Jump to content

Snart bremsing


vinge87

Recommended Posts

hei siden den andre tråden ble stengt så fortsetter jeg her, snart bremsing av den motor er kjørt inn masse med tidligere oppsett, nå er det endre litt, blir 2wd manifoil med toppstykke med utak for 46mmTurbosmart wastgate kjøpt av Reyland i uk, garret gt 3076r ar 63 turbinhus med 3" vbandsflens, og ar 60 komphus med 4" stuss :), er sm4 autronic datasprut på den og er meget fornøyd med sprutet, motor er skrudd utav bilen og skal til ringstad for å bremses i benk, hva tipper dere kommer ut av dette oppsettet?

 

T-25 motor, 0,5 overdimm je stempler, komp 7,8 , catcams kammer, siemens 630 høyomsdyser, dobble ventilfjærer, t-25 innsug(det største) 2wd manifoil med extern, gt 3076r turbo, så kom gjerne med tipping på effekt, bare gøy det :rolleyes:

F4020kit.jpg

Bruksbil: 2005 E-61 Bmw 535dat M-Sport

Under bygging: Escort F-40 4x4 1Uzfe Twin Efr 6258 WRC understell, Quaife Seq q-69 + masse grommt På passionford

 

Dette forumet mangler styring......

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 71
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

hei siden den andre tråden ble stengt så fortsetter jeg her, snart bremsing av den motor er kjørt inn masse med tidligere oppsett, nå er det endre litt, blir 2wd manifoil med toppstykke med utak for 46mmTurbosmart wastgate kjøpt av Reyland i uk, garret gt 3076r ar 63 turbinhus med 3" vbandsflens, og ar 60 komphus med 4" stuss :), er sm4 autronic datasprut på den og er meget fornøyd med sprutet, motor er skrudd utav bilen og skal til ringstad for å bremses i benk, hva tipper dere kommer ut av dette oppsettet?

 

T-25 motor, 0,5 overdimm je stempler, komp 7,8 , catcams kammer, siemens 630 høyomsdyser, dobble ventilfjærer, t-25 innsug(det største) 2wd manifoil med extern, gt 3076r turbo, så kom gjerne med tipping på effekt, bare gøy det :rolleyes:

 

Hvorfor valgte du enkli å ikke bruke Peter G manifolden?

 

Tipper mellom 500 og 550 jeg..

91 Sierra Cosworth 4x4

Bremsepapirer: Auto Consult TEF Racing

Prosjekt

Link to comment
Share on other sites

Guest Freddie

specs på kammer?hvorfor ble det autronic og ikke pectel,mener å huske at du kjøpte det først?ebb preppa topp?

Edited by Freddie
Link to comment
Share on other sites

ebb preppa topp ja, fikk ikke til pectelen, kammene :

 

ENGINE information

 

2330828

INTAKE EXHAUST

 

 

clearance [cl] 0.00mm 0.00mm

duration [0.1mm+cl] 267° 263°

duration [1.0mm+cl] 231° 230°

valve lift [cl=0] 10.50mm 9.45mm REQUIRED PARTS

cam lift 10.50mm -

peak angle 112° 112° followers: O.E.M.

timing [1.0mm+cl] 3/48° 47/ 3° retainers: O.E.M.

lift at TDC [cl=0] 1.30mm 1.30mm springs: info

 

 

 

Hvorfor valgte du enkli å ikke bruke Peter G manifolden?

 

Tipper mellom 500 og 550 jeg..

 

 

peter g manifoilen var i 304 stålkvalitet, angret på at jeg ikke fikk han til å lage den i 321, likte ikke all ombyggingen som fulgte med heller til grenrøret, plasseringen av wastgate irriterte meg, håper magnus fikk bedre brukt for det, kjempe fint grenrør i vertfall

 

Hvorfor valgte du enkli å ikke bruke Peter G manifolden?

 

Tipper mellom 500 og 550 jeg..

 

 

peter g manifoilen var i 304 stålkvalitet, angret på at jeg ikke fikk han til å lage den i 321, likte ikke all ombyggingen som fulgte med heller til grenrøret, plasseringen av wastgate irriterte meg, håper magnus fikk bedre brukt for det, kjempe fint grenrør i vertfall

 

Når skal du nedover Rune..? Bestilt time..?

