Jump to content

Coilovers Sierra Cosworth 4x4


Cosworth Racing1

Recommended Posts

Kjører med AVO coilover foran og bak på bilen min og har egentlig vært fornøyd med det. Men nå ser det ut tul at ene coiloveren bak har tatt kvelden..

Noen som har noen formening om hva jeg bør kjøpe? Eller bare kjøpe AVO coilovers igjen?

Hørte at coilovers bak på Sierra Cosworth egentlig ikke er bra..

Edited by Cosworth Racing1

2008 VW Transporter 2,5 4motion

1991 Sierra Cosworth 4x4

Link to comment
Share on other sites

Kjører med AVO coilover foran og bak på bilen min og har egentlig vært fornøyd med det. Men nå ser det ut tul at ene coiloveren bak har tatt kvelden..

Noen som har noen formening om hva jeg bør kjøpe? Eller bare kjøpe AVO coilovers igjen?

Hørte at coilovers bak på Sierra Cosworth egentlig ikke er bra..

bak på sierra er det ikke lov og ha coil overs - du mister skiltet om de ser det - bilen er ikke bygd for den belastningen og feste -toppen - kommer til og ryke og bakhjulet låser seg - det er mulig og forsterke helle innfestningen men det er ikke godkjent ... :blush:

Link to comment
Share on other sites

BIGE, har du hørt om konkrete tilfeller der innfestninga har røket?? dette har eg spurt rundt overalt etter og bare fått tilbakemeldinger på biler som har gått med coilovers år ut og år inn på vei og bane uten problemer! Eg mistet ikkje skiltet nå "de" såg det heller :-)

Link to comment
Share on other sites

BIGE, har du hørt om konkrete tilfeller der innfestninga har røket?? dette har eg spurt rundt overalt etter og bare fått tilbakemeldinger på biler som har gått med coilovers år ut og år inn på vei og bane uten problemer! Eg mistet ikkje skiltet nå "de" såg det heller :-)

Jeg har også kjørt masse med coilovers, og det har aldri røket noe.. Men klart, jeg ser "problemet."

Link to comment
Share on other sites

BIGE, har du hørt om konkrete tilfeller der innfestninga har røket?? dette har eg spurt rundt overalt etter og bare fått tilbakemeldinger på biler som har gått med coilovers år ut og år inn på vei og bane uten problemer! Eg mistet ikkje skiltet nå "de" såg det heller :-)

 

BT skal ikke godkjenne det da det ikke er "standar" og forandrer bilens egenskaper .

Men så klart alt kan slippe gjennom . Men se tråden der en ikke får godkjent bilen pga feil vinkler bak .

da har jeg funnet stedet - men han har slettet bildene - sent ham PM og ber om det er mulig og se bildene igjen.

http://bbs.rsownersclub.co.uk/showthread.php?t=101299

Link to comment
Share on other sites

Noen som har noen formeninger om det finnes noen bedre enn AVO..? Hvem selger det i Norge? Eller må jeg til England og bestille..?

 

Det finnes mye som er bedre enn AVO. Kollevold selger Öhlins hvis du vil ha noe som er skikkelig bra. Ellers er det GAZ, det er til salgs på Ebay bl.a.

Leda lager vel også dempere som passer, men jeg har hørt folk som ikke er fornøyd med dem heller, selv om det er bedre enn AVO.

Link to comment
Share on other sites

vet inderlig godt at det ikkje blir godkjent (som så mye annet) her var det krisemaximeringa med strukturell kolaps av karossen eg lurte på om du hadde noe håndfast info om, siden ingen andre har indikert problemer med dette.

Link to comment
Share on other sites

avo suger kraftig, til bane er dem sikkert konge, men til vanlig kjøring på vei er dem boss, knaker som bare det bak pga dempertårnene, får jo ondt i deg når du hører lydene hehe, nakke problemer fikk jeg og første turen med dem, da var dem på det slappeste, møkka dempere bak ihvertfall, fremme var dem grei nok, eneste som var positivt med avo er å stille høyden, men det kan man vel med alle merkene, hr har jeg hørt er brae, men har ikke prøvd dem selv....

F4020kit.jpg

Bruksbil: 2005 E-61 Bmw 535dat M-Sport

Under bygging: Escort F-40 4x4 1Uzfe Twin Efr 6258 WRC understell, Quaife Seq q-69 + masse grommt På passionford

 

Dette forumet mangler styring......

Link to comment
Share on other sites

skal dere ha coil-overs så ville jeg tenkt litt på bayjoo sitt nurburgring spec

 

Nurburgring spec Cosworth suspension

Consists of four LEDA coil-over adjustable height / adjustable dampers (22 position / emulsified gas upgrade) , two 2½" Eibach springs (front), two 2¼" Eibach springs (rear), C spanner and plastic dirt shields. Several years of development have produced the perfect road / track / 'Ring spec suspension set up. Compliant, but with vastly improved roll control over Konis. An exceptionally good compromise for track day use. Please note that this set-up has been designed for use with ROAD tyres. The use of slicks would ideally require stiffer springs.

£1,280.00

Sierra Cosworth 4x4 Limited Edition 73/700

Escort Cosworth

Escort Cosworth

Ford SVT Lightning

MB Vito 2013

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...