Jump to content

Nok en bremsetråd.. :P


Guest Larsern

Recommended Posts

Guest Larsern

Hørte noe om at Leif Nilsen har bremset motoren sin igjen?

50hk mer enn sist? Begynner å bli litt da...

 

Noen som vet noe mere? Grafer osv.

Link to comment
Share on other sites

Hørte noe om at Leif Nilsen har bremset motoren sin igjen?

50hk mer enn sist? Begynner å bli litt da...

 

Noen som vet noe mere? Grafer osv.

 

Overfold av krefter i BENKEN fra 6000 til 8000. Se hk på 4000 o/min og 5200 o/min. Går dårligere enn en grønndysecosworth opp til 5200 o/min. Jeg er enig med Hovden Racing. :lol: Spiller ingen rolle da dette er en racerbil, men artig likevel, spesielt i forhold til svaret til Leif på spørsmålet om det ikke er mye lag. :lol:

Som vi vet er SKRYTET det aller viktigste i denne bransjen. :rolleyes:

"Horsepower sells engines, torque winns races!"

 

Ketchup eller "catch-up". :lol:

Edited by Pelle Væck

Hovedproblemet med inkompetanse er at innehaveren sjelden er klar over dette selv. Vedkommende fortsetter derfor sitt virke med å ødelegge for alle dem som tar kontakt.

Link to comment
Share on other sites

ja over 5000rpm for å få 1 bar trykk var ikke spessielt imponerende.. men rått at de tar ut den effekten..

 

Mmmnnjaa, vet ikke helt. Det virker jo som man mister effekt mellom benken og bilen som om man gikk denne distansen med fin sand i en grov sil. Mye søl. Dette er bekreftet gjentatte ganger så hva er vitsen da? Bremsebenkracing? Ok, greit nok.

 

 

Hørte noe om at Leif Nilsen har bremset motoren sin igjen?

50hk mer enn sist? Begynner å bli litt da...

 

Noen som vet noe mere? Grafer osv.

 

Var det ikke slik at han nesten tapte en dynokjøring mot en 670 hk bil da? På messen i Lillestrøm. Det ble sagt at det ble personlig beste i høyt ladetrykk for å vinne, uten at jeg påstår noe. I desperasjon ble det ladet 3,2 bar, men som sagt, ikke vet jeg.

Hovedproblemet med inkompetanse er at innehaveren sjelden er klar over dette selv. Vedkommende fortsetter derfor sitt virke med å ødelegge for alle dem som tar kontakt.

Link to comment
Share on other sites

som nevnt så er jo dette en bil som kun vil brukes til herjing, han vil aldri ligge i 6. gir på 2000rpm og begynne å kjøreforbi en bil (på en svingette vestlandsvei)

Her blir det nok hamring på turtallsperra før det gires og da er nok ikke rpm tapet såpass stort at han havner under 6000rpm, sånn at arbeidsregisteret er høyt og snevert, men det vil nok fungere helt fint på denne bilen.

 

Er ingen som kan komme å si at den gamle glommabilen ikke fungerte til det den var bygd for heller?

For å si det sånn, når gardina gikk ned på søndagen på september treffet ifjor og ladetrykket ble skrudd i taket så tror jeg nok ikke det var så mange som brydde seg om hk på 4000rpm for bilen var eksplosiv og gikk som ett h"#¤2vette.

WWW.NorskEscortRegister.Net

Escort Mk1/Mk2 register

Link to comment
Share on other sites

Her blir det nok hamring på turtallsperra før det gires og da er nok ikke rpm tapet såpass stort at han havner under 6000rpm, sånn at arbeidsregisteret er høyt og snevert, men det vil nok fungere helt fint på denne bilen.

 

Er ingen som kan komme å si at den gamle glommabilen ikke fungerte til det den var bygd for heller?

For å si det sånn, når gardina gikk ned på søndagen på september treffet ifjor og ladetrykket ble skrudd i taket så tror jeg nok ikke det var så mange som brydde seg om hk på 4000rpm for bilen var eksplosiv og gikk som ett h"#¤2vette.

 

Ja jeg antar selvsagt at de har valgt gearkasseutvekslinger som passer til turtallsregisteret. Det er klart at denne racerbilen har uhåndterlig mye effekt og at det da går sinnsykt på høye turtall er det heller ingen tvil om.

 

Vi får vente å se hva som evt vil fremkomme av slutthastigheter på 402 M før vi får en pekepinn om hvor mange hester som befinner seg under panseret.

Hovedproblemet med inkompetanse er at innehaveren sjelden er klar over dette selv. Vedkommende fortsetter derfor sitt virke med å ødelegge for alle dem som tar kontakt.

Link to comment
Share on other sites

Guest Magnus

Kan jo hende de ikke skal kjøre med den effekten hele tiden da...

 

Uansett hva du sier om effekten og slikt så er det ett enormt stort register for en 1,9 liter med den effekten. Og hvem iallverden bryr seg om en grønndyse cosworth har mere effekt på 4000??? Tror du den blir frakjørt av en grønndyse cossie? Tror du det er veldig sannsynlig at den skal kjøre på de svingete, bratte veiene på andre siden av fjellet?

 

Det med det bremse greiene tar du feil tror jeg. Var vel en audi motor som fikk tåle litt ekstra trykk der tror jeg. Trykk er jo ikke farlig i seg selv, får du ingen problemer så er det jo bare å vri på mere da. Fungerer helt til kurven vender eller du støter på problemer det.

Link to comment
Share on other sites

Kan jo hende de ikke skal kjøre med den effekten hele tiden da...

