Guest Sierra 4x4 Posted September 19, 2004 Posted September 19, 2004 Hei! Jeg har planer om å bygge om min vanelige Sierra om til en Cossie. Åssen pris må jeg ut med for en brukt Motor til 4x4 og hva annet må skaffes for å få den godkjent?Mvh. Ronny
cossie_storm Posted September 19, 2004 Posted September 19, 2004 første du bør gjøre er er søke om omgygning. trenger alt som cosworth har omtrent...motor, lednings nett, turbo, forstilling, bakstlling, bremser osv osv. Men snakk med biltilsynet før du gjør noe. Cosworth 88 sedan prosjekt-klar 05-06-07-08 jajaSierra med scorpio cosworth motor 90 mod
Guest Sierra 4x4 Posted September 19, 2004 Posted September 19, 2004 OK.takk. Men viss man er så heldig å få godkjent den, må man betale engangsavgifter eller noe sånt. Mvh. Ronny
Guest Receive Posted September 19, 2004 Posted September 19, 2004 billiste blir vel å hente en cossie fra f.eks tyskland...Og sette alle delene over på din sierra... Cosworth-import har cosworth'er ferdig momset fra 50.000kr, men de kan sikkert finne en skadet en til deg. Vis du skal ha en grei motor må du ut me 10-20000,- + drivverk,interiør o.l blir det fort dyrt...
Guest Sierra 4x4 Posted September 19, 2004 Posted September 19, 2004 OK. takk for gode svar. Mvh. Ronny
Guest ykarlsen Posted September 19, 2004 Posted September 19, 2004 Stasjonsvogna får du aldrig godkjent med cossie-motor uansett.
WingDude Posted September 19, 2004 Posted September 19, 2004 Stasjonsvogna får du aldrig godkjent med cossie-motor uansett. Og hvorfor ikke det ?
Guest Receive Posted September 19, 2004 Posted September 19, 2004 ei stasjonsvogn har vel sterkere chassis en f.eks en kombi? så det burde vel gå...
Guest ykarlsen Posted September 20, 2004 Posted September 20, 2004 Biltilsynsmannen mostret noe om at den aldrig hadde blidd godjhent med store motorer. Største var 2,9 og 150 gamp....De godkjenner vel ikke 5-dørs med cossie heller. Eller 5-dørs escort med rst osv...
Hansa Posted September 20, 2004 Posted September 20, 2004 Får jo godkjent c-kadett med cosworthmotor, så det burde vel være mulig...
frode Posted September 20, 2004 Posted September 20, 2004 tar jeg ikke feil, så så jeg en hvit stasjonsvogn på rudskogen med cossie-motor. '95 Mercedes C200 | x'97 Mercedes C230 | x'85 Mercedes 190E | x'97 Mercedes E280 | x'90 Nissan 200SX S13 | x'94 Mercedes E220 | x'91 Ford Sierra CLX Sedan (savner)
Guest Jan-Thomas Posted September 20, 2004 Posted September 20, 2004 For et par år siden gikk det en gul stasjonvogn som også er godkjent med cossy motor. Så mulig er det nok..
Fakeworth Posted September 20, 2004 Posted September 20, 2004 Det som var gjort med den stasjonsvogna er at det er foretatt et "Karosseri bytte" på ramma.. Altså, en eller annen har kappet av hele bunnen på en sedan cossi og satt på et stasjonsvogn karrosseri oppå.. Dvs at ramma og bunnplata ennå er ifra en sedan, men resten er stajonsvogn.. Skjønn det den som vil, eller imponer meg meg og gjør det.. Det er ihvertfall det som stod i vognkortet når jeg så på det en gang i tiden.. -93 Sierra Cosworth STV 4x4 X: -94 Escort Cosworth HTT, -94 Escort cosworth T-25, -94 Escort cosworth T-34, 4x -90 Sierra 4x4 Cosworth, -91 Sierra Cosworth 2wd, - 89 Sierra Cosworth 2wd, -88 Sierra Cosworth 2wd -91 Scorpio Cosworth
Guest Boondocks Posted September 20, 2004 Posted September 20, 2004 Det som var gjort med den stasjonsvogna er at det er foretatt et "Karosseri bytte" på ramma.. Altså, en eller annen har kappet av hele bunnen på en sedan cossi og satt på et stasjonsvogn karrosseri oppå.. Dvs at ramma og bunnplata ennå er ifra en sedan, men resten er stajonsvogn.. Skjønn det den som vil, eller imponer meg meg og gjør det.. Det er ihvertfall det som stod i vognkortet når jeg så på det en gang i tiden.. hehe.. det er vel ikke det som er karosseri bytte i den forstand.. Det er at man flytter over 3 vitale deler.. bilstilsynet må først plombere dette fra den første bilen, så flytte et godkjent karroseri bytte verksted dette over og så godkejnner du.. Bilen trenger ikke starte og gå, så du kan sette over de siste delene tilbake etter godkjenning.. .. litt oftopic.. siden det ikke er sånn man godkjenner en ombygging..
