Escort RST WRC Posted June 10, 2007 Author Share Posted June 10, 2007 Kommer ikke til å bytte turbo enda for å si det sånn Men har noen et filmklipp eller lignende av sin egen bil f.eks. under kjøring? Vil høre litt forskjell på dump'er folk bruker. Kristian Løvland----------1989 Ford Sierra Cosworth 2wd Wolf Prosjekttråd her Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest SieRRa Posted June 13, 2007 Share Posted June 13, 2007 (edited) Kommer ikke til å bytte turbo enda for å si det sånn Men har noen et filmklipp eller lignende av sin egen bil f.eks. under kjøring?Vil høre litt forskjell på dump'er folk bruker. Kjøper du denne ifra pedersen racing http://www.pedersens-racing.no/bil/JBR/JBR-K25 Justerer du den litt stram ,så får du prrrr phsjjjjj.Denne kan du også montere slik at den først åpner til resirk og så for lyd.Eller du kan montere 2 trakter på den,men da blir det ikke resirk (det er jo også resirk fra fabrikk)Monterer du denne nærmest mulig turboen så vil du skjønne det etter litt testingLuft som står i coolern får noen raske sekund til å kjøle seg ned mere, og at turboen får resirk lufta (overtrykk i innsugslangen fra filter,og turboen spinner i bedre fart ved gearing)og sliter betraktelig mindre enn med dump montere nærmest innsuget. Har forsket litt på dette ang dump, og dette er etter mitt skjønn den absolutte beste plassen for dump. Edited June 13, 2007 by egO ''Skriveleif'' Link to comment Share on other sites More sharing options...
Panza Posted June 21, 2007 Share Posted June 21, 2007 Ulempen med å montere den så nære turboen som mulig er varmen. Det kan ta knekken på eventuelle pakninger i dumpventilen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
grcossie Posted June 21, 2007 Share Posted June 21, 2007 Ingen problem å resirkulere fra kalde siden av ic heller. Mangen mener det blir bedre respons ved å ha den der, tusen meninger her også selvsagt Link to comment Share on other sites More sharing options...
Escort RST WRC Posted June 21, 2007 Author Share Posted June 21, 2007 Takker for mange gode forslag.Men problemet er at folk har veldig forskjellig smak ang. dumpventiler.Så jeg hadde håpt noen hadde eksempler på lyden av en dump, fra f.eks. en film elns.For jeg har lite lyst til å kjøpe en dumpventil som jeg ikke liker. Kristian Løvland----------1989 Ford Sierra Cosworth 2wd Wolf Prosjekttråd her Link to comment Share on other sites More sharing options...
Escossie Posted June 23, 2007 Share Posted June 23, 2007 Collins har jo fine dumpventiler med bra lyd! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Bainator Posted June 25, 2007 Share Posted June 25, 2007 Er det noen dumpventiler som er kjent for å lage ***** høy lyd ? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Hovden Racing Posted June 25, 2007 Share Posted June 25, 2007 Er det noen dumpventiler som er kjent for å lage ***** høy lyd ? Ja, Turbosmart Supersonic/Megesonic og Turbo XS RFL.. Godzilla også.. Dumpventil bør monteres på kaldside for å holde luftstrømmen mot innsuget i gang.. Viss man er nøye med respons. Vi vanlige dødlige merker det nok ikke men. Monterer man dump nær turboen må lufta i cooler gå imot turboen å ut dumpen, bedre om den er på kaldsia for da følger lufta den veien den skal gå. flere trykkleif og setningsfeil her sikkert.. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now