Jump to content

Bytte baklukewire på Mk1 stv...

Caprinut

Recommended Posts

Hei!

Baklukewiren har strekt seg beond help, så den må jeg bytte ganske snart....

Det jeg lurer på er om det er noe stress å bytte denne?? Må jeg ta ifrahverandre halve bilen for å komme til?? :unsure:

Er det forresten noen som vet hva denne kan koste-glemte å ringe ford idag :blush:

Mvh Richard

94' Mondeo 2.0GLX Stv

01' Mondeo 1.8 125hk

78' Capri Mk3 2.3S

Hei!

Baklukewiren har strekt seg beond help, så den må jeg bytte ganske snart....

Det jeg lurer på er om det er noe stress å bytte denne?? Må jeg ta ifrahverandre halve bilen for å komme til?? :unsure:

Er det forresten noen som vet hva denne kan koste-glemte å ringe ford idag :blush:

Mvh Richard

Den ligger under golvteppet så det er litt jobb ja. Kan være verdt forsøket å binde den nye sammen med den gamle og dra fra andre enden.

Ellers så er det mulig å stramme vaieren med litt jallamekk ved låsen

Over til fienden...

Har jalla litt ved låsen ved å ta å stripse mange strips til det ikke var noe slark igjen, men problemet var at wiren ikke rikka seg mer enn 3-4mm....

Ser ut som selve låsen også bør byttes... Rusten og fæl, sikkert ikke like bra som den var ny...

94' Mondeo 2.0GLX Stv

01' Mondeo 1.8 125hk

78' Capri Mk3 2.3S

For 2 dager siden fikk jeg plutselig ikke opp bakluka mi (utvendige låsen virker ikke) så jeg trodde wiren hadde strukket seg.

Til min store glede viste det seg at det var det staget nede i låsen (om man kan kalle det for det) som wiren flytter som satt fast. Det så ut som om jeg hadde ca 1cm slakk på wiren. Men når jeg hadde på MASSE rustløser og flyttet "staget" frem og tilbake så kom det seg.

Jeg kan få tatt bilde etterpå.

2008 Ford Mondeo 2.0 TDCI (130HK) STV Automat
2006 Ford Mondeo 2.0 TDCI (130HK) GHIA-X STV Automat