Jump to content

Prøvekjørte nye mondeoen idag!

Bjørn_H

Recommended Posts

Prøvekjørte den nye mondeoen med 220hk 6 trinns manuell med navigasjon og det meste av utstyr. For en bil! Nydelig å kjøre.

Det jeg reagerte mest på var hvor sterk den er på lave turtall. Nesten å kjøre en diesel. Kunne bare ha den i 5gir, og gi gass, og den dro med en gang, pluss at den bare dro mer og mer til lenger jeg dro den ut :) Positivt overaska over denne motoren, og for å ikke si bilen. Keyless system, bare å trykke inn klutshen og trykke på en knapp, så fyra den opp :) Navigasjonssytemet styrer man alt fra. Memory av innstillinger på førersetet var på plass (savnet jeg på den forrige). Er generelt imponert over denne bilen, håper det ikke blir så mye tull med den, så kommer den nok til bli en sukssess. Må nok bli en sånn en gang i fremtiden :)

Bare det jeg ville si :)

88 Sierra Cosworth 2wd

Nesten å kjøre en diesel. Kunne bare ha den i 5gir, og gi gass, og den dro med en gang, pluss at den bare dro mer og mer til lenger jeg dro den ut :) Positivt overaska over denne motoren, og for å ikke si bilen.

Hehe..høres ut som en 20 år gammel scorpio 2.4. ;)

Gikk fra 50-250 på 5 gir.

Har sett ny mondisen...og den ser lekker ut...

1996 Ford Mondeo 2.0 4x4 Kombi Og noe anna fordmorro,

2000 Audi A4 TQ Avant

2000 Audi A3 1.8T

2004 Audi A3 Latskap (samboerens)

2008 Renault Traffic arbeisbil

Prøvekjørte den nye mondeoen med 220hk 6 trinns manuell med navigasjon og det meste av utstyr. For en bil! Nydelig å kjøre.

Det jeg reagerte mest på var hvor sterk den er på lave turtall. Nesten å kjøre en diesel. Kunne bare ha den i 5gir, og gi gass, og den dro med en gang, pluss at den bare dro mer og mer til lenger jeg dro den ut :) Positivt overaska over denne motoren, og for å ikke si bilen. Keyless system, bare å trykke inn klutshen og trykke på en knapp, så fyra den opp :) Navigasjonssytemet styrer man alt fra. Memory av innstillinger på førersetet var på plass (savnet jeg på den forrige). Er generelt imponert over denne bilen, håper det ikke blir så mye tull med den, så kommer den nok til bli en sukssess. Må nok bli en sånn en gang i fremtiden :)

Bare det jeg ville si :)

Er det 2.5 turbo i denne?

2016 2.0 Ecoboost Titanium Kombi White Platinum

ford utpå her solgte 4 stk mondeo stv før bilene var kommet ut på markedet ,,,,,

2012 Focus 1.0 Ecoboost Stv 125 hk

X 2004 Focus ST 170 Imperial Blue

X 87/91 sierra cosworth 4x4 stage 3

X 01 mondeo 2,0 tdi stv 115hk

X 92 fiesta xr2i 1,8 16v (RS1800)

X 88 sierra 2,0 sedan

X 90 sierra 2,0i combi

Blei veldig skuffa da eg prøvesatte nyemondeoen. Eg satt klistra opp i taket med setet i lavaste stilling, rattet er for lavt og dårlig beinplass pga alt for brei midtkonsoll. Og dette er ein bil som skal vere 7 cm høgare enn min mk3 mondeo. Dette er blitt til nok ein bil der ein ikkje kan vere over 1,80 m før ein sliter med plassen.

Blei veldig skuffa da eg prøvesatte nyemondeoen. Eg satt klistra opp i taket med setet i lavaste stilling, rattet er for lavt og dårlig beinplass pga alt for brei midtkonsoll. Og dette er ein bil som skal vere 7 cm høgare enn min mk3 mondeo. Dette er blitt til nok ein bil der ein ikkje kan vere over 1,80 m før ein sliter med plassen.
Nå er vel plassen det alle har skrytt av i de testene jeg har sett. vet også om en del personer som er ca 20 cm høyere , som har lovprist plassen i bilen.