 

 

bestilt time ja, men holder for meg selv litt til :)

F4020kit.jpg

Bruksbil: 2005 E-61 Bmw 535dat M-Sport

Under bygging: Escort F-40 4x4 1Uzfe Twin Efr 6258 WRC understell, Quaife Seq q-69 + masse grommt På passionford

 

Dette forumet mangler styring......

Link to comment
Share on other sites

450 må det da ihvertfall bli :)

 

turbo skal levere 530 hk, så vi får se :P

F4020kit.jpg

Bruksbil: 2005 E-61 Bmw 535dat M-Sport

Under bygging: Escort F-40 4x4 1Uzfe Twin Efr 6258 WRC understell, Quaife Seq q-69 + masse grommt På passionford

 

Dette forumet mangler styring......

Link to comment
Share on other sites

hei siden den andre tråden ble stengt så fortsetter jeg her, snart bremsing av den motor er kjørt inn masse med tidligere oppsett, nå er det endre litt, blir 2wd manifoil med toppstykke med utak for 46mmTurbosmart wastgate kjøpt av Reyland i uk, garret gt 3076r ar 63 turbinhus med 3" vbandsflens, og ar 60 komphus med 4" stuss :), er sm4 autronic datasprut på den og er meget fornøyd med sprutet, motor er skrudd utav bilen og skal til ringstad for å bremses i benk, hva tipper dere kommer ut av dette oppsettet?

 

T-25 motor, 0,5 overdimm je stempler, komp 7,8 , catcams kammer, siemens 630 høyomsdyser, dobble ventilfjærer, t-25 innsug(det største) 2wd manifoil med extern, gt 3076r turbo, så kom gjerne med tipping på effekt, bare gøy det :rolleyes:

 

Skal du bruke ditt luftfilter, din intercooler, ditt eksosanlegg og 98 blyfri når det mappes?

Dersom bilen skal effektmåles hos Polly så tipper jeg på 470 ærlige korrigerte hk ved 6200 o/min og 185 hk hk ved 4000 o/min og det samme hos Ringstad med samme deler og prosedyre.

Hovedproblemet med inkompetanse er at innehaveren sjelden er klar over dette selv. Vedkommende fortsetter derfor sitt virke med å ødelegge for alle dem som tar kontakt.

Link to comment
Share on other sites

Skal du bruke ditt luftfilter, din intercooler, ditt eksosanlegg og 98 blyfri når det mappes?

Dersom bilen skal effektmåles hos Polly så tipper jeg på 470 ærlige korrigerte hk ved 6200 o/min og 185 hk hk ved 4000 o/min og det samme hos Ringstad med samme deler og prosedyre.

 

Hvorfor ikke mer effekt? Spesielt på 4000 o/min? Burde ikke denne lade ganske tidlig?

91 Sierra Cosworth 4x4

Bremsepapirer: Auto Consult TEF Racing

Prosjekt

Link to comment
Share on other sites

Skal du bruke ditt luftfilter, din intercooler, ditt eksosanlegg og 98 blyfri når det mappes?

Dersom bilen skal effektmåles hos Polly så tipper jeg på 470 ærlige korrigerte hk ved 6200 o/min og 185 hk hk ved 4000 o/min og det samme hos Ringstad med samme deler og prosedyre.

 

 

skal ikke bruke noe av det nei, bruker ringstad sitt, blir på 98 blyfri ja, er det eneste jeg bryr meg om :)

 

Hvorfor ikke mer effekt? Spesielt på 4000 o/min? Burde ikke denne lade ganske tidlig?

 

 

regner vel med det blir bedre, men det får vi se etter den er bremset :blush:

F4020kit.jpg

Bruksbil: 2005 E-61 Bmw 535dat M-Sport

Under bygging: Escort F-40 4x4 1Uzfe Twin Efr 6258 WRC understell, Quaife Seq q-69 + masse grommt På passionford

 

Dette forumet mangler styring......

Link to comment
Share on other sites

Hvorfor ikke mer effekt? Spesielt på 4000 o/min? Burde ikke denne lade ganske tidlig?

 

Forhåpentligvis tar jeg feil :blink: , men GT3076R oppgis til å ha 1000 o/min senere spool up enn GT3071R. Turbinhuset byttes til utgave uten WG, og det originale mellomstykket på 2WD manifolden byttes ut med ett som har uttag for ekstern Wg.

