Jump to content

Recommended Posts

Posted

Hvilken turbo bør eg velge, Garrett, T34B Steg 3, 4wd Cosworth eller Turbonetics, T 3/T4 hybrid Turbo 420 hk?

Oppsett:

Sorte simens 550 dyser, 3" eksos , 3bar map,1 til 1,5 t.trykk, nyoverhalt topp.

Tenkte på 330+

Posted
Hvilken turbo bør eg velge, Garrett, T34B Steg 3, 4wd Cosworth eller Turbonetics, T 3/T4 hybrid Turbo 420 hk?

Oppsett:

Sorte simens 550 dyser, 3" eksos , 3bar map,1 til 1,5 t.trykk, nyoverhalt topp.

Tenkte på 330+

T34

If NISMO stands for Nissan Motorsports, does HOMO stand for Honda Motorsports???

Posted
Enig.

Nå kommer sikkert snart Pelle Væck med IRX eller KRX forslag, hehe ;)

Heheh, neida. ;)

Mannen her spør valget mellom 2 spesifikke turboer hvor begge er 100% bolt on til Cosworth. I tillegg har han oppgitt 330 hk, altså grønndyser og Florø. Denne kombinasjonen gjør at steg 2 T34 med A/R0,55 er ett greit valg.

IRX, KRX og SRX er mye bedre og mer effektive turboer, men fordi at de er ikke 100% bolt on er de ikke alltid det beste valget for alle og enhver.

Hovedproblemet med inkompetanse er at innehaveren sjelden er klar over dette selv. Vedkommende fortsetter derfor sitt virke med å ødelegge for alle dem som tar kontakt.

Posted

beviser takk....

"IRX, KRX og SRX er mye bedre og mer effektive turboer"

2012 Focus 1.0 Ecoboost Stv 125 hk

X 2004 Focus ST 170 Imperial Blue

X 87/91 sierra cosworth 4x4 stage 3

X 01 mondeo 2,0 tdi stv 115hk

X 92 fiesta xr2i 1,8 16v (RS1800)

X 88 sierra 2,0 sedan

X 90 sierra 2,0i combi

Guest gbraen
Posted
beviser takk....

Har nå jeg fått ut fingeren og kjøpt turbo istedenfor bilstereo så skal du få svar. Skal prøve KRX400 så får vi se hva det blir.

Posted

har en T34 ar48 å den funker meget bra :D

X 88 sierra 2,0 sedan

X 90 sierra 2,0i combi

Posted
Heheh, neida. ;)

Mannen her spør valget mellom 2 spesifikke turboer hvor begge er 100% bolt on til Cosworth. I tillegg har han oppgitt 330 hk, altså grønndyser og Florø. Denne kombinasjonen gjør at steg 2 T34 med A/R0,55 er ett greit valg.

IRX, KRX og SRX er mye bedre og mer effektive turboer, men fordi at de er ikke 100% bolt on er de ikke alltid det beste valget for alle og enhver.

Har ikke grønnedyser/550 simens...

Vil helst ha en turbo som kommer tidlig, hva turtall kommer a/r 0,55 på / 0,48 / trur Andre på Face snakka om 60?

Posted

T34 ar 48 , den lader 0 på ca 2200rpm å fult (1,3bar) på ca 3000 rpm :D

se signaturen min

X 88 sierra 2,0 sedan

X 90 sierra 2,0i combi

Posted
beviser takk....

Dersom du ser her så sier til og med Garrett at den gamle T serien er "dårlig" og lite effektiv. Du må huske at disse turboene er basert på foreldet turbo teknologi og utviklingen går sin nådeløse gang. Følger man ikke med blir man akterutseilt.

Det stilles ekstreme krav til bil frabrikantenes motorer så det er lenge siden det ble levert biler med T serie turboer, ikke sant? Hvorfor er det slik tror du?

http://www.atpturbo.com/root/technicinfo/gtvst.htm

Har nå jeg fått ut fingeren og kjøpt turbo istedenfor bilstereo så skal du få svar. Skal prøve KRX400 så får vi se hva det blir.

Grattis. Kjekt for deg. :)

Når tilpassings- og monterings prossessen er unnagjort så er jeg sikker på at du blir fornøyet. B)

T34 ar 48 , den lader 0 på ca 2200rpm å fult (1,3bar) på ca 3000 rpm :D

Da skal du ha mer å hente med å justere.

Flere forsøk rundt her med T34 A/R 0.48 har vist lading ved 1800 og 1 bar ved 2600o/min, det samme som T3 med A/R 0.63.

Flere forsøkt med T3 A/R 0.48 viser lading ved 1400 og 1,0 BAR ved 2200 o/min på 4. gear.

Har ikke grønnedyser/550 simens...

Vil helst ha en turbo som kommer tidlig, hva turtall kommer a/r 0,55 på / 0,48 / trur Andre på Face snakka om 60?

Jeg ser det, men med 550 dyser er det ingen grunn til å velge en turbo som begrenser effekten til det nivået som grønndysene kan mate, er det?

Pga det høye eksostrykket og den lav tenningen som det må kjøres med på en "T34 motor" så hjelper det lite med større dyser enn grønndysene på en ellers urørt motor. Maks effekt og dreiemoment er jo allerede bestemt.

For å utnytte de større dysene trenger du en mer effektiv turbo som får motoren til å puste bedre og som samtidig vil tillate høyere tenning uten fare for tenningsbank. Det er slik effekten kommer.

Så sant man kan takle utfordingene med monteringen, så er KRX 400 turboen jeg vil anbefale til de som har større dyser enn grønndysene på en originalmotor og som vil ha så tidlig lading som mulig.

En bilkjommi med T34 A/R0.55 har opplading som er veldig lik, men likevel litt senere enn T34 A/R0.48, altså lading på ca. 1900 o/min og 1,0 BAR ved 2300 o/min.

At bilen med denne turboen er fullstending sjangseløs mot Tommy W som kjører KRX 400, Siemensdyser og chip fra Pukkelrygg er hevet lang over tvil og er også bekreftet med G-målinger.

Hovedproblemet med inkompetanse er at innehaveren sjelden er klar over dette selv. Vedkommende fortsetter derfor sitt virke med å ødelegge for alle dem som tar kontakt.

Posted

Takk for gode svar pelle:)

Er klar over at dysene ikke har noe med effekt å gjøre, hadde opprinnelig tenkt meg grønnedyser

men Andre på Face hadde solgt dei eg hadde bestillt... difor fekk eg simensdyser til prisen av di grønne:)

Hvor selges KRX 400 turboen, pris? må nesten ta en titt på denne!