Jump to content

Min "nye" bil

Recommended Posts

Guest Netprod
Posted (edited)

Har endelig fått min egen mondeo etter å ha kjørt på fattern sin i et par år :P Kjøpte den for en måneds tid siden, men har ikke klart å fått lagt ut noen bilder her enda, men her er de! Er en 1997 mod Mondeo mkII 2,5 v6 ghia, senket 30/30 og ebc redstuff bremser.. Er ikke så mye å se på enda, men det blir bedre etter hvert! Regner med å få på et fint kit (st), 17tommere, sportseksos med doble enderør, og kanskje en pen lakkering (performance blue tenker jeg på) =) Eksosen blir bestilt over helga mest sannsynlig, så går bare og gleder meg som en unge! :) Har en liten minimal eksoslekasje nå, så det skal bli herlig med ny eksos! Glemte nesten å si det, men har bestilt sportluftfilter også (pipercross) som kommer på mandag eller tirsdag nå, så nå får jeg forhåpentligvis finere lyd i 6'ern :D

Edited by Netprod
Guest Netprod
Posted
Flott bil... betalte du for den da?

55000,-

Posted

fin den der :D er deilig lyd i den sekseren uansett da! savner min 6'er også..

-06' VW Touran TDI (firmabil)

-92´ Sierra 2.0 DOHC

-86' BMW 320i Coupe

-95' Mondeo 24v Stv.

-94' Mondeo 16v 2.0 Sedan

-03' Mondeo 1.8 Trend

-88' Volvo 740 gl

Guest Netprod
Posted
fin den der :D er deilig lyd i den sekseren uansett da! savner min 6'er også..

Har blitt forelsket i 6'er lyden :D Skal aldri over til en 4'er igjen :P

Posted
Har blitt forelsket i 6'er lyden :D Skal aldri over til en 4'er igjen :P

Det skjønner jeg godt altså!! vet du hvor de bremseskivene du har er kjøpt?

-06' VW Touran TDI (firmabil)

-92´ Sierra 2.0 DOHC

-86' BMW 320i Coupe

-95' Mondeo 24v Stv.

-94' Mondeo 16v 2.0 Sedan

-03' Mondeo 1.8 Trend

-88' Volvo 740 gl

Guest Netprod
Posted (edited)
Det skjønner jeg godt altså!! vet du hvor de bremseskivene du har er kjøpt?

Det aner jeg desverre ikke.. De sto på bilen før forrige eier kjøpte den..

*EDIT* Gjorde litt søking på nettet, og fant ut at det er EBC Turbo Groove Discs og EBC Red Stuff Ceramic klosser foran og bak..

Dimensjoner: Foran;

# Diameter: 278mm

# Thickness (New): 24mm

# Minimum Thickness: 22mm

# Disc Depth: 47mm

Bak;

# Diameter: 253mm

# Thickness (New): 20mm

# Minimum Thickness: 18mm

# Disc Depth: 44mm

De biter iallfall godt fra seg, det kan jeg skrive under på :)

Edited by Netprod
Guest Netprod
Posted (edited)

Da har jeg fått montert pipercrossfilteret, og nå ble det jo skikkelig go'lyd i kjerra :)

Edited by Netprod
  • 4 months later...
Guest Mondeo_V6
Posted
Da har jeg fått montert pipercrossfilteret, og nå ble det jo skikkelig go'lyd i kjerra :)

Låner topicen litt jeg.

Har kjøpt meg en Ford mondeo v6 Stasjonsvogn med automat. Men syns den virka litt daff. Er litt ny med bil så derfor spør jeg. Kan jeg chippe den, turbo eller noe?

Hvor kjøpte du pipercrossfilteret ditt ?

Takk for svar

Guest Netprod
Posted
Låner topicen litt jeg.

Har kjøpt meg en Ford mondeo v6 Stasjonsvogn med automat. Men syns den virka litt daff. Er litt ny med bil så derfor spør jeg. Kan jeg chippe den, turbo eller noe?

Hvor kjøpte du pipercrossfilteret ditt ?