WingDude Posted September 20, 2004 Posted September 20, 2004 Biltilsynsmannen mostret noe om at den aldrig hadde blidd godjhent med store motorer. Største var 2,9 og 150 gamp....De godkjenner vel ikke 5-dørs med cossie heller. Eller 5-dørs escort med rst osv... For noe tull, man må selvsagt vise bilen der de har en viss kompetanse. Finnes så utrolig mye brødhuer rundt på diverse biltilsyn. Hvis man flytter alt av understell og bremser fra en orginal cossi over på en stv, så skal det ikke være noe i veien for å få dette godkjent, det har tenkt å bevise med mitt eget bygg (en gang....) åssen ville man da fått godkjent alle ombygde biler i dag........?
frode Posted September 21, 2004 Posted September 21, 2004 ok... den hvite (altså den gule), så temmelig anonym ut der den stod i depoet klar til start tøft! '95 Mercedes C200 | x'97 Mercedes C230 | x'85 Mercedes 190E | x'97 Mercedes E280 | x'90 Nissan 200SX S13 | x'94 Mercedes E220 | x'91 Ford Sierra CLX Sedan (savner)
Count Posted September 21, 2004 Posted September 21, 2004 Det som menes er vel at det aldri har vært typegodkjent en Cossie stasjonsvogn i Norge. Så det er liksom ikke noe å "bygge om til".. 12m Super 24v Cosworth Prosjektet mitt
Guest Boondocks Posted September 21, 2004 Posted September 21, 2004 Self får man ikke godkjent SOM cosworth, men trimmet 2L .. evt en 2,9 4x4 eller noe i den duren..
WingDude Posted September 21, 2004 Posted September 21, 2004 Det som menes er vel at det aldri har vært typegodkjent en Cossie stasjonsvogn i Norge. Så det er liksom ikke noe å "bygge om til".. Men nå er det heller ikke biltilsynet som kan godkjenne en ombygd bil, som ombygd til cosworth, det er det Ford som gjør. Godkjent med turbo-motor blir ikke det samme.
Guest CossieX Posted October 13, 2004 Posted October 13, 2004 Jeg har også hørt rykter om at STV vogna er vanskelig å få godkjent, dette var det faktisk Andre på cosworth som sa! Men det kommer veldig ann på hvem man møter også! i noen tilfeller får man ikke godkjent en vanlig sedan hvis den ikke har takluke osv,,, Syntes det høres merkelig ut, for det finnes jo biler som faktisk er godkjent ombygd med over det dobbelte HK antallet av hva bilen allerede er levert med!
frode Posted October 14, 2004 Posted October 14, 2004 da er det bare firkanta folk man kommer borti som er problemet tror jeg. '95 Mercedes C200 | x'97 Mercedes C230 | x'85 Mercedes 190E | x'97 Mercedes E280 | x'90 Nissan 200SX S13 | x'94 Mercedes E220 | x'91 Ford Sierra CLX Sedan (savner)
RHeskja Posted November 2, 2004 Posted November 2, 2004 http://www.cosworth-import.com/yabbse/inde...ay;threadid=269 den er godkjent!
WingDude Posted November 2, 2004 Posted November 2, 2004 Er jo bygd av et tuning-firma i tyskland den da, med TUV-papirer.
Count Posted November 3, 2004 Posted November 3, 2004 Det som menes er vel at det aldri har vært typegodkjent en Cossie stasjonsvogn i Norge. Så det er liksom ikke noe å "bygge om til".. Men nå er det heller ikke biltilsynet som kan godkjenne en ombygd bil, som ombygd til cosworth, det er det Ford som gjør. Godkjent med turbo-motor blir ikke det samme. Jo.. Ford kan bekrefte at den kvalifiserer som Cosworth, men BIltilsynet må likegodt godkjenne at du kan farte rundt på veien med dette. Har ikke sagt noe om godkjent med turbomotor.Poenget mitt er at det aldri har vært en Ford Sierra Cosworth med stasjonsvognkarosseri, derfor vil det ikke bli noen "ombygging til Cosworth" som Ford kan godkjenne. Nettopp fordi det ikke er noe som heter Cosworth stasjonsvogn! Skjønner..? Hehe.. Slike prosjekt må du direkte til biltilsynet med. Det vil jo selvfølgelig hjelpe UTROLIG på hvis du får tak i TÜV-papirene til Selzer'n.Det går forresten en 4x4 Cosworth stasjonsvogn på vinstra. 12m Super 24v Cosworth Prosjektet mitt
Count Posted November 4, 2004 Posted November 4, 2004 Da var du heldig din rakker.. Vel, all honnør til deg for det, forteller du hvordan det gikk for seg, eller..? 12m Super 24v Cosworth Prosjektet mitt
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now