 

Uansett hva du sier om effekten og slikt så er det ett enormt stort register for en 1,9 liter med den effekten. Og hvem iallverden bryr seg om en grønndyse cosworth har mere effekt på 4000??? Tror du den blir frakjørt av en grønndyse cossie? Tror du det er veldig sannsynlig at den skal kjøre på de svingete, bratte veiene på andre siden av fjellet?

 

Det med det bremse greiene tar du feil tror jeg. Var vel en audi motor som fikk tåle litt ekstra trykk der tror jeg. Trykk er jo ikke farlig i seg selv, får du ingen problemer så er det jo bare å vri på mere da. Fungerer helt til kurven vender eller du støter på problemer det.

 

Sikkert ikke. Man skal bare tro at det er det som bor i bilen.

 

Som sagt tidligere, det spiller ingen rolle, dette er racerbil.

 

Synd at ingen som var tilstede kan si hva som egentlig skjedde for det var en Audi som var konkurrenten.

Hovedproblemet med inkompetanse er at innehaveren sjelden er klar over dette selv. Vedkommende fortsetter derfor sitt virke med å ødelegge for alle dem som tar kontakt.

Link to comment
Share on other sites

Jeg var tilstede, men ikke akkurat da, hehe..

 

Leif sier i prosjekt-tråden på gatebil at han skal kjøre med ca. 750 hk på banen...hvis du er så ***** skeptisk til alt og alle utenom deg og ditt Pelle, så meld deg inn på gatebil-sida og spør Leif selv da vel...

'93 Escort Cosworth

X - '93 ///M3
- '92 Ford Sierra CLX
X - '89 Sierra Cosworth
Mine bilder:www.facebook.com/hmfotografi - Lik gjerne siden :)

Link to comment
Share on other sites

leif@gatebil.no Pelle. Spør han du, og drit i å sleng drit her uten at han kan svare for seg.

 

Forresten, hvem bryr seg om han har mindre hk enn en lyserosa-dyse fiat på 4000rpm. Man kjører,stort sett, i benk for å få mest mulig hk og justere motor. Om han kjører på 900 eller 600hk på banen er revende likegyldig. 920hk er imponerende av en 2liters cosworth.

 

EDIT: Mens jeg er i gang, hvordan bil har du forresten Pelle ?

Edited by Kverna
Link to comment
Share on other sites

Man kjører,stort sett, i benk for å få mest mulig hk og justere motor.
pelle vet nok helt sikkert hvorfor man bremser motorer.
Om han kjører på 900 eller 600hk på banen er revende likegyldig.

det går da ikke på ett ut!!

Link to comment
Share on other sites

leif@gatebil.no Pelle. Spør han du, og drit i å sleng drit her uten at han kan svare for seg.

 

Forresten, hvem bryr seg om han har mindre hk enn en lyserosa-dyse fiat på 4000rpm. Man kjører,stort sett, i benk for å få mest mulig hk og justere motor. Om han kjører på 900 eller 600hk på banen er revende likegyldig. 920hk er imponerende av en 2liters cosworth.

 

EDIT: Mens jeg er i gang, hvordan bil har du forresten Pelle ?

 

 

klarer ikke å holde munn du, folk må da få diskutere, hadde det ikke vert diskusjon så hadde jeg ikke vert på fastford haha :lol:

F4020kit.jpg

Bruksbil: 2005 E-61 Bmw 535dat M-Sport

Under bygging: Escort F-40 4x4 1Uzfe Twin Efr 6258 WRC understell, Quaife Seq q-69 + masse grommt På passionford

 

Dette forumet mangler styring......

Link to comment
Share on other sites

greit nok at dere er skeptisk til pelle, men INGEN tvil om at han sitter inn med skjelden mye kunnskap...

 

 

pelle vet mye han ingen tvil om det, kjekt med litt diskusjon, hvem er du egentlig siden du er fra bergen :rolleyes: kjent?? :blush:

F4020kit.jpg

Bruksbil: 2005 E-61 Bmw 535dat M-Sport

Under bygging: Escort F-40 4x4 1Uzfe Twin Efr 6258 WRC understell, Quaife Seq q-69 + masse grommt På passionford

 

Dette forumet mangler styring......

Link to comment
Share on other sites

Skal prøve å legge av meg uvanen, men noen ganger.. :D

 

 

hehe den e god, diskusjon er gøy det :lol:

F4020kit.jpg

Bruksbil: 2005 E-61 Bmw 535dat M-Sport

Under bygging: Escort F-40 4x4 1Uzfe Twin Efr 6258 WRC understell, Quaife Seq q-69 + masse grommt På passionford

 

Dette forumet mangler styring......

Link to comment
Share on other sites

tror virkelig alle på det 920 hk tallet???!

jeg for min del er skeptisk... vi snakker om en 2 liter her altså.... Kankje en grunn for at han skal kjøre med ca 750 på bane... hehe..

 

Ja, for å ikke blåse motoren til helvete...

 

han bremsa jo 872 på den gamle, og det så vi jo film av med talla, så at han nå bremser 48 hk mer er vel ikke så usannsynlig...

 

EDIT: greit at Pelle væck veit mye, men det spørs om han kan mer enn Stian Hafsengen da, som har jobba mest på den motoren...

Edited by Sierra_2.9

'93 Escort Cosworth

X - '93 ///M3
- '92 Ford Sierra CLX
X - '89 Sierra Cosworth
Mine bilder:www.facebook.com/hmfotografi - Lik gjerne siden :)

Link to comment
Share on other sites

Vel når både stian hafsengen, Jenspeed og Julian Godfrey står bak det tallet skal du være rimelig høy på deg selv for å trekke dette i tvil...

Jens fortalte om dette personlig til meg forrige helg, så er ikkje i tvil. Jens trodde ikkje den kom til å gå så veldig langt men..

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...