Men ikke vet jeg

Over til fienden...

etter og ha prøvd mondeo mot focus-cmax - så vinner mondeo på alt UNNTATT på inn og utstigning . Så da kan vi vente på R6 (ja rekke 6) og 4wd til våren . og V6 diesel bi turbo (samme som i jaguar)

mondeo vant over passat i et bil blad er ikke sikker på om det var bladet bil eller naf bladet men uansett. samme med focus cab vant testen sin. ford er tilbake og har endelig fått til noe virker det som :) liggi litt bak et par år nå

etter og ha prøvd mondeo mot focus-cmax - så vinner mondeo på alt UNNTATT på inn og utstigning . Så da kan vi vente på R6 (ja rekke 6) og 4wd til våren . og V6 diesel bi turbo (samme som i jaguar)

Er dette fakta eller bare løse rykter? Kan ikke si at jeg har hørt om noe annet enn 4wd i mondeon. Jobber på ford og vi bruker å få vite det aller meste ganske raskt.

Det at jaguar har en motor som passer ned i mondeoen betyr langt i fra at den kommer til å bli levert med den motoren. Jaguar har f.eks levert x-type med v6 og 4x4 i flere år uten at mondeon har blitt levert med det, selv om delene passer rett på.

<!--fonto:Comic Sans Ms--><span style="font-family:Comic Sans Ms"><!--/fonto--><!--sizeo:1--><span style="font-size:8pt;line-height:100%"><!--/sizeo--><!--coloro:#3333ff--><span style="color:#3333ff"><!--/coloro-->-86 Sierra xr4x4 2.8i - Momo Tuner Ratt - Gule Koni - Sparco tårnstag - Custom Green - Shortshift - Recaro. SOLGT<!--colorc--></span><!--/colorc-->

Jobbet på Ford, med Ford:)<!--sizec--></span><!--/sizec--><!--fontc--></span><!--/fontc-->

Er dette fakta eller bare løse rykter? Kan ikke si at jeg har hørt om noe annet enn 4wd i mondeon. Jobber på ford og vi bruker å få vite det aller meste ganske raskt.

Det at jaguar har en motor som passer ned i mondeoen betyr langt i fra at den kommer til å bli levert med den motoren. Jaguar har f.eks levert x-type med v6 og 4x4 i flere år uten at mondeon har blitt levert med det, selv om delene passer rett på.

Etter den informasjon jeg har fått, så er det bekreftet Duratec I6, dvs rekkesekser fra Skøvde i Sverige. I tillegg kommer det en 2,7 diesel V6 fra PSA. Men etter hva jeg hørte ble det med singelturbo i Fords utgave av motoren

Over til fienden...

teknisk data på den r6 motoren ?

har hørt rykter om hissig dieselmotor og 4x4, men ikke noe r6.. stakkars mekanikere på ford som skal skru på en tverstillt 6`r under panseret, høres ikke lovende ut med god plass :)

Vet ikke noen eksakte data enda, men det er i bunn og grunn samme motor som sitter i Vælvo S 80. Blir sikkert litt softwareforandring.

Og at det er trangt under panseret er vi så vant til så. Det er bare å skru ut alt som er i veien. Verkstedene tar betalt for hver time vet du. Stakkars kunder som skal betale sier jeg :lol:

For å være litt seriøs, så er motoren visstnok kun marginalt lengre (eller bredere om du vil, den sitter jo på tvers) enn I5 som også sitter i Focus. Uansett så er det vanligvis ikke så mye galt med selve motorene på bilene lenger, det er mer med alt rundt

Over til fienden...

Jeg satt på do og kjeda meg tildiligere i dag, så fannt jeg siste utgave av BIL der :P

Stod mye om den nye mondeoen der.

De hadde visst testa den opp mot den nye VW Passat og Toyota Avensis, og den hadde visst vunnet på de punktene den kunne vinne på :)

Gleder meg til jeg kommer meg bak rattet på en slik en :)

Ford-avatar.jpg