Guest btl Posted June 15, 2007 Share Posted June 15, 2007 Hei Jeg skal ha en MT75-kasse på bilen min. Jeg ser det er 2 kontaktstykker på den. En midt på girkassa og en på motsatt side av speedometerwire. Hva går de ledningene til? mvh Bjørn Tore Link to comment Share on other sites More sharing options...
Cossiman Posted June 15, 2007 Share Posted June 15, 2007 Den midt på kassa er til ryggelyset, Den andre er en hastighetsgiver som går til hjernen Present : Ford Mondeo Stv 2000 mod Ford Sierra RS Cosworth 1991 mod Past : Ford Sierra Sedan 1988 mod Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest btl Posted June 15, 2007 Share Posted June 15, 2007 Takk for svar..Brukes denne hastighetsgiveren til biler med CruiseControll? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Cossiman Posted June 15, 2007 Share Posted June 15, 2007 Den brukes til å holde turtalle oppe f.eks på vei inn mot et kryss, var ihverfall det jeg fikk forklart Present : Ford Mondeo Stv 2000 mod Ford Sierra RS Cosworth 1991 mod Past : Ford Sierra Sedan 1988 mod Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Erik Braseth Posted June 15, 2007 Share Posted June 15, 2007 det er nok en slik vss - vehicle speed sensor. Vet det brukes til blant annet cruise, speedo (på scorpio - elektrisk), kjørecomp osv Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest btl Posted June 15, 2007 Share Posted June 15, 2007 Hei En liten ting til. Jeg skal bruke denne girkassa som opprinnelig satt på en Scorpio og hadde El-speedo. Derfor er Speedometerwireuttaket plugget. Hva må gjøres for å få inn en speedometerwire der? mvh Bjørn Tore Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts