Guest Woodpile Posted June 8, 2007 Share Posted June 8, 2007 Var på tur hjem fra barnehagen i dag, A/C annlegget sto på full tyning. Plutselig lukter det brent som fy, og tykk røyk kommer inn via dyser i dash. Håpet i det lengste at det skulle ta fyr. Men det kom noen rare lyder (a/c pumpa?) og kaldluften forsvant samtidig som røyken veltet inn i bilen. Nå kommer det ikke kaldluft ovehode men en stram eim av noe som er svidd/brent? Hva koster det å få byttet A/C pumpa vist det er den, og hvor mye jobb er det eventuelt å gjøre dette selv? Er en ST200 motor i bilen nå. Takker for svar Link to comment Share on other sites More sharing options...
focusst Posted June 8, 2007 Share Posted June 8, 2007 Går varmeapparatvifta? Tviler på at det er noe med ACen egentlig, Over til fienden... Link to comment Share on other sites More sharing options...
!Cosworth! Posted June 8, 2007 Share Posted June 8, 2007 Går varmeapparatvifta? Tviler på at det er noe med ACen egentlig, Virker varmeapparatet kun på høyeste trinn er det motstanden til vifta som er brent. B-asic I-nstructions B-efore L-eaving E-arth Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Woodpile Posted June 8, 2007 Share Posted June 8, 2007 vifta går på alle hastigheter og det lyser grønt i brytern til a/c lampa. Men ikkeno kaldluft. Det jeg stusset mest på var den sure røyken som kom inn gjennom dysene og den brente lukta. Trodde hele motoren sto i fyr he he. Merkelige greier Link to comment Share on other sites More sharing options...
focusst Posted June 8, 2007 Share Posted June 8, 2007 Håpløst å si, du må nesten sjekke om kompressoren slår inn, dvs om den ytre delen på reimskiva går rundt av og til Over til fienden... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Woodpile Posted June 8, 2007 Share Posted June 8, 2007 Nå var jeg ute å startet bilen, umidelbart etter etter at jeg prøver vifta på de forskjellige hastighetene, så kommer det en siste rest av sur røyk. Kobler in a/c og først kommer det noen merkelige dype durelyder? Bilen begynner å jage opp og ned på turtall, så hører jeg tydelig at kompressoren slår inn. Og hva skjer? a/c blåser deilig kald luft igjen Dette virker mildt sagt merkelig he he. Har jeg en poltergeist, som røyker å kødder det til i motoren, eller hva i h... skjer. Skal bli spennende å se hva som skjer i morgen når det blir 30+ igjen. Noe er gæli men hva. Vel så langt fungerer alt igjen. Men hvor svarte komm den sure gråe røyken ifra.? Jeg skjønner ikkeno... Link to comment Share on other sites More sharing options...
kimsa Posted June 8, 2007 Share Posted June 8, 2007 Du må virkelig ligge høty på lista over værdens mest uheldige ford eier Woodpile Prosjekttråd: Min mondeo mk2Min gamle mondeo mk3Min gamle mondeo mk1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
!Cosworth! Posted June 9, 2007 Share Posted June 9, 2007 Hørtes veldig merkelig ut. Helt sikkert et spøkels ja B-asic I-nstructions B-efore L-eaving E-arth Link to comment Share on other sites More sharing options...
focusst Posted June 9, 2007 Share Posted June 9, 2007 Ta en sjekk på drivreima Over til fienden... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Woodpile Posted June 9, 2007 Share Posted June 9, 2007 ok det skal jeg gjøre. Mest uheldige ford eier. Ja tror jeg må være enig der. Etter å ha kosta på den bilen ørten tusen høvdinger, hadde jeg et håp, om at det nå skulle være sluttt Men virker ikke slik nei. Link to comment Share on other sites More sharing options...
tuszi Posted June 9, 2007 Share Posted June 9, 2007 bilen din går virkelig under ford=fikses og repareres daglig. men kan være reima di som sagt. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts