Jump to content

Bytta batteri og bilen går ujevnt

Boosti

Recommended Posts

Jeg bytta til et optima redtop (55amp) på mondeoen i dag, men etter jeg bytta begynnte bilen og gå ujevnt på tomgang. Den detter også veldig langt ned på turtall når jeg slepper gassen (stopper nesten). Det som satt der var på 65amp, og hadde polene på motsatt side så jeg måtte kobble om og forlenge noen kabler. Men jeg har sjekka over flere ganger, og alt sitter riktig.

Hva kan dette være? Kan bilen ha gått i nødmodus eller hjernen ha resatt seg når jeg tok av kontaktene på batteriet?

Edited by Boosti

Jeg bytta til et optima redtop (55amp) på mondeoen i dag, men etter jeg bytta begynnte bilen og gå ujevnt på tomgang. Den detter også veldig langt ned på turtall når jeg slepper gassen (stopper nesten). Det som satt der var på 65amp, og hadde polene på motsatt side så jeg måtte kobble om og forlenge noen kabler. Men jeg har sjekka over flere ganger, og alt sitter riktig.

Hva kan dette være? Kan bilen ha gått i nødmodus eller hjernen ha resatt seg når jeg tok av kontaktene på batteriet?

Tro du må "kjøre inn" hjernen igjen. Mene og ha lest det. er bare og kjøre normalt ei stund sån at den får lest alle følerne igjen. Bør slutte etter vert. Det at det er mindre Ah skal ikke ha noe betydning.

Edited by Konsmo

-=Mondeo 2.0 SI 16V=- Solgt

-=Volvo 240 GL=-

-=Hiace arb bil=-

-=Mondeo 07 stw Titanium=-

Når du kobler ut strømmen så resetter du også ECU(styreenheten). Start og stopp noen ganger, kjør noen småturer så er den oppe å går igjen. Er helt som det skal være dette!