Boosti Posted June 4, 2007 Share Posted June 4, 2007 (edited) Jeg bytta til et optima redtop (55amp) på mondeoen i dag, men etter jeg bytta begynnte bilen og gå ujevnt på tomgang. Den detter også veldig langt ned på turtall når jeg slepper gassen (stopper nesten). Det som satt der var på 65amp, og hadde polene på motsatt side så jeg måtte kobble om og forlenge noen kabler. Men jeg har sjekka over flere ganger, og alt sitter riktig. Hva kan dette være? Kan bilen ha gått i nødmodus eller hjernen ha resatt seg når jeg tok av kontaktene på batteriet? Edited June 4, 2007 by Boosti Mondeo Mk1 prosjekt Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mk1-Sindre Posted June 4, 2007 Share Posted June 4, 2007 prøvd det gamle batteriet for å se at batteriet ikke er feilen? - Mondeo 97 2.0 Ghia Sedan Kjøpes: Frontfanger til Mondeo Mk2 97 Modell x- Mondeo 94 2.0 Sedan Link to comment Share on other sites More sharing options...
Konsmo Posted June 4, 2007 Share Posted June 4, 2007 (edited) Jeg bytta til et optima redtop (55amp) på mondeoen i dag, men etter jeg bytta begynnte bilen og gå ujevnt på tomgang. Den detter også veldig langt ned på turtall når jeg slepper gassen (stopper nesten). Det som satt der var på 65amp, og hadde polene på motsatt side så jeg måtte kobble om og forlenge noen kabler. Men jeg har sjekka over flere ganger, og alt sitter riktig. Hva kan dette være? Kan bilen ha gått i nødmodus eller hjernen ha resatt seg når jeg tok av kontaktene på batteriet? Tro du må "kjøre inn" hjernen igjen. Mene og ha lest det. er bare og kjøre normalt ei stund sån at den får lest alle følerne igjen. Bør slutte etter vert. Det at det er mindre Ah skal ikke ha noe betydning. Edited June 4, 2007 by Konsmo -=Mondeo 2.0 SI 16V=- Solgt-=Volvo 240 GL=--=Hiace arb bil=--=Mondeo 07 stw Titanium=- Link to comment Share on other sites More sharing options...
xr4ti Posted June 4, 2007 Share Posted June 4, 2007 Når du kobler ut strømmen så resetter du også ECU(styreenheten). Start og stopp noen ganger, kjør noen småturer så er den oppe å går igjen. Er helt som det skal være dette! Link to comment Share on other sites More sharing options...
matros Posted June 5, 2007 Share Posted June 5, 2007 Dette skjedde på min også,men den ble helt fin etter noen kjøre turer.Så det er nok som de andre sier,at du nullstiller ecun og den må læres opp igjen.. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts