Guest Fryd1lund Posted June 5, 2007 Share Posted June 5, 2007 Hei, jeg har en mondeo jeg skal se på å hva burde jeg sjekke? den er EU gokjent i dag og låter veldig pent;) motoren som sitter i nå har kyun gått 50 000 men chassiet har gått 220 000;) dette er en 1993 modell! hva burde jeg sjekke? Link to comment Share on other sites More sharing options...
focusst Posted June 5, 2007 Share Posted June 5, 2007 Hva man skal sjekke på en 14 år gammel bil er enkelt å svare på: ALT. Men for å ta det dyre da. Lekkasje på tannstang, reg reim/vannpumpe/toppakning/generelt kjølesystem. Vann og olje på disse motorene og en ny reim av og til så går disse motorene evig. Ellers rust på skjermbuer bak, rust bremserør ved bensintanken (ordentlig møkkajobb å utbedre) bakre bærebruforinger i forstilling, oljelekkasje mellom motor og girkasse, clutch og hovedlykter. Det jeg kom på i farta Over til fienden... Link to comment Share on other sites More sharing options...
kimsa Posted June 5, 2007 Share Posted June 5, 2007 Stabstagforinger i bakstillinga! Prosjekttråd: Min mondeo mk2Min gamle mondeo mk3Min gamle mondeo mk1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
focusst Posted June 5, 2007 Share Posted June 5, 2007 Stabstagforinger i bakstillinga!Koster vel en 50 lapp de og Over til fienden... Link to comment Share on other sites More sharing options...
kimsa Posted June 5, 2007 Share Posted June 5, 2007 Jo da, billig å kjøpe, dyre å bytte. om du ikke hopper på med spettet selv Prosjekttråd: Min mondeo mk2Min gamle mondeo mk3Min gamle mondeo mk1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Fryd1lund Posted June 6, 2007 Share Posted June 6, 2007 Bilen lekker ikke i det hele tatt noen sted;) ikke rust i hjulbuer osv, men litt overflate bak på ene kanal men dette er lite, ikke noe ulyder i motoren Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest jonapett Posted June 6, 2007 Share Posted June 6, 2007 Få bilen på en NAF test.. Link to comment Share on other sites More sharing options...
MrNilsen1 Posted June 6, 2007 Share Posted June 6, 2007 Go for it Mondeo er nydelige biler Og ikke så steike vanselig og skru på selv om noe skulle oppstå Mulighet til og få tak i masse billige deler er det også Link to comment Share on other sites More sharing options...
kimsa Posted June 6, 2007 Share Posted June 6, 2007 Det vanskeligste med mondeo er vel cluth og demper/fjør bytte så vidt jeg forstår. Men så er også dette da til de grader så vanskelig på de bilene da! Prosjekttråd: Min mondeo mk2Min gamle mondeo mk3Min gamle mondeo mk1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Fryd1lund Posted June 7, 2007 Share Posted June 7, 2007 Eu gokjent på naff for 3 dager siden eller noe Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts