vinge87 Posted June 7, 2007 Share Posted June 7, 2007 hei siden den andre tråden ble stengt så fortsetter jeg her, snart bremsing av den motor er kjørt inn masse med tidligere oppsett, nå er det endre litt, blir 2wd manifoil med toppstykke med utak for 46mmTurbosmart wastgate kjøpt av Reyland i uk, garret gt 3076r ar 63 turbinhus med 3" vbandsflens, og ar 60 komphus med 4" stuss , er sm4 autronic datasprut på den og er meget fornøyd med sprutet, motor er skrudd utav bilen og skal til ringstad for å bremses i benk, hva tipper dere kommer ut av dette oppsettet? T-25 motor, 0,5 overdimm je stempler, komp 7,8 , catcams kammer, siemens 630 høyomsdyser, dobble ventilfjærer, t-25 innsug(det største) 2wd manifoil med extern, gt 3076r turbo, så kom gjerne med tipping på effekt, bare gøy det Bruksbil: 2005 E-61 Bmw 535dat M-SportUnder bygging: Escort F-40 4x4 1Uzfe Twin Efr 6258 WRC understell, Quaife Seq q-69 + masse grommt På passionford Dette forumet mangler styring...... Link to comment Share on other sites More sharing options...
RsTurboTaule Posted June 7, 2007 Share Posted June 7, 2007 (edited) http://www.pagparts.com/turbodetail.asp?id=17749 Over 500hk? Edited June 7, 2007 by RsTurboTaule 88 Escort RSTurbo Link to comment Share on other sites More sharing options...
Cosworth Racing1 Posted June 7, 2007 Share Posted June 7, 2007 Når skal du nedover Rune..? Bestilt time..? 2008 VW Transporter 2,5 4motion1991 Sierra Cosworth 4x4 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hansi Posted June 7, 2007 Share Posted June 7, 2007 hei siden den andre tråden ble stengt så fortsetter jeg her, snart bremsing av den motor er kjørt inn masse med tidligere oppsett, nå er det endre litt, blir 2wd manifoil med toppstykke med utak for 46mmTurbosmart wastgate kjøpt av Reyland i uk, garret gt 3076r ar 63 turbinhus med 3" vbandsflens, og ar 60 komphus med 4" stuss , er sm4 autronic datasprut på den og er meget fornøyd med sprutet, motor er skrudd utav bilen og skal til ringstad for å bremses i benk, hva tipper dere kommer ut av dette oppsettet? T-25 motor, 0,5 overdimm je stempler, komp 7,8 , catcams kammer, siemens 630 høyomsdyser, dobble ventilfjærer, t-25 innsug(det største) 2wd manifoil med extern, gt 3076r turbo, så kom gjerne med tipping på effekt, bare gøy det Hvorfor valgte du enkli å ikke bruke Peter G manifolden? Tipper mellom 500 og 550 jeg.. 91 Sierra Cosworth 4x4 Bremsepapirer: Auto Consult TEF Racing Prosjekt Link to comment Share on other sites More sharing options...
Cosworth Racing1 Posted June 7, 2007 Share Posted June 7, 2007 Tipper 450. 2008 VW Transporter 2,5 4motion1991 Sierra Cosworth 4x4 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Freddie Posted June 7, 2007 Share Posted June 7, 2007 (edited) specs på kammer?hvorfor ble det autronic og ikke pectel,mener å huske at du kjøpte det først?ebb preppa topp? Edited June 7, 2007 by Freddie Link to comment Share on other sites More sharing options...
vinge87 Posted June 8, 2007 Author Share Posted June 8, 2007 ebb preppa topp ja, fikk ikke til pectelen, kammene : ENGINE information ◄ 2330828 ► INTAKE EXHAUST clearance [cl] 0.00mm 0.00mm duration [0.1mm+cl] 267° 263° duration [1.0mm+cl] 231° 230° valve lift [cl=0] 10.50mm 9.45mm REQUIRED PARTS cam lift 10.50mm - peak angle 112° 112° followers: O.E.M. timing [1.0mm+cl] 3/48° 47/ 3° retainers: O.E.M. lift at TDC [cl=0] 1.30mm 1.30mm springs: info Hvorfor valgte du enkli å ikke bruke Peter G manifolden? Tipper mellom 500 og 550 jeg.. peter g manifoilen var i 304 stålkvalitet, angret på at jeg ikke fikk han til å lage den i 321, likte ikke all ombyggingen som fulgte med heller til grenrøret, plasseringen av wastgate irriterte meg, håper magnus fikk bedre brukt for det, kjempe fint grenrør i vertfall Hvorfor valgte du enkli å ikke bruke Peter G manifolden? Tipper mellom 500 og 550 jeg.. peter g manifoilen var i 304 stålkvalitet, angret på at jeg ikke fikk han til å lage den i 321, likte ikke all ombyggingen som fulgte med heller til grenrøret, plasseringen av wastgate irriterte meg, håper magnus fikk bedre brukt for det, kjempe fint grenrør i vertfall Når skal du nedover Rune..? Bestilt time..? bestilt time ja, men holder for meg selv litt til Bruksbil: 2005 E-61 Bmw 535dat M-SportUnder bygging: Escort F-40 4x4 1Uzfe Twin Efr 6258 WRC understell, Quaife Seq q-69 + masse grommt På passionford Dette forumet mangler styring...... Link to comment Share on other sites More sharing options...