Fullt ladetrykk med GT3071R ble sagt å være 3800 o/min på denne motoren.

Hovedproblemet med inkompetanse er at innehaveren sjelden er klar over dette selv. Vedkommende fortsetter derfor sitt virke med å ødelegge for alle dem som tar kontakt.

Link to comment
Share on other sites

1. Skal ikke bruke noe av det nei, bruker Ringstad sitt.

2. Blir på 98 blyfri ja, er det eneste jeg bryr meg om :)

3. Regner vel med det blir bedre, men det får vi se etter den er bremset :blush:

 

1. Da tror jeg at tallene blir høyere. Jeg har stor tro på disse store intercoolerene som brukes i bremsebenkene rundtom.

2. Er du sikker på at du klarer motstå fristelsen til å kjøre 99 oktan da?

3. Kanskje du ved tid og anledning kan ta en effektmåling når motoren og tilhørende tilbehør er montert i bilen?

Hovedproblemet med inkompetanse er at innehaveren sjelden er klar over dette selv. Vedkommende fortsetter derfor sitt virke med å ødelegge for alle dem som tar kontakt.

Link to comment
Share on other sites

Fullt ladetrykk med GT3071R ble sagt å være 3800 o/min på denne motoren.

 

 

husk at kammene ikke er optimalisert så kanskje blir det tidligere ladetrykk med rette innstillinger, det fikser nok ringstad :)

 

1. Da tror jeg at tallene blir høyere. Jeg har stor tro på disse store intercoolerene som brukes i bremsebenkene rundtom.

2. Er du sikker på at du klarer motstå fristelsen til å kjøre 99 oktan da?

3. Kanskje du ved tid og anledning kan ta en effektmåling når motoren og tilhørende tilbehør er montert i bilen?

 

 

 

1. Ironi eller? :rolleyes: jeg kommer til å ta med intercooleren min så får vi se

2. VET IKKE :blush: :lol:

3. Blir jo effektmåling på den når den er bremst, eller tenker du på gmåling? begge deler blir det :closedeyes: :rolleyes:

F4020kit.jpg

Bruksbil: 2005 E-61 Bmw 535dat M-Sport

Under bygging: Escort F-40 4x4 1Uzfe Twin Efr 6258 WRC understell, Quaife Seq q-69 + masse grommt På passionford

 

Dette forumet mangler styring......

Link to comment
Share on other sites

FÅ NÅ BILEN BREMSET SLUTT Å GNÅL.

 

 

hvis ikke du liker tråden trenger du ikke lese den heller :rolleyes: :lol:

F4020kit.jpg

Bruksbil: 2005 E-61 Bmw 535dat M-Sport

Under bygging: Escort F-40 4x4 1Uzfe Twin Efr 6258 WRC understell, Quaife Seq q-69 + masse grommt På passionford

 

Dette forumet mangler styring......

Link to comment
Share on other sites

1. Husk at kammene ikke er optimalisert så kanskje blir det tidligere ladetrykk med rette innstillinger, det fikser nok ringstad :)

2. Ironi eller? :rolleyes: jeg kommer til å ta med intercooleren min så får vi se

3. VET IKKE :blush: :lol:

4. Blir jo effektmåling på den når den er bremst, eller tenker du på gmåling? begge deler blir det :closedeyes: :rolleyes:

 

1. Tviler på at kaminnstillig kan kompenser for større turbo, men vi får se.

2. Nei. Drømmecoolere som brukes i benker.

Bare se her:

 

http://www.gatebilmedia.no/henrik/forum/bremsing_esc_11.jpg

 

Synd at det ikke er plass til dem i vanlig biler. Gode endetanker. Jeg velger å tro at det er enklere for en rørlegger å lage vannkappe på en ic, enn for mange andre.

3. Heheh, nei sant! Det er noe å hente for større skryteeffekt vet du. Viktig det :lol: .

4. Tenkte på en effektmåling med ren 98 blyfri, på rulle og med resultatet oppgitt i korrigert effekt.

Edited by Pelle Væck

Hovedproblemet med inkompetanse er at innehaveren sjelden er klar over dette selv. Vedkommende fortsetter derfor sitt virke med å ødelegge for alle dem som tar kontakt.

