Guest Mike Posted June 5, 2007 Share Posted June 5, 2007 Hvor stor jobb er det å bytte rådelager i en cossiemotor? Holder det å ta ned bunnpanna, eller må jeg av med hele toppen? Noen som kan dele noen erfaringer? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jonny.B Posted June 5, 2007 Share Posted June 5, 2007 Hvor stor jobb er det å bytte rådelager i en cossiemotor? Holder det å ta ned bunnpanna, eller må jeg av med hele toppen? Noen som kan dele noen erfaringer? kommer jo litt an på om det er 4x4 eller 2wd....er ikke lenge siden en lignende tråd var oppe her. Ellers er jeg sterk motstander av å skifte lager uten å slipe veiva,har du rådebank,så er det bare å glemme å skifte kun lager. Prosjekt Electric orange Cossie Link to comment Share on other sites More sharing options...
bige Posted June 5, 2007 Share Posted June 5, 2007 kommer jo litt an på om det er 4x4 eller 2wd....er ikke lenge siden en lignende tråd var oppe her. Ellers er jeg sterk motstander av å skifte lager uten å slipe veiva,har du rådebank,så er det bare å glemme å skifte kun lager. er enig i det - det er som regel en grunn til att lageret reiste til de evige markeder ..... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Mike Posted June 5, 2007 Share Posted June 5, 2007 Hmm.. Kan noen si meg hvorfor rådelageret er knust? Er bilen kjørt til blods eller? Er snakk om 4x4 92'. Kan noen ramse opp hva jeg må overhale/kjøpe nytt? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jonny.B Posted June 5, 2007 Share Posted June 5, 2007 dårlig oljetrykk er vel det første som tar rådelagrene! når du først skal opp med motoren,lønner det seg å gå for full overhaling av bunndelen,det blir billigst til syvende og sist,garantert. Prosjekt Electric orange Cossie Link to comment Share on other sites More sharing options...
Løkka performance Posted June 5, 2007 Share Posted June 5, 2007 Det er et godt råd! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Mike Posted June 6, 2007 Share Posted June 6, 2007 Okey.. Hva kommer dårlig oljetrykk av? Tett oljefilter og dårlig med oljeskift? Må bare spørre, for jeg er enda på læringstadiet når det gjelder motoroverhaling. Hva menes med full overhaling av bunndelen? Takker for alle svar Link to comment Share on other sites More sharing options...
to far gone Posted June 6, 2007 Share Posted June 6, 2007 Okey.. Hva kommer dårlig oljetrykk av? Tett oljefilter og dårlig med oljeskift? Må bare spørre, for jeg er enda på læringstadiet når det gjelder motoroverhaling. Hva menes med full overhaling av bunndelen? Takker for alle svar vanskelig å komme med en diagnose på motorhavari uten kjent histrorikk . full overhaling av bunn inneholde gjerne sliping av veiv (2000-4000) nye lagre (ca 1000) nye stempler (6000) boring (1500-2000) ny oljepumpe (3500) alt er ca priser . pakninger selvfølgelig pluss arbeid blir fort 20 laken pluss HAR MYE FORD DELER SIERRA/TAUNUS PM VED SPØRSMÅL Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Rabbit Posted June 6, 2007 Share Posted June 6, 2007 Når jeg overhalte kostet jeg på full balansering av bunndel i tillegg + normalisering av råder....Når man først setter igang er det lurt å gjøre det skikkelig. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Mike Posted June 6, 2007 Share Posted June 6, 2007 Det koster såpass ja. Kommer det ikke litt an på hvor lenge motoren er kjørt med defekte rådelagre? Det er ikke mulig å kun skifte rådelagrene for å få bilen opp å gå skikkelig? Link to comment Share on other sites More sharing options...
to far gone Posted June 6, 2007 Share Posted June 6, 2007 Det koster såpass ja. Kommer det ikke litt an på hvor lenge motoren er kjørt med defekte rådelagre? Det er ikke mulig å kun skifte rådelagrene for å få bilen opp å gå skikkelig? kun skifte lager kan du bare glemme det er bortkasta penger å tid HAR MYE FORD DELER SIERRA/TAUNUS PM VED SPØRSMÅL Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Lars Posted June 6, 2007 Share Posted June 6, 2007 Gjorde lignende operasjon for et par måneder siden Slipte veiv, byttet rådelagre, stempelringer, toppakning til Grp.A, regreim og mer. Havna på 17.000,- hos Face Motorsport. Og nå har det **** meg begynt å kakle inni der igjen!! Om det er rådelagre som er gåent eller om det er noe i toppen, eller lignende er jeg usikker på denne gangen. Har kjørt sånn i tre ukers tid uten at det har skjedd noe mer, men i går ble lyden noe verre. Ikke helt rådebank-lyd enda, men det kommer kanskje Link to comment Share on other sites More sharing options...
