonsfelt med. http://www.myvideo.de/watch/1998801 også helt grei aks.. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Cosworth_ftw Posted August 30, 2007 Share Posted August 30, 2007 Rå dump!!! Hva slags dump har denne? den dumpen var irriterende !men hver sin smak Rå dump!!! Hva slags dump har denne? den dumpen var irriterende !men hver sin smak Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ruudsengen Posted August 30, 2007 Share Posted August 30, 2007 Kjører nok uten dump. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Cosworth Racing1 Posted August 30, 2007 Share Posted August 30, 2007 Er filter lyd det der.. 2008 VW Transporter 2,5 4motion1991 Sierra Cosworth 4x4 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Loffen Posted August 30, 2007 Share Posted August 30, 2007 Jeg får samme lyd på min når jeg har over 1.5 bar... Kjører med dump... -05 Ford Focus 1.6 tdci -88 Ford Sierra Cosworth Link to comment Share on other sites More sharing options...
vinge86 Posted August 30, 2007 Share Posted August 30, 2007 Jeg får samme lyd på min når jeg har over 1.5 bar... Kjører med dump... da greier ikke dumpen din å slippe ut all lufta turboen leverer på 1,5 bar, så lufta snur å går ut filteret igjen! "Jeg brukte utallige summer på damer, fyll og raske biler. Resten sløste jeg bort!" George Best Link to comment Share on other sites More sharing options...
RS 1000 Posted August 31, 2007 Share Posted August 31, 2007 Og har utveksling som du tømmer 4 gir av et normalt akselrasjonsfelt med. Med 550 "motorsport hk" så akser bilen godt og siden denne bilen faktisk må prestere for klare resultater i praksis så er det viktig å ha godt med overlapp mellom gearene slik at man alltid har ett gear som passer. Da blir det gjerne slik å se på. Mye mer effektivt det enn å ha store hull i dreiemomentkurven på hjulene, slik mange andre har vet du. Hovedproblemet med inkompetanse er at innehaveren sjelden er klar over dette selv. Vedkommende fortsetter derfor sitt virke med å ødelegge for alle dem som tar kontakt. Link to comment Share on other sites More sharing options...
RSCoz Posted August 31, 2007 Share Posted August 31, 2007 Med 550 "motorsport hk" så akser bilen godt og siden denne bilen faktisk må prestere for klare resultater i praksis så er det viktig å ha godt med overlapp mellom gearene slik at man alltid har ett gear som passer. Da blir det gjerne slik å se på. Mye mer effektivt det enn å ha store hull i dreiemomentkurven på hjulene, slik mange andre har vet du. Det hjelper fint lite med 550 "motorsport hk" hvis ikke utvekslingen er på stell, iom at den er det her så høres det som om den går enda bedre enn det den faktisk gjør. Lav utveksling gir igjen "raskere" spool up pga. at den ikke må flytte bilen 30km/t oppover i fart, men kanskje bare 20km/t før ladetrykket igjen biter. Girkasse og differ med riktig utveksling er veldig undervurdert av mange. Derfor er mange nye og raske biler er både kjappe i starten og går veldig fort. Edit: Skal love at den Aaserud-bilen hadde vært sykt død med en 2.90 utveksling f.eks. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Cosworth_ftw Posted August 31, 2007 Share Posted August 31, 2007 da greier ikke dumpen din å slippe ut all lufta turboen leverer på 1,5 bar, så lufta snur å går ut filteret igjen! gjør det noe? tror jeg har noe lignende Link to comment Share on other sites More sharing options...
RS 1000 Posted September 2, 2007 Share Posted September 2, 2007 Det hjelper fint lite med 550 "motorsport hk" hvis ikke utvekslingen er på stell, iom at den er det her så høres det som om den går enda bedre enn det den faktisk gjør. Lav utveksling gir igjen "raskere" spool up pga. at den ikke må flytte bilen 30km/t oppover i fart, men kanskje bare 20km/t før ladetrykket igjen biter. Girkasse og differ med riktig utveksling er veldig undervurdert av mange. Derfor er mange nye og raske biler er både kjappe i starten og går veldig fort. Edit: Skal love at den Aaserud-bilen hadde vært sykt død med en 2.90 utveksling f.eks. Jo, men nå er det en heromkring som kjører:0-60 km/t på 1,8 sek0-100 på 4,3 sek.0-145 på 7,9 sek. og 0-185 på 12,3 sek med standard 4x4 utveksling. Det er klart at med 150-200 hk mer så hadde disse tallene blitt redusert og det ville hørt ut som om utvekslingen var veldig lett. Hovedproblemet med inkompetanse er at innehaveren sjelden er klar over dette selv. Vedkommende fortsetter derfor sitt virke med å ødelegge for alle dem som tar kontakt. Link to comment Share on other sites More sharing options...
janbanan Posted September 2, 2007 Share Posted September 2, 2007 er dette den samme bilen som var hvit tidligere?som man blant annet kunne se i aksjon på Hafsengen DVD'en? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Loffen Posted September 2, 2007 Share Posted September 2, 2007 da greier ikke dumpen din å slippe ut all lufta turboen leverer på 1,5 bar, så lufta snur å går ut filteret igjen! Med originalturboen hadde jeg samme lyd på bare 0,9 i ladetrykk, og nye turboen leverer mer... Ikke veit jeg hvorfor det er sånn, men uansett liker jeg denne lyden bedre enn den andre fiselyden... -05 Ford Focus 1.6 tdci -88 Ford Sierra Cosworth Link to comment Share on other sites More sharing options...
cross-box Posted September 2, 2007 Share Posted September 2, 2007 her klarer faktisk dere og begynne og prate om en dumventil???? hva skjer med verden da??? drit nå i den ubrukelige ventilen der, den bilen der har en utveksling som gjør at det er en fryd og se den, det stemmer overens med resten av bilen, men tom einar hadde jo bilen i noen år så han har vel forsket fram en rett utveksling på bilen sin pr løp han skal kjøre, så denne bilen har nok de specsa som skal til for å kunne henvde seg, synd den er solgt og ikke brukes i løp noe mer. han sliter jo noe veldig i volvoen så det er tydelig at gammel vane er vond og vende aktiv dyslektiker for oss som liker escort før 1980 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Hovden Racing Posted September 10, 2007 Share Posted September 10, 2007 her klarer faktisk dere og begynne og prate om en dumventil???? hva skjer med verden da??? drit nå i den ubrukelige ventilen der, den bilen der har en utveksling som gjør at det er en fryd og se den, det stemmer overens med resten av bilen, men tom einar hadde jo bilen i noen år så han har vel forsket fram en rett utveksling på bilen sin pr løp han skal kjøre, så denne bilen har nok de specsa som skal til for å kunne henvde seg, synd den er solgt og ikke brukes i løp noe mer. han sliter jo noe veldig i volvoen så det er tydelig at gammel vane er vond og vende Rått med sånn utveksling!! Noen som vet hvilken utveksling han har??Driver å tenker på å bytte til 4,27 diff jeg. Lurer på om det kan bli gøy! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now