Jump to content

Nok en bremsetråd.. :P


Guest Larsern

Recommended Posts

Jeg var tilstede, men ikke akkurat da, hehe..

 

Leif sier i prosjekt-tråden på gatebil at han skal kjøre med ca. 750 hk på banen...hvis du er så ***** skeptisk til alt og alle utenom deg og ditt Pelle, så meld deg inn på gatebil-sida og spør Leif selv da vel...

 

En som allerede er medlem der spurte om det ikke var mye lag med en slik motor. Svaret han fikk forteller alt om hvorfor man ikke trenger å stille lignende spørsmål.

 

Mange er naive og andre er skeptiske. Så vidt jeg kan se er Jonus i en klass for seg selv, dessverre. Hvorfor er det slik tror du?

 

 

Ja, for å ikke blåse motoren til helvete...

 

han bremsa jo 872 på den gamle, og det så vi jo film av med talla, så at han nå bremser 48 hk mer er vel ikke så usannsynlig...

 

EDIT: greit at Pelle væck veit mye, men det spørs om han kan mer enn Stian Hafsengen da, som har jobba mest på den motoren...

 

Spørsmålet blir da hvilke endringer som er gjort. Når man har 872 ærlige korrigerte hp fra før så kommer ingenting gratis. Hva er forandret?

 

Det er overhode ikke ett spørsmål. Jeg kan selvsagt minst og har ingen problemer med å innrømme det.

 

Vel når både stian hafsengen, Jenspeed og Julian Godfrey står bak det tallet skal du være rimelig høy på deg selv for å trekke dette i tvil...

Jens fortalte om dette personlig til meg forrige helg, så er ikkje i tvil. Jens trodde ikkje den kom til å gå så veldig langt men..

 

Jeg er helt uenig. Det har ingenting med å være "høy på seg selv" å gjøre. Hvis biler med påstått 750 hk ikke går bedre enn 570 hk biler, da må man få lov å stille spørsmål med hvorfor det er slik, eller?

 

Han er ikke alene om det, vel?

Edited by Pelle Væck

Hovedproblemet med inkompetanse er at innehaveren sjelden er klar over dette selv. Vedkommende fortsetter derfor sitt virke med å ødelegge for alle dem som tar kontakt.

Link to comment
Share on other sites

Guest Dre Racing@

det høres liksom ut som det ikke er noe problem å hente hk. 48hk mer liksom...

48 hk er MYE når man er så høyt allerede.

å 500 ærlige i en cosworth motor er **** ikke så lett som alle tror!

men kan vi ikke bare slutte å kalle det hestekrefter å begynne å kalle de bananer eller noe i stedet..

 

vi får se på banen hva som går værst værtfall, ell aller helst på stripa

Link to comment
Share on other sites

1. Man kjører, stort sett, i benk for å få mest mulig hk.

2. 920hk er imponerende av en 2liters cosworth.

3. Mens jeg er i gang, hvordan bil har du forresten Pelle ?

1. Ett vannvittig forslag. Jeg håper at det er en spøk.

2. Hvordan? I forhold til hva? Det er ikke en 2,0 L.

3. Ford.

Hovedproblemet med inkompetanse er at innehaveren sjelden er klar over dette selv. Vedkommende fortsetter derfor sitt virke med å ødelegge for alle dem som tar kontakt.

Link to comment
Share on other sites

Guest Magnus
1.Slutt å kutt svarene mine.

2. Jo det er en 2.0L

3. Ford... ? (nyskjerrig)

 

1. ?

 

2. er vel en drøy 1,9 l

 

3. Forden til pelle er vel ikke så forskjellig fra andre forder. Den står vel stille i gården den også.

Edited by Magnus
legg ikke ut navn om du ikke har snakket med vedkomende
Link to comment
Share on other sites

Den er starta og prøvekjørt i bil i disse dager.. Jeg vil tro den går mer enn bra nok.

 

Det gjør den garantert.

Jonus har også prøvekjørt S2´en så det skal bli interessant å se disse kjøre mot hverandre og hva resultatet blir.

Hovedproblemet med inkompetanse er at innehaveren sjelden er klar over dette selv. Vedkommende fortsetter derfor sitt virke med å ødelegge for alle dem som tar kontakt.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...