vinge87 Posted June 8, 2007 Author Share Posted June 8, 2007 450 må det da ihvertfall bli turbo skal levere 530 hk, så vi får se Bruksbil: 2005 E-61 Bmw 535dat M-SportUnder bygging: Escort F-40 4x4 1Uzfe Twin Efr 6258 WRC understell, Quaife Seq q-69 + masse grommt På passionford Dette forumet mangler styring...... Link to comment Share on other sites More sharing options...
cross-box Posted June 8, 2007 Share Posted June 8, 2007 (edited) jeg trur du vil bremse rundt 480/520 hk et sted Edited June 8, 2007 by cross-box aktiv dyslektiker for oss som liker escort før 1980 Link to comment Share on other sites More sharing options...
RS 1000 Posted June 8, 2007 Share Posted June 8, 2007 hei siden den andre tråden ble stengt så fortsetter jeg her, snart bremsing av den motor er kjørt inn masse med tidligere oppsett, nå er det endre litt, blir 2wd manifoil med toppstykke med utak for 46mmTurbosmart wastgate kjøpt av Reyland i uk, garret gt 3076r ar 63 turbinhus med 3" vbandsflens, og ar 60 komphus med 4" stuss , er sm4 autronic datasprut på den og er meget fornøyd med sprutet, motor er skrudd utav bilen og skal til ringstad for å bremses i benk, hva tipper dere kommer ut av dette oppsettet? T-25 motor, 0,5 overdimm je stempler, komp 7,8 , catcams kammer, siemens 630 høyomsdyser, dobble ventilfjærer, t-25 innsug(det største) 2wd manifoil med extern, gt 3076r turbo, så kom gjerne med tipping på effekt, bare gøy det Skal du bruke ditt luftfilter, din intercooler, ditt eksosanlegg og 98 blyfri når det mappes? Dersom bilen skal effektmåles hos Polly så tipper jeg på 470 ærlige korrigerte hk ved 6200 o/min og 185 hk hk ved 4000 o/min og det samme hos Ringstad med samme deler og prosedyre. Hovedproblemet med inkompetanse er at innehaveren sjelden er klar over dette selv. Vedkommende fortsetter derfor sitt virke med å ødelegge for alle dem som tar kontakt. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hansi Posted June 8, 2007 Share Posted June 8, 2007 Skal du bruke ditt luftfilter, din intercooler, ditt eksosanlegg og 98 blyfri når det mappes? Dersom bilen skal effektmåles hos Polly så tipper jeg på 470 ærlige korrigerte hk ved 6200 o/min og 185 hk hk ved 4000 o/min og det samme hos Ringstad med samme deler og prosedyre. Hvorfor ikke mer effekt? Spesielt på 4000 o/min? Burde ikke denne lade ganske tidlig? 91 Sierra Cosworth 4x4 Bremsepapirer: Auto Consult TEF Racing Prosjekt Link to comment Share on other sites More sharing options...
vinge87 Posted June 9, 2007 Author Share Posted June 9, 2007 Skal du bruke ditt luftfilter, din intercooler, ditt eksosanlegg og 98 blyfri når det mappes? Dersom bilen skal effektmåles hos Polly så tipper jeg på 470 ærlige korrigerte hk ved 6200 o/min og 185 hk hk ved 4000 o/min og det samme hos Ringstad med samme deler og prosedyre. skal ikke bruke noe av det nei, bruker ringstad sitt, blir på 98 blyfri ja, er det eneste jeg bryr meg om Hvorfor ikke mer effekt? Spesielt på 4000 o/min? Burde ikke denne lade ganske tidlig? regner vel med det blir bedre, men det får vi se etter den er bremset Bruksbil: 2005 E-61 Bmw 535dat M-SportUnder bygging: Escort F-40 4x4 1Uzfe Twin Efr 6258 WRC understell, Quaife Seq q-69 + masse grommt På passionford Dette forumet mangler styring...... Link to comment Share on other sites More sharing options...
