Jump to content

sierran stoppet

Recommended Posts

Guest brunsame
Posted

Var ute å kjørte sierran i sta.. og plutsli stoppet den.. prøvde først å kjinne, men ikkje noe livstegn.. så prøvde eg å sku, men ingen tegn til liv.. noen som har en formening om hva det kan være?

Posted
Var ute å kjørte sierran i sta.. og plutsli stoppet den.. prøvde først å kjinne, men ikkje noe livstegn.. så prøvde eg å sku, men ingen tegn til liv.. noen som har en formening om hva det kan være?

Om du har den store grå fordeleren har tenningsmodulen som sitter på den en stygg uvane av å ta kvelden.

Guest brunsame
Posted

tja.. bensinfilter kan hende da.. men den dør vell ikkje san helt plutsli ut av d? meina på der e en liten svart fordeler:s d e en 89 modell 2.0is

Posted

svart? er enten går eller brun fordeler. da grå er motorcraft og brun er bosch

det du kan gjøre er å vri nøkkelen til siste hakket (ikke der du starter) oxo hører du etter en svirre lyd under bilen. da om bensin pumpa går i det hele tatt, for de kan plutselig dø ut..

hvis pumpa ikke går så prøv å riste/slå lett på den. hvis bilen starter da så er det rotor blader inni pumpa som låser/skjærer seg. og da er det bare å bytte hele driten.

hvis pumpa går så sjekk gnist på plugger, at det kommer bensin til kammeret osv...

“Speed has never killed anyone. Suddenly becoming stationary, that's what gets you.”
― Jeremy Clarkson

Guest brunsame
Posted
svart? er enten går eller brun fordeler. da grå er motorcraft og brun er bosch

det du kan gjøre er å vri nøkkelen til siste hakket (ikke der du starter) oxo hører du etter en svirre lyd under bilen. da om bensin pumpa går i det hele tatt, for de kan plutselig dø ut..

hvis pumpa ikke går så prøv å riste/slå lett på den. hvis bilen starter da så er det rotor blader inni pumpa som låser/skjærer seg. og da er det bare å bytte hele driten.

hvis pumpa går så sjekk gnist på plugger, at det kommer bensin til kammeret osv...

Ja, det var en brun fordeler ja.. når eg vrir nøkkelen så kommer det en lyd, så stopper den etter 2 - 3 sek:s er dette san det skal vær?:s

Posted

Ja, en sånn summe lyd. Da får pumpa strøm i det minste.

91' Sierra Cosworth 4x4 Moondust
50% eier av en 74' Consul coupe 2.0L med 80 talls hjemmelaget styling i stål.

Guest brunsame
Posted
Ja, en sånn summe lyd. Da får pumpa strøm i det minste.

okey.. Kaffør en slange ej skal ta av for å sjå om d kjeme bensin inn på motoren da?

Posted

Da kan jo skru av den som går ut av pumpa. Den enden som det sitter en sånn litt stor klump på. Da får du sett om pumpa leverer noe i det hele tatt.

Posted

ta av den slangen som går frå bensinfilteret (ved eine motorfestet) til innsuget/fuelrailen.

viss du skal sjekke om det kjem bensin

Guest brunsame
Posted

Jepps.. skal ta d når ej får tid.. er ikkje lenge til bilen må gå, snart 18 å lappen:D

Guest sp33dy
Posted

Har hørt at en svakhet på IS er Innsprøytninga og "hjernen" ... stemmer dette ?

Guest gts50
Posted

min døde plutselig og da var det det stikket under dekselelet til ratt stammen som går til tenningsbryteren som hadde dorlig kontakt!

Guest brunsame
Posted

Har hatt en liten skru økt i dag.. skiftet plugger, pluggledninger og sjekka at pompa leverer.. den leverer bensin, og det er gnist i pluggene, men vill ikkje starte:s ka i særn so e gale?

Posted

Opplever noen ganger at min ikke vil starte helt om jeg bare vrir nøkkelen 3 hakk med en gang, kan stå og dra på startern til jeg ikke har mer strøm og plugga er våte som f... hvis jeg istedet vrir om 2 hakk og venter i 3 sek(hører pumpa summe ferdig) så vrir siste hakket for å starte så går det med en gang.

Guest brunsame
Posted

Har prøvd uten å gi gass, prøvd med gass, prøvd å slepe igang, men ikkje livstegn:s sjønna ikkje ka d kan ver:S

Guest brunsame
Posted

Bilen står på vigra..