Takk for svar

Finnes chip til den ja! Har vurdert chip selv, og da Bluefin.. http://www.mybluefin.co.uk/bluefin.php - Her finner du en del info osv om den..

Finnes vel også turbo til Duratec motorene, lå en post om det på forumet, husker ikke hvor jeg leste det, men prøv å søk, så finner du den sikkert!

Angående filteret mitt, så bestilte jeg det gjennom en lokal butikk, men hvor de skaffet det fra er jeg ikke sikker på.. Kan prøve å finne en norsk webshop som selger det, men det er som sagt bare å søke, så finner du det meste! :)

Posted

Fin bil.:) Men sota ruter på en sedan?

Sånnellers, så tror jeg at skikkelig senk, og fine, mangeeika felger hadde gjort susen. Trenger egentlig ikke noe stylingkit for å få denne type mondeo fine.:)

Guest Netprod
Posted

Blir 17tommere til våren! AEZ Xylo har jeg tenkt litt på... google dem, og sjekk bilder! Tror de blir bra på denne bilen:)

Guest Netprod
Posted
Har trua på at de felgene kan passe bilen finfint i lag med en liten senk ja.:)

Bilen er senka, 30/30.. Hadde vært penere med litt mere senk ja, men blir så utrolig upraktisk..! :/

• 4 weeks later...
Guest Netprod
Posted

I dag kom eksosanlegget!:) Bestilte fra Jetex i England, og tok bare litt over 1 uke fra jeg bestilte til det ble levert på døra.. :)

Har "montert" det sammen på stua, bare for å få tatt et bilde å legge ut.. Blir montering på bilen i ettermiddag/kveld, så jeg skal prøve å få tatt noen bilder, og forhåpentligvis legge de ut i kveld:)

Guest Netprod
Posted (edited)

Da var eksosen på bilen, og det gikk så og si uten noen problemer utrolig nok.. :) Lyden ble ikke så veldig mye grommere, men litt grovere brumming ble det, men jeg var i utgangspunktet ute etter en litt diskret lyd. Og så ser det jo unektelig mye bedre ut med 2 potter bak!

Edited by Netprod
Guest Netprod
Posted
ble veldig mye finere med de to pottene, simons detta eller?

Lurer på om ikke det er simons som er produsenten ja.. Bestilte de fra Jetex Exhaust i England, men på et ark som fulgte med er det en Simons logo..

Nydelig :)

Har samme karossoriet :) Hva gav du for eksosen?

Og er vinduene sote "profft" eller hjemme i dusjen?

Omregnet til norske kroner ble det nøyaktig 4000kr, men jeg tror jeg kan vente en regning fra tollvesenet i posten om ikke alt for lenge.. Pakkseddelen var tatt ut av plastlomma, så det betyr vel at de har beregnet moms ut fra prisen på eksosen?

hehe, de rutene der er nok sotet hjemme i dusjen av en som hadde det veldig travelt.. Skal enten fjerne alt for godt, eller få tak i noe skikkelig å hive på rutene!

Posted (edited)

Jeg har simons eksos på min 2 liter...og man må på en måte kjøre det inn før lyd blir grommere.

Det er mye grommer lyd i mitt nå enn for et halvt årsiden da det var nytt...jeg har simons på

e36 min også, også på den har lyden begynnt og komme seg nå etter noen måneder med kjøring :rolleyes:

Edited by Boosti
Posted

Hvor bestillte du eksosen fra?

Har steike lyst på dobbel eksos :P

Har liggende noen ubrukte krystal sideblinkers om du er int? :P

Ligger enda i embalasje :P

Ford-avatar.jpg
Guest Netprod
Posted (edited)
Hvor bestillte du eksosen fra?

Har steike lyst på dobbel eksos

Har liggende noen ubrukte krystal sideblinkers om du er int? :P

Ligger enda i embalasje :P

Bestilte fra www.jetex.co.uk fordi ingen i norge hadde det på lager, og det var tomt hos produsent.. Ventet ikke inn før til våren.. Bestilte fra jetex og hadde det levert på døra 8 dager senere! :)

Hvor mye skal du ha for blinkersene? ;)

Edited by Netprod