Guest sierra_xr Posted September 22, 2004 Posted September 22, 2004 visst motoren er i god stnad, hvor høyt trykk kan eg da kjøre med på motoren før den ryker? sånn ca. det er en original IS motor som er sat T3 turbo på + en tillegsdyse...
RS|Stian Posted September 22, 2004 Posted September 22, 2004 Har du ikke gjort noe med motoren i det hele tatt utenom å montert turbo og tilleggsdyse? Da kan du hvertfall ikke kjøre på mye trykk. Ikke noe mer enn 0,2-0,3 bar burde holde. FordClubNorway.no
Guest sierra_xr Posted September 22, 2004 Posted September 22, 2004 har intercooler og bensintrykks regulator òg... kjører 0.4-0.5 i trykk no... kor mange hk tåler IS`n før den konker ut egentlig?
RsMuffe Posted September 22, 2004 Posted September 22, 2004 har intercooler og bensintrykks regulator òg... kjører 0.4-0.5 i trykk no... kor mange hk tåler IS`n før den konker ut egentlig? vanskelig å si, men det finner du kanskje ut en dag
RsTurboTaule Posted September 22, 2004 Posted September 22, 2004 har hørt at det går fint med 0,4 -0,5 bar 88 Escort RSTurbo
Guest Receive Posted October 2, 2004 Posted October 2, 2004 kompis av meg satt i en org is motor nå, han kjører med 0,4 og det klarer den fint uten problemer ...
Leo Posted October 2, 2004 Posted October 2, 2004 kompis av meg satt i en org is motor nå, han kjører med 0,4 og det klarer den fint uten problemer ... Hva er poenget? Min flytter ikke mye på seg med så lite trykk i allefall. Om økonomien kommer seg, bygger jeg ny motor i vinter. Da tar jeg sikte på å nærme meg 1,5bar... Bilmekaniker / tekniker01' Honda VTR SP-195' Frosk stv. 2,0 DOHCA BE (før 19.01.2013) C D Women don't really wanna hear men's opinion, they just wanna hear their opinion in a deeper voice
Guest Receive Posted October 2, 2004 Posted October 2, 2004 Leo, jeg bare svarer på det han spør om jeg .. han spurte om en ORIGINAL IS motor ... ikke noe stor modda greier...
ohskoien Posted October 2, 2004 Posted October 2, 2004 0,6 skal ikke være noe problem hvis det er noen som trenger stempler så har jeg ett set ned is stempler som er dreiet ned 2.3mm har kjørt på 1.1 i trykk funker bra bare pass på så det ikke blir tendings bank kjør på med mye bensin i starten så mindre ikke motsatt.en bra ting at det er å få kjøpt temp måler til å måle eksos temp på. å den må ikke være over 900grader ut fra eksos porten.her får dere eksos temp måler dette er bedre en lamda måler å billigere:http://www.clasohlson.no/ OsRacing Escort mk 2t
cossie_storm Posted October 2, 2004 Posted October 2, 2004 uansett så er det kult og bygge litt Cosworth 88 sedan prosjekt-klar 05-06-07-08 jajaSierra med scorpio cosworth motor 90 mod
Guest sierra_xr Posted October 5, 2004 Posted October 5, 2004 ja det e det eg mener! gøy å prøve seg litt frem med å bygge turbo på motoren selv! men det er som Leo sier, du får ikke det helt store bare ved å gjøre dette. men det e jo ofte økonomien som styrer showet så....
tomnsr Posted October 5, 2004 Posted October 5, 2004 hva koster det dær instrumentet? jeg er er snart ferdig med montering en av min is-turbo hva bør tempraturen på eksosen ligge på en slil motor? maks minstemål?
OleK Posted October 5, 2004 Posted October 5, 2004 hæ? er en eksostemp-måler bedre enn en lambda-måler (les: bredbåndslambda) ? hvordan kan det ha seg da? er vel lettere med en lambda-måler? Cosworth!
cossie_storm Posted October 6, 2004 Posted October 6, 2004 de to tingene henger litt sammen. hvis du ikke får nokk bensin, så vil temperaturen også bli for høy. for høy temperatur, "pøs" på mer bensin. er lettest og billigst med lamda, men dette blir ikke nøyaktig. du harda bare en ca måling. Cosworth 88 sedan prosjekt-klar 05-06-07-08 jajaSierra med scorpio cosworth motor 90 mod
Mr Deej Posted October 6, 2004 Posted October 6, 2004 er lettest og billigst med lamda, men dette blir ikke nøyaktig. du harda bare en ca måling. Du har tydeligvis aldri sett noe annet enn en narrow band lambda du..
alibaba Posted October 6, 2004 Posted October 6, 2004 Eksostempen er en bedre indikasjon på om noe er galt. I maskineri der man har en måler som forteller noe om blandingsforholdet brukes det eksostempmåler, ikke lambda. x - RS Turbo S2
Guest sierra_xr Posted October 6, 2004 Posted October 6, 2004 hva koster det dær instrumentet? jeg er er snart ferdig med montering en av min is-turbo hva bør tempraturen på eksosen ligge på en slil motor? maks minstemål? dersom eksostemperaturen kommer over 900¤ så får den for lite bensin, og dersom du fortsetter å kjøre med for mager blanding vil det ende med at du brenner hull i stemplene! når du setter turbo på en is-motor så bør du i tillegg montere på tillegssprut.
cossie_storm Posted October 6, 2004 Posted October 6, 2004 når du lader for mye(motoren får for mye luft i forhold til bensin) så vil det bli for varmt. og de stakkars stemplene tar kvelden. Skal du lade mer enn 0,2/0,3 bør man ha tilleggs sprut. trykkrør,dyse,trykkvakt 1400-1700 evt så kan du kjøpe ferdig map systemt. pris fra 2500/6000 +++ Cosworth 88 sedan prosjekt-klar 05-06-07-08 jajaSierra med scorpio cosworth motor 90 mod
Guest sierra_xr Posted October 6, 2004 Posted October 6, 2004 nei det kan eg si meg enig i "FOCUS"! ikke beste kvalitet alt det du finner der!!
Guest sierra_xr Posted October 6, 2004 Posted October 6, 2004 du får jo det du betaler for. vil du ha det beste må du betale deretter. da blir det fort dyrt!! men de fungerer jo greit de billige òg. det e jo meningen at de skal kunne brukes så...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now