Jump to content

91 mod cl 2.0

Guest drulla

Recommended Posts

Guest drulla

Netopp kjøpt meg en sånn, men lurer på hvor mange hester denne har originalt? Og har noen noen tips om hvordan man kan få det til å gå litt vassere uten å skru så mye, ikke flink til å mekke..

Netopp kjøpt meg en sånn, men lurer på hvor mange hester denne har originalt? Og har noen noen tips om hvordan man kan få det til å gå litt vassere uten å skru så mye, ikke flink til å mekke..

da er det vel dohc motoren du har regner jeg med siden det er en 91 mod?

isåfall er det 120 illsinte hester i den motoren :lol:

Mondeo ST TDCI "machine silver"

zito miracle 19...bixenon og led overalt...

green filter....2,5" rustfri eksos,racebits decat...airtec intercooler.

pioneer avh-2400bt 2x7" dvd i nakkestøttene

87 LINDA<3 09 LEANDER<3 12 ANDREA<3

Guest drulla
da er det vel dohc motoren du har regner jeg med siden det er en 91 mod?

isåfall er det 120 illsinte hester i den motoren :lol:

Hva vil da dock si? Side du sier ilsinte, regner jeg med at jeg da har gjort et godt kjøp? Bare prøvekjørt den se, ikke fått testa orntlig..får den ferdig regga på torsdag..:D

DOHC står for Double Overhead Cam (dobbel overliggende kamaksler). En kam for eksos og en for innsug. Det er ca. 118-120HK i denne motoren (87KW=118HK). For å få litt mer ut av den, kan du prøve å fjerne katalysatorene og erstatte de med et rør, og sette på et sportsfilter. Men tror ikke BT blir glad om de oppdager at katalysatorene er borte, men ha de liggende så du kan lett bytte over til de igjen om du skal på EU eller på visning.

Lancer EVO VI RS2 (LE 05/130)

Guest Michal
DOHC står for Double Overhead Cam (dobbel overliggende kamaksler). En kam for eksos og en for innsug. Det er ca. 118-120HK i denne motoren (87KW=118HK). For å få litt mer ut av den, kan du prøve å fjerne katalysatorene og erstatte de med et rør, og sette på et sportsfilter. Men tror ikke BT blir glad om de oppdager at katalysatorene er borte, men ha de liggende så du kan lett bytte over til de igjen om du skal på EU eller på visning.

UMULIG å få ekstra hester ut av en DOHC motor! kan gi den raskere respons men bare å glemme mer hk uten turbo montering eller seriøs NA trimm.

les prosjekttråden til ford racing her. han her gjort MYE med DOHC motoren og bremset 121 HK i fjor :lol:

men når det er sagt så går bilen hans ****** bra mener jeg til tross for at han ikke har mer HK.

møffe derimot bytter alt og lager egene deler og da blir det litt mer HK ved NA trimm.

med turbo har det blitt bremset rundt 245 HK 311 Nm i danmark men sånne ting som fjerne ditt og datt og kjøpe filter til 200 kr hjelper ikke en dritt. bare gjør så det bråker mer... :P

bygger selv turbo på min B) Prosjekttråd kommer ;)

Guest Michal
Det letteste er å chippe den det utgjør en 10hk og 15 - 25nm jeg har chip på min

har du papirer på at den har mer Hk og Nm eller bare går bilen bedre? som nevnt trenger man ikke mer power for å få en DOHC til å gå bedre enn andre.

Guest Michal
Når han bremset 121HK, var det på hjulene? Men katalysatorene stjeler noen HK, samme gjør servo osv. Kam, chip ogl, kan gi noen hester!

hjulene ja.

Det blir noe forskjell på HK som er bremset på hjulene og HK som er bremset på motoren (veiva). Det tapes hester fra motor til drivverk, så kan ikke sammenligne 118HK i motor med 121HK på hjul. Han vil vell ha noe over 130HK i motoren, om ikke mer da.

Lancer EVO VI RS2 (LE 05/130)

har du papirer på at den har mer Hk og Nm eller bare går bilen bedre? som nevnt trenger man ikke mer power for å få en DOHC til å gå bedre enn andre.

Chip på 2.0L i DOHC ?

Jeg har ikke bremsepapirer, men det er merkbar forskjell fra chip til ikke chip, kan også nevnes at bilen er helt org bortsett fra at cat er tatt ut og K/N filter er satt inn men dette er ikke jo ting som øker værken HK eller NM, bare at bilen puster bedre, mine beregninger som sto i den andre posten er bare ca utifra åssen jeg føler bilen går kan gått henne det er mer eller mindre .

Edited by Cossiman

Present :

Ford Mondeo Stv 2000 mod

Ford Sierra RS Cosworth 1991 mod

Past :

Ford Sierra Sedan 1988 mod

Jeg har ikke bremsepapirer, men det er merkbar forskjell fra chip til ikke chip, kan også nevnes at bilen er helt org bortsett fra at cat er tatt ut og K/N filter er satt inn men dette er ikke jo ting som øker værken HK eller NM, bare at bilen puster bedre, mine beregninger som sto i den andre posten er bare ca utifra åssen jeg føler bil går kan gått henne det er mer eller mindre .

kosta det å chipe den ??

HAR MYE FORD DELER SIERRA/TAUNUS PM VED SPØRSMÅL

Jeg fikk det for 2500, finns bare det ene chippet som jeg veit om det er godt mulig andre "chippere" har program til dohc hjerne .

Present :

Ford Mondeo Stv 2000 mod

Ford Sierra RS Cosworth 1991 mod

Past :

Ford Sierra Sedan 1988 mod

Guest SieRRa
UMULIG å få ekstra hester ut av en DOHC motor! kan gi den raskere respons men bare å glemme mer hk uten turbo montering eller seriøs NA trimm.

les prosjekttråden til ford racing her. han her gjort MYE med DOHC motoren og bremset 121 HK i fjor :lol:

men når det er sagt så går bilen hans ****** bra mener jeg til tross for at han ikke har mer HK.

møffe derimot bytter alt og lager egene deler og da blir det litt mer HK ved NA trimm.

Har han bremset 121hk på hjul, har han vell rundt 150hk i motor pluss/minus.

Men fjærner man katalysator,monterer kn filter osv

Så frigjør man bare di hk som er i motoren,bilen går bedre men hk er di samme.

Må noen mekaniske inngrep for å få mere hk.

Eneste chipen jeg har funnet kosta nesten 7000kr og utgjorde rundt 6-7hk

Edited by SieRRa

• 3 weeks later...