Guest Shady Posted December 2, 2002 Posted December 2, 2002 Kjøpte meg nylig en SIERRA 2.0 og synes selvfølgelig detblir litt i minste laget men en skarve 2.0 da. Har lyst på en 6'er og da vil vel en 2.8I være et bra alternativ ?? Hva må man bytte ? Bremser ??? Jeg er "RIMELIG" ny på Ford, men kan vel ikke være såstore forskjellen fra F.Eks. OPEL ?? Der tok jeg ut motor med det komplette ledningsnettet til Insprøytninga, luftmengdemåler osv...og etter at motoren var putta inn så koblet jeg til: *plusspenning til ledningnettet*innslag starter*tenning til coil og "hjerne"*bensinpumpa Og vips så var motoren i gang, skulle tro det er noe lignende på Ford også ??? Noen som har Koblingskjema til Ledningsnettet i Motoren på 2.8 & 2.9 ???Er også intr. i innspill om hva man MÅ / BØR gjøre før man bytter motor og slike ting...
Guest joda^ Posted December 3, 2002 Posted December 3, 2002 Ikke sikker,men mulig at du kan få tak i koblingsskjema på 2.8 og 2.9 på Ford. Du bør sikkert bytte til litt andre bremser enn standard også i samme slengen tror jeg :wink:
RsTurbo Posted December 3, 2002 Posted December 3, 2002 Du trenger nye motorfester for motoren, hvis du kan få tak i komplett forstilling/bakstilling ifra en 2.8/9 så har du også løst problemene med bremsene i samme slengen. Hvis du ikke har innsprut i bilen, så trenger du også returrørettankenpumpa. Du får se på tilstanden på nymotoren for å se om du skal spandere en overhaling på den. 88' Escort Rs Turbo 86' Escort Rs Turbo -x- I couldn't repair my brakes, so I made the horn louder.
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now