RS 1000 Posted June 11, 2007 Share Posted June 11, 2007 Hvorfor ikke mer effekt? Spesielt på 4000 o/min? Burde ikke denne lade ganske tidlig? Forhåpentligvis tar jeg feil , men GT3076R oppgis til å ha 1000 o/min senere spool up enn GT3071R. Turbinhuset byttes til utgave uten WG, og det originale mellomstykket på 2WD manifolden byttes ut med ett som har uttag for ekstern Wg. Fullt ladetrykk med GT3071R ble sagt å være 3800 o/min på denne motoren. Hovedproblemet med inkompetanse er at innehaveren sjelden er klar over dette selv. Vedkommende fortsetter derfor sitt virke med å ødelegge for alle dem som tar kontakt. Link to comment Share on other sites More sharing options...
RS 1000 Posted June 11, 2007 Share Posted June 11, 2007 1. Skal ikke bruke noe av det nei, bruker Ringstad sitt. 2. Blir på 98 blyfri ja, er det eneste jeg bryr meg om 3. Regner vel med det blir bedre, men det får vi se etter den er bremset 1. Da tror jeg at tallene blir høyere. Jeg har stor tro på disse store intercoolerene som brukes i bremsebenkene rundtom. 2. Er du sikker på at du klarer motstå fristelsen til å kjøre 99 oktan da? 3. Kanskje du ved tid og anledning kan ta en effektmåling når motoren og tilhørende tilbehør er montert i bilen? Hovedproblemet med inkompetanse er at innehaveren sjelden er klar over dette selv. Vedkommende fortsetter derfor sitt virke med å ødelegge for alle dem som tar kontakt. Link to comment Share on other sites More sharing options...
vinge87 Posted June 11, 2007 Author Share Posted June 11, 2007 Fullt ladetrykk med GT3071R ble sagt å være 3800 o/min på denne motoren. husk at kammene ikke er optimalisert så kanskje blir det tidligere ladetrykk med rette innstillinger, det fikser nok ringstad 1. Da tror jeg at tallene blir høyere. Jeg har stor tro på disse store intercoolerene som brukes i bremsebenkene rundtom. 2. Er du sikker på at du klarer motstå fristelsen til å kjøre 99 oktan da? 3. Kanskje du ved tid og anledning kan ta en effektmåling når motoren og tilhørende tilbehør er montert i bilen? 1. Ironi eller? jeg kommer til å ta med intercooleren min så får vi se 2. VET IKKE 3. Blir jo effektmåling på den når den er bremst, eller tenker du på gmåling? begge deler blir det Bruksbil: 2005 E-61 Bmw 535dat M-SportUnder bygging: Escort F-40 4x4 1Uzfe Twin Efr 6258 WRC understell, Quaife Seq q-69 + masse grommt På passionford Dette forumet mangler styring...... Link to comment Share on other sites More sharing options...
vinge87 Posted June 11, 2007 Author Share Posted June 11, 2007 FÅ NÅ BILEN BREMSET SLUTT Å GNÅL. hvis ikke du liker tråden trenger du ikke lese den heller Bruksbil: 2005 E-61 Bmw 535dat M-SportUnder bygging: Escort F-40 4x4 1Uzfe Twin Efr 6258 WRC understell, Quaife Seq q-69 + masse grommt På passionford Dette forumet mangler styring...... Link to comment Share on other sites More sharing options...
RS 1000 Posted June 11, 2007 Share Posted June 11, 2007 (edited) 1. Husk at kammene ikke er optimalisert så kanskje blir det tidligere ladetrykk med rette innstillinger, det fikser nok ringstad 2. Ironi eller? jeg kommer til å ta med intercooleren min så får vi se 3. VET IKKE 4. Blir jo effektmåling på den når den er bremst, eller tenker du på gmåling? begge deler blir det 1. Tviler på at kaminnstillig kan kompenser for større turbo, men vi får se. 2. Nei. Drømmecoolere som brukes i benker. Bare se her: http://www.gatebilmedia.no/henrik/forum/bremsing_esc_11.jpg Synd at det ikke er plass til dem i vanlig biler. Gode endetanker. Jeg velger å tro at det er enklere for en rørlegger å lage vannkappe på en ic, enn for mange andre. 3. Heheh, nei sant! Det er noe å hente for større skryteeffekt vet du. Viktig det . 4. Tenkte på en effektmåling med ren 98 blyfri, på rulle og med resultatet oppgitt i korrigert effekt. Edited June 11, 2007 by Pelle Væck Hovedproblemet med inkompetanse er at innehaveren sjelden er klar over dette selv. Vedkommende fortsetter derfor sitt virke med å ødelegge for alle dem som tar kontakt. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Anders_K Posted June 11, 2007 Share Posted June 11, 2007 (edited) Blir spennede dette Rune! Tipper rundt 500hk.. Edited June 11, 2007 by Anders_K 01 Mondeo mk3 stv 97 VW ventoX07 Opel Zafira OPC x96 Mondeo mk2 sedan 2.0 Ghia, Bergens første registrerte faktisk! R.I.P.x96 Mondeo mk1 5-dørs 2.0 GLX solgtx96 Mondeo mk1 5-dørs 2.0 Air, blåst motor, vraket.. x92 Sierra sedan Cossie Replica Solgtx93 escort 1,8. solgt R.I.P. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Dre Racing@ Posted June 11, 2007 Share Posted June 11, 2007 (edited) jeg tipper 440 ærlige i motor ved 1.8 bar Edited June 14, 2007 by Dre Racing@ Link to comment Share on other sites More sharing options...
