Jump to content

K&N filter


86cosworth

Recommended Posts

Som topic sier.. Skal bestille, men har jo ikke peiling på hva jeg skal velge. noen som har bilder av motorrommet sitt med filter?

 

Vil ikke ha for stort og ikke for lite,og vil ha konfilter...

1986 Ford Sierra Cosworth, moonstoneblue *orginal*

 

1985 Ford Sierra 2.0L 3dørs *skal bygges om med tiden*

Link to comment
Share on other sites

jenspeed selger noen bra filtere til en billig penge og bra kvalitet.

mener jeg ga 3-400 kr.

 

såg jo helt greit ut det filteret der.. og visst jenspeed selger dem så er det brukbart også.

 

Heter det noe det filter også kanskje ? :P

1986 Ford Sierra Cosworth, moonstoneblue *orginal*

 

1985 Ford Sierra 2.0L 3dørs *skal bygges om med tiden*

Link to comment
Share on other sites

Guest Michal
er den k&n eller er det madeinkina?

 

 

Jeg anbefaler, pipercros filter eller ram air. den typen som ser ut som en stor svamp. får stilig lyd når turboen lader av det.

Link to comment
Share on other sites

ikke piper.. har hørt fler klage på at det drar inn støv og grus.....

nej kn. som gjelder..:)

 

Enig med du der. Tørre luftfiltre laget av skumgummi klarer kun å filtrere ca. 60%, sammenlignet med K&N som har over 99% i samme type test. Dersom ett skumgummifilter fuktes med olje da filtrer det noe bedre enn 60 %, men da fløder det mye dårligere enn K&N.

 

GR.A induction kit, dvs stort kon K&N filter på alu trakt er optimalt og noe å anbefale.

Hovedproblemet med inkompetanse er at innehaveren sjelden er klar over dette selv. Vedkommende fortsetter derfor sitt virke med å ødelegge for alle dem som tar kontakt.

Link to comment
Share on other sites

hvorfor ikkje modifisere org. luftfilterboks?

"Understeer" is when you hit the fence with the front of the car.

"Oversteer" is when you hit the fence with the rear of the car.

"Horsepower" is how fast you hit the fence.

"Torque" is how far you take the fence with you.

Link to comment
Share on other sites

Man bør da absolutt ha RS 500 lokket med bl.a. 3" slangetilkobling. Vanskelig å få tak i og dyrt.

Hovedproblemet med inkompetanse er at innehaveren sjelden er klar over dette selv. Vedkommende fortsetter derfor sitt virke med å ødelegge for alle dem som tar kontakt.

Link to comment
Share on other sites

Kan ikke si hvor "grensa" går hen, på når man burde gå over til et konfilter....men hvis det ikke er for utseendets skyld....er det mer enn nok med et K&N filter i orginalboksen....

 

Mer ryddig også spør du meg....

 

Peder

Link to comment
Share on other sites

Kan ikke si hvor "grensa" går hen, på når man burde gå over til et konfilter....men hvis det ikke er for utseendets skyld....er det mer enn nok med et K&N filter i orginalboksen....

 

Mer ryddig også spør du meg....

 

Peder

 

"Vi" har forsøkt med K&N Gr.A induction kittet, det med den store alutrakten og det var overraskende å finne ut at det faktisk var merkbar/følbar forskjell allerede på en steg 1 Cosworth med 3" eksos.

 

"Vi" merket ingen forskjell mellom vanlig K&N konfilter og K&N filter i en hullborret luftfilterboks.

 

 

 

 

Hva med Greenfilter i forhold til KN da? Hvilke er best?

 

Ser du i Demon Tweeks katalogen så selges også Green i high flow utgave til Rallybruk. Dette fordi det vanlige tydeligvis fløder for dårlig. Dette high flow filteret er tynnere i matarialet og renser dårligere.

 

K&N slipper flere utgaver da det fløder og renser godt.

 

Har tilgode og se noe filter som er bedre en K&N.

 

Jeg har, men velger å kjøre K&N likevel.

Hovedproblemet med inkompetanse er at innehaveren sjelden er klar over dette selv. Vedkommende fortsetter derfor sitt virke med å ødelegge for alle dem som tar kontakt.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...