Link to comment
Share on other sites

Blir spennede dette Rune! :) Tipper rundt 500hk..

Edited by Anders_K

01 Mondeo mk3 stv

97 VW vento

X07 Opel Zafira OPC

x96 Mondeo mk2 sedan 2.0 Ghia, Bergens første registrerte faktisk! ;) R.I.P.

x96 Mondeo mk1 5-dørs 2.0 GLX solgt

x96 Mondeo mk1 5-dørs 2.0 Air, blåst motor, vraket..

x92 Sierra sedan Cossie Replica Solgt

x93 escort 1,8. solgt R.I.P.

Link to comment
Share on other sites

blir jo helt feil og bremse med hannes intercooler vel???? jeg tar min med jeg ja

F4020kit.jpg

Bruksbil: 2005 E-61 Bmw 535dat M-Sport

Under bygging: Escort F-40 4x4 1Uzfe Twin Efr 6258 WRC understell, Quaife Seq q-69 + masse grommt På passionford

 

Dette forumet mangler styring......

Link to comment
Share on other sites

Egentllig så bør motoren bremses slik den skal monteres i bilen, dvs med eksosanlegg, bensinpumper osv.

Skjer ikke dette så vil ikke justeringen bli helt optimal. Evnt så bør du få med Ringstad ut og finjustere på gata etterpå.

If NISMO stands for Nissan Motorsports, does HOMO stand for Honda Motorsports???

Link to comment
Share on other sites

Egentllig så bør motoren bremses slik den skal monteres i bilen, dvs med eksosanlegg, bensinpumper osv.

Skjer ikke dette så vil ikke justeringen bli helt optimal. Evnt så bør du få med Ringstad ut og finjustere på gata etterpå.

 

blir jo nesten likt hvis jeg bruker min intercooler, da er det bare eksosen som mangler, da er jo det du sier at alle motorer han har bremst blir feil da hehe

F4020kit.jpg

Bruksbil: 2005 E-61 Bmw 535dat M-Sport

Under bygging: Escort F-40 4x4 1Uzfe Twin Efr 6258 WRC understell, Quaife Seq q-69 + masse grommt På passionford

 

Dette forumet mangler styring......

Link to comment
Share on other sites

blir jo nesten likt hvis jeg bruker min intercooler, da er det bare eksosen som mangler, da er jo det du sier at alle motorer han har bremst blir feil da hehe

 

Det sier seg jo egentllig selv. Hvis det er eksosanlegg som er veldig annerledes en det du har på bilen så vil ikke justeringene som er gjort være helt optimale.

Når det gjelder den vannkjølte intercooleren de bruker så er det for og holde en jevn temperatur på innsugsluft, dette for og gi forutsigbarhet.

If NISMO stands for Nissan Motorsports, does HOMO stand for Honda Motorsports???

Link to comment
Share on other sites

Det sier seg jo egentllig selv. Hvis det er eksosanlegg som er veldig annerledes en det du har på bilen så vil ikke justeringene som er gjort være helt optimale.

Når det gjelder den vannkjølte intercooleren de bruker så er det for og holde en jevn temperatur på innsugsluft, dette for og gi forutsigbarhet.

 

 

så da er det ikke vits å ta med min interccoler, kommer jo til å fungere konge i min bil og vettu :)

F4020kit.jpg

Bruksbil: 2005 E-61 Bmw 535dat M-Sport

Under bygging: Escort F-40 4x4 1Uzfe Twin Efr 6258 WRC understell, Quaife Seq q-69 + masse grommt På passionford

 

Dette forumet mangler styring......

Link to comment
Share on other sites

så da er det ikke vits å ta med min interccoler, kommer jo til å fungere konge i min bil og vettu :)

 

Ville nok heller tatt med eksosen og bedt han bruke den. Det er iallefall min mening. Jeg sier på ingen måte at motorene fra Ringstad går dårlig eller no slikt, men det er jo greit og få en map hvor man har bremset med eksosen som faktisk skal sitte på bilen i ettertid og ikke 5" fri eksos... :lol:

Edited by cbp

If NISMO stands for Nissan Motorsports, does HOMO stand for Honda Motorsports???

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

×
×
  • Create New...