Guest sierraman Posted June 10, 2007 Posted June 10, 2007 Har problemer med å få døren av bilen (sierra mk2), hvordan løsner eg dørfestene? Takker for svar
LordSnick Posted June 10, 2007 Posted June 10, 2007 Foran eller bak? Om det er de bak så er dte bare og ta av nedre plast dekselet på b stolpen så kommer du til 4 stk muttere, 2 stk pr hengsel, 17mm tror jeg det var. Foran så må du ut med dasjen for å ta løs øverste hengselet på samme måte som bak det nederste kommer du til om du tar vekk sparkeplata. Ellers så kan du ta og banke ut de boltene som sitter i selve hengselet men det kan være mer arbeid enn å skru av de 4 mutterne som holder hele greia. 91' Sierra Cosworth 4x4 Moondust50% eier av en 74' Consul coupe 2.0L med 80 talls hjemmelaget styling i stål.
Guest oddev Posted June 10, 2007 Posted June 10, 2007 Såvidt jeg husker fra min gamle sierra, så får man demontert førerdøra foran uten å ta ut dasjen. Ta vekk dekselet under rattet, og sparkeplata, så kommer man til med en skralle.
Guest SieRRa Posted June 10, 2007 Posted June 10, 2007 (edited) Har problemer med å få døren av bilen (sierra mk2), hvordan løsner eg dørfestene? Takker for svar Det er bare å ta en dor å kakke ut låsesplinten som står i hengselen det. Sitter som regel meget godt fast,men du sparer deg med mye arbeid med å gjøre det slikt . Edited June 10, 2007 by SieRRa
Guest sierraman Posted June 10, 2007 Posted June 10, 2007 prøver dor på låsesplinten i første omgang, er forresten høyre dør, så viss ikke doren hjelper, så må øvre dashbord vekk.
Bewnie Posted June 10, 2007 Posted June 10, 2007 gjelder dette mk1 også? <!--fonto:Comic Sans Ms--><span style="font-family:Comic Sans Ms"><!--/fonto--><!--sizeo:1--><span style="font-size:8pt;line-height:100%"><!--/sizeo--><!--coloro:#3333ff--><span style="color:#3333ff"><!--/coloro-->-86 Sierra xr4x4 2.8i - Momo Tuner Ratt - Gule Koni - Sparco tårnstag - Custom Green - Shortshift - Recaro. SOLGT<!--colorc--></span><!--/colorc-->Jobbet på Ford, med Ford:)<!--sizec--></span><!--/sizec--><!--fontc--></span><!--/fontc-->
KajKnoz Posted June 10, 2007 Posted June 10, 2007 dette gjelder mk1 oxo ja.. demonterte dørene på mk1 litt før denne uka, og måten jeg gjorde det passet bra til den første beskrivelsen i posten.. Båt & Bil Teknikk
Recommended Posts