Guest Xr2boy Posted June 15, 2007 Posted June 15, 2007 (edited) Har en lei TIKKE lyd fra en eller flere løftere... CVH TOPP Dette er på en porta og plana topp med piper 285C kam sett. (løftere,fjærer osv.) ca: 2000km Jeg skrudde opp topplokket i dag for å kikke litt å fant noe rart.. BILDE 1 Løfter 1 (sett fra venstre) er fra en orginal topp innsug siden sylinder 1Løfter 2 er fra toppen som står i nå med piper løfter innsugsiden sylinder 1Løfter 3 er også fra toppen som står i nå innsugsiden sylinder 4 Er noe rart med høyden her ???? BILDE 2 Løfter 1 (sett fra venstre) er fra en orginal topp innsug siden sylinder 1Løfter 2 er fra toppen som står i nå med piper løfter innsugsiden sylinder 1Løfter 3 er også fra toppen som står i nå innsugsiden sylinder 4 Se å maltrakaserte piper løfterene ser ut i forhold til orginal løfter som sikkert har rusla 150K BILDE 3 Riper i der løfter 2 står innsug sylinder 1 Kan noen svare meg på hva det er som har skjedd... skal det være forskjellige høyder på løfterene...jeg kan forstå at det kan være forskjeld fra orginal til piper men ikke på piper løfterene.. burde være like de ??? Er det mulig å hive inn de orginale ?? tenker da på høyden?? disse er jo strøkne i forhold til piper løfterene.. Takker for all hjelp Her er forresten specs på kam, løft er likt på inn og ut... Mener da at løftere burde være like ??? CVHBP285C 2000- 7000+ 15 BHP 280 deg 280 deg Ventil løft : Inn : .495" 12.57mmUt: .495" 12.57mm Løft TDC: Inn .096" 2.43mmUt : 096" 2.43mm HYDRAULIC Edited June 15, 2007 by Xr2boy
Guest oldfordsneverdie Posted June 15, 2007 Posted June 15, 2007 rareste jg har sett iallefall.vi monterte kent kam sett på bror min sin escort,å den var da alle like på.
TJ_RS_Turbo Posted June 17, 2007 Posted June 17, 2007 (edited) Den toppen er kast når du har dratt opp løftere med grader den veien, og laga slike riper toppen. Er det grader i løfteren skal den dyttes ut samme veien som kammen. Hehe, sikker på at ikke høydeforkjellen kommer fordi du har klart å slite dem 1-2 mm da. Ser ut som du har klart å slite høl i den ene. Hva var oljetrykket når dette skjedde. Edited June 17, 2007 by TJ_RS_Turbo 86 Escort RS turbo s2. Megasquirt edition.
d-link Posted June 17, 2007 Posted June 17, 2007 Send mail til Piper og spørr om det er slik løfterne som følger med i settet deres skal være. Ser det er slitt hull under løfteren helt til høyre, noe som kan tyde på at metallegeringen har vært bogus. Har selv piperkit som fungerer knirkefritt sålangt. Er en løfter som mister olja hvis bilen står noen dager uten å bli kjørt .. da klakker den i 2 sek til oljetrykket kommer. Men det er pga ei feit ripe inne i veggen til løfterkammeret. Vil tro piper får hast med å sende deg et nytt sett da det neppe er bra for deres rykte at slike bilder kommer ut på nettet. [-] Ford Escort RS Turbo S2 - Prosjektbil - 1.6 CVH EFi, Koni, Cobra, Piper 285T2, Deflex, AP Racing, Megasquirt II v3.0, 2,5" Mongoose, Radtec Intercooler, Escos dyser, Cossiebremser, T3 .48 eksos, 7,4:1 cr, Mintex, Lockheed, Toad CarAlarm, AutoGauge, HKS, Innovate Motorsports, SFS Silicone hoses, OMP, 9mm core plug wire [-] Ford Sierra 2.0iS - Bruksbil - kent cam FR34
Guest Xr2boy Posted June 17, 2007 Posted June 17, 2007 Send mail til Piper og spørr om det er slik løfterne som følger med i settet deres skal være. Ser det er slitt hull under løfteren helt til høyre, noe som kan tyde på at metallegeringen har vært bogus. Har selv piperkit som fungerer knirkefritt sålangt. Er en løfter som mister olja hvis bilen står noen dager uten å bli kjørt .. da klakker den i 2 sek til oljetrykket kommer. Men det er pga ei feit ripe inne i veggen til løfterkammeret. Vil tro piper får hast med å sende deg et nytt sett da det neppe er bra for deres rykte at slike bilder kommer ut på nettet. Ingen dum idè. SKal gjøre dette i morra...
OleK Posted June 17, 2007 Posted June 17, 2007 hvordan ble innkjøringa av kammen gjort? hva er oljetrykket ditt? hvordan olje? kjørte selv 2 år med piper-kamkit, hadde aldri noe problem med det... Cosworth!
Guest Xr2boy Posted June 18, 2007 Posted June 18, 2007 hvordan ble innkjøringa av kammen gjort? hva er oljetrykket ditt? hvordan olje? kjørte selv 2 år med piper-kamkit, hadde aldri noe problem med det... Oljetrykket er ok... Kjørte motoren på starteren uten plugger i for å sjekke at det begynte å komme olje i løfterene før jeg starta bilen. Kjørte først på Valvoline full syntetisk etter råd fra hanm som satte motoren sammen, etter det begynte å tikke bytta jeg til mineralolje som andre sa til meg.Men tikkinga kom tilbake.. Kammen blei kjørt inn slik piper sier, ikke idel første 20 min. holdt rundt 2500-3000 rpm .
Leo Posted June 19, 2007 Posted June 19, 2007 Bytta du veivlagre? MÅLTE du oljetrykket? I CVH er det stort sett i toppen det ryker når veivlagrene er utslitte og forårsaker dårlig oljetrykk. Bilmekaniker / tekniker01' Honda VTR SP-195' Frosk stv. 2,0 DOHCA BE (før 19.01.2013) C D Women don't really wanna hear men's opinion, they just wanna hear their opinion in a deeper voice
Guest Xr2boy Posted June 20, 2007 Posted June 20, 2007 Bytta du veivlagre? MÅLTE du oljetrykket? I CVH er det stort sett i toppen det ryker når veivlagrene er utslitte og forårsaker dårlig oljetrykk. ALT er bytta i den motoren, veivlager , rådelager, +++++ Men har nå bytta til orginale løftere og det finker fett. Men skal ikke gi meg på disse løfterene fra piper settet.
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now