Guest darksoul Posted June 8, 2007 Posted June 8, 2007 Halla folkens! Først litt om bilen: Har grønndyse oppsett med 3" hele veien... (vis meir info trengs gi beskjed) Bilen har fungert heilt greitt sidan eg kjøpte han og fant ut at eg skulle sjekke bensintrykk mm sidan det er Streetmeet med 201m på flyplassen her eg bur... Bensintrykket var ikkje meir en 1.8bar u/vakum når eg målte det... Har søkt på forumet og sett at annbefalt bensintrykk er 3.x bar u/vakum så eg skrudde mitt opp på 3.0 bar... Bilen "hakker" på høyere turtall etter dette... Er det teachin på bilen slik at den trenger litt tid til å bli vandt til dette trykket? Har bare kjørt en liten tur etter eg justerte det opp... Takker for svar... Msn adressen min er hidden25@hotmail.com vis noen vil legge meg til... Darkie.
Hansi Posted June 8, 2007 Posted June 8, 2007 Prøv å få kjørt med bredbåndslambda.. Mye variabler på dette. 91 Sierra Cosworth 4x4 Bremsepapirer: Auto Consult TEF Racing Prosjekt
OleK Posted June 9, 2007 Posted June 9, 2007 hvor stor pluggåpning kjører du med? har mått justert ned pluggåpninger på 2 biler når de har blitt trimmet til grønndyseoppsett. uansett så er det ene og alene bredbåndslambda som gjelder i ditt tilfelle! kjør en tur med lambda'n og juster bensintrykket ditt etter det. la lambda ligge på ca 12.5 AFR. Cosworth!
grcossie Posted June 12, 2007 Posted June 12, 2007 Bruker du grpa coil og msd boks, så kan du ha en plugg åpning på 1mm
RS 1000 Posted June 12, 2007 Posted June 12, 2007 Halla folkens! Først litt om bilen: Har grønndyse oppsett med 3" hele veien... (vis meir info trengs gi beskjed) Bilen har fungert heilt greitt sidan eg kjøpte han og fant ut at eg skulle sjekke bensintrykk mm sidan det er Streetmeet med 201m på flyplassen her eg bur... Bensintrykket var ikkje meir en 1.8bar u/vakum når eg målte det... Har søkt på forumet og sett at annbefalt bensintrykk er 3.x bar u/vakum så eg skrudde mitt opp på 3.0 bar... Bilen "hakker" på høyere turtall etter dette... Er det teachin på bilen slik at den trenger litt tid til å bli vandt til dette trykket? Har bare kjørt en liten tur etter eg justerte det opp... Takker for svar... Msn adressen min er hidden25@hotmail.com vis noen vil legge meg til... Darkie. Du sier at bilen har fungert helt greit med 1,8 BAR bensintrykk når den egentlig skal gå med 3,5 BAR (ikke 3,0). Nå du korrigerer dette går det gale. Dette er en liten umulighet med mindre du kjører steg 1 oppsett, men med grønndyser. Er du sikker på at du har 3,0 BAR MAP sensor og 330 chip? Hovedproblemet med inkompetanse er at innehaveren sjelden er klar over dette selv. Vedkommende fortsetter derfor sitt virke med å ødelegge for alle dem som tar kontakt.
grcossie Posted June 12, 2007 Posted June 12, 2007 Må jo være noe som er galt, når du har mindre bensintrykk enn org. Har vært borti to biler, der det har vært rusk i bensin røret, fikk det ikke bort med trykkluft, skiftet rør, og allt på stell
Recommended Posts