rs200 Posted June 6, 2007 Share Posted June 6, 2007 (edited) Gjorde lignende operasjon for et par måneder siden Slipte veiv, byttet rådelagre, stempelringer, toppakning til Grp.A, regreim og mer. Havna på 17.000,- hos Face Motorsport. Og nå har det **** meg begynt å kakle inni der igjen!! Om det er rådelagre som er gåent eller om det er noe i toppen, eller lignende er jeg usikker på denne gangen. Har kjørt sånn i tre ukers tid uten at det har skjedd noe mer, men i går ble lyden noe verre. Ikke helt rådebank-lyd enda, men det kommer kanskje Du bytta ikke oljepumpe når du hadde oppe spetakkelet altså? sjekka oljetrykket? Edited June 6, 2007 by rs200 89-Ford sierra Doch - Solgt. 90-Sierra cosworth 4x4 - Solgt 97-Bmw 325 tds touring - Solgt. 07-Jeep Commander 88- Sierra sedan IST - vraka 75- Escort Mk2 2.0L Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jonny.B Posted June 6, 2007 Share Posted June 6, 2007 Det koster såpass ja. Kommer det ikke litt an på hvor lenge motoren er kjørt med defekte rådelagre? Det er ikke mulig å kun skifte rådelagrene for å få bilen opp å gå skikkelig? velkommen til klubben i dette gamet er 1000 lappene veldig små. Prosjekt Electric orange Cossie Link to comment Share on other sites More sharing options...
OleK Posted June 6, 2007 Share Posted June 6, 2007 gjør det skikkelig med en gang, så slipper du banning og endamere tømming av lommeboka om et halvt år. drit i damer, fyll og fest! Cosworth! Link to comment Share on other sites More sharing options...
to far gone Posted June 7, 2007 Share Posted June 7, 2007 Gjorde lignende operasjon for et par måneder siden Slipte veiv, byttet rådelagre, stempelringer, toppakning til Grp.A, regreim og mer. Havna på 17.000,- hos Face Motorsport. Og nå har det **** meg begynt å kakle inni der igjen!! Om det er rådelagre som er gåent eller om det er noe i toppen, eller lignende er jeg usikker på denne gangen. Har kjørt sånn i tre ukers tid uten at det har skjedd noe mer, men i går ble lyden noe verre. Ikke helt rådebank-lyd enda, men det kommer kanskje den jobben må du reklamere på så sant du ikke selv har behandlet motor skikkelig stygt ..? skal jo holde mye lenger enn det . men håper jo du har sjekka oppsette ditt ? ikke kjør til motor står hvertfall HAR MYE FORD DELER SIERRA/TAUNUS PM VED SPØRSMÅL Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Lars Posted June 7, 2007 Share Posted June 7, 2007 Motoren har da hatt det fint den. Alltid hatt nok olje osv. Vært inne på tanken å ta en telefon og klage ja! Link to comment Share on other sites More sharing options...
armani Posted June 17, 2007 Share Posted June 17, 2007 (edited) når jeg fikk "slipt og balansert" veiva mi hos face ble den verken polert eller balansert. heldigvis var den motorn bare midlertidig, for når jeg åpna den igjen var alt av lagere helt totalt slitt. så fikk polert og balansert opp alt i bunn på den nye motorn. man MÅ gjøre ting skikkelig med en gang, ellers blir det bare dyrere og dyrere.. Edited June 17, 2007 by armani 2wd sierra cosworth Link to comment Share on other sites More sharing options...
bige Posted June 17, 2007 Share Posted June 17, 2007 min erfaring er att når trykket faller er lagrene så slite att olja lekker ut mellom skålene og veiva . De gangene er som regel pumpa ok .. men måler du trykket på varm mottor kan du se nåla gjøre raske utslag om ett lager er slitt . Lager spillet SKAL måles med spesial plast pinner som legges nedi og du trekker til så måler du bredden på pinnen etterpå . like så kjør mottoren uten plugger på starteren til du har trykk - så la den gå på 2500 rpm til den blir varm , er det blitt meg fortalt fra ett firma som overhaler bil mottorer . Link to comment Share on other sites More sharing options...
Cosworth_ftw Posted June 27, 2007 Share Posted June 27, 2007 hva er symptomene på at disse ender i penalet? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now