vinge87 Posted June 11, 2007 Author Share Posted June 11, 2007 blir jo helt feil og bremse med hannes intercooler vel???? jeg tar min med jeg ja Bruksbil: 2005 E-61 Bmw 535dat M-SportUnder bygging: Escort F-40 4x4 1Uzfe Twin Efr 6258 WRC understell, Quaife Seq q-69 + masse grommt På passionford Dette forumet mangler styring...... Link to comment Share on other sites More sharing options...
cbp Posted June 11, 2007 Share Posted June 11, 2007 Egentllig så bør motoren bremses slik den skal monteres i bilen, dvs med eksosanlegg, bensinpumper osv. Skjer ikke dette så vil ikke justeringen bli helt optimal. Evnt så bør du få med Ringstad ut og finjustere på gata etterpå. If NISMO stands for Nissan Motorsports, does HOMO stand for Honda Motorsports??? Link to comment Share on other sites More sharing options...
vinge87 Posted June 11, 2007 Author Share Posted June 11, 2007 Egentllig så bør motoren bremses slik den skal monteres i bilen, dvs med eksosanlegg, bensinpumper osv. Skjer ikke dette så vil ikke justeringen bli helt optimal. Evnt så bør du få med Ringstad ut og finjustere på gata etterpå. blir jo nesten likt hvis jeg bruker min intercooler, da er det bare eksosen som mangler, da er jo det du sier at alle motorer han har bremst blir feil da hehe Bruksbil: 2005 E-61 Bmw 535dat M-SportUnder bygging: Escort F-40 4x4 1Uzfe Twin Efr 6258 WRC understell, Quaife Seq q-69 + masse grommt På passionford Dette forumet mangler styring...... Link to comment Share on other sites More sharing options...
cbp Posted June 11, 2007 Share Posted June 11, 2007 blir jo nesten likt hvis jeg bruker min intercooler, da er det bare eksosen som mangler, da er jo det du sier at alle motorer han har bremst blir feil da hehe Det sier seg jo egentllig selv. Hvis det er eksosanlegg som er veldig annerledes en det du har på bilen så vil ikke justeringene som er gjort være helt optimale. Når det gjelder den vannkjølte intercooleren de bruker så er det for og holde en jevn temperatur på innsugsluft, dette for og gi forutsigbarhet. If NISMO stands for Nissan Motorsports, does HOMO stand for Honda Motorsports??? Link to comment Share on other sites More sharing options...
vinge87 Posted June 11, 2007 Author Share Posted June 11, 2007 Det sier seg jo egentllig selv. Hvis det er eksosanlegg som er veldig annerledes en det du har på bilen så vil ikke justeringene som er gjort være helt optimale. Når det gjelder den vannkjølte intercooleren de bruker så er det for og holde en jevn temperatur på innsugsluft, dette for og gi forutsigbarhet. så da er det ikke vits å ta med min interccoler, kommer jo til å fungere konge i min bil og vettu Bruksbil: 2005 E-61 Bmw 535dat M-SportUnder bygging: Escort F-40 4x4 1Uzfe Twin Efr 6258 WRC understell, Quaife Seq q-69 + masse grommt På passionford Dette forumet mangler styring...... Link to comment Share on other sites More sharing options...
cbp Posted June 11, 2007 Share Posted June 11, 2007 (edited) så da er det ikke vits å ta med min interccoler, kommer jo til å fungere konge i min bil og vettu Ville nok heller tatt med eksosen og bedt han bruke den. Det er iallefall min mening. Jeg sier på ingen måte at motorene fra Ringstad går dårlig eller no slikt, men det er jo greit og få en map hvor man har bremset med eksosen som faktisk skal sitte på bilen i ettertid og ikke 5" fri eksos... Edited June 11, 2007 by cbp If NISMO stands for Nissan Motorsports, does HOMO stand for Honda Motorsports??? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now