Jump to content

Bremsing.


mr.cossie

Recommended Posts

Onsdag den 30. var jeg og bremset. Sierran min. Hadde tenkt og få bremset Escortn og men fikk ikke tid.

Bremsing/justering ble gjort hos Trond Stenbøl. (RBHP,real brake horse power)

 

Mye tror dere det vart???:)

 

motor spec :

200 blokk med cp stempler.SPM råder. 91,25 borr 2011ccm alt vektjustert/ballansert.

-Topp, jensportet. std ventiler,bp320 kammer(264grader,10,89 løft)justerbare kamdrev.siemens 590 cc

-jens modda innsug med spacer

-pectel

-2wd rør med netichs e60-5-82

-komp 7,77:1

 

EDIT:

Bremset 450 og 536nm på hjul. på 1.9

 

 

EDIT:

Ny bremsing 22 oktober 07:

Fin-justering på map og kammer siden vi ikke ble ferdig sist( en clutch som ikke satt)

 

NYE TALL, hjul: 474,6 og 585,9 nm

Motor: 498,4 og 600 nm

 

Er kjempe fornøyd, bilen går bra nå!! :rolleyes: . Og en stor takk til Trond Stensbøl.

(bremsepapirer kommer.)

Edited by mr.cossie

-91 Sierra Cosworth 4wd, 0-402 12,039 187,5 kmt ,P500.Focus RS
-ST.orange/svart hiace. trekkbil :)

www.markisemannen.no

 

Link to comment
Share on other sites

Guest Larsern

This Tread Is Worthless Without Bremsepapir!!!

 

 

Bør vel tømme 55lb dysene ganske greit denne. (Org´ish benztrykk...)

Link to comment
Share on other sites

Bilen bremset 450 hk 0g531nm på hjul!

fornøyd. målet med byggingen min var 100 hk til fra gamle motor, i samme benk.!

 

 

Som og noen her mener burde det vært ca 500+ som og jens mente og kjøpt det meste av han.

 

Dysene er ikke noe problem. !

Skulle vært artig og sett flere slike oppsett i den benken til trond..;)

 

Men.. med en litt spesiell dag. ble "lurt" av en clutch som ikke var go. og fikk bare 2 skikkelige drag på ett trykk på 1.9.

Ble heller ikke helt ferdig med justering. skal snart dit igjen bare jeg finner ut av hvilken clutch jeg skal prøve nå.

Edited by mr.cossie

-91 Sierra Cosworth 4wd, 0-402 12,039 187,5 kmt ,P500.Focus RS
-ST.orange/svart hiace. trekkbil :)

www.markisemannen.no

 

Link to comment
Share on other sites

jeg anbefaller en slik alcon 6paddle, har ikke prøvd andre clutcher, men jeg er fornøyd med min ihvertfall :) gratulerer med fine tall, papirer motas gjerne på mail rune@nilsenvvs.no :P

F4020kit.jpg

Bruksbil: 2005 E-61 Bmw 535dat M-Sport

Under bygging: Escort F-40 4x4 1Uzfe Twin Efr 6258 WRC understell, Quaife Seq q-69 + masse grommt På passionford

 

Dette forumet mangler styring......

Link to comment
Share on other sites

jeg anbefaller en slik alcon 6paddle, har ikke prøvd andre clutcher, men jeg er fornøyd med min ihvertfall :) gratulerer med fine tall, papirer motas gjerne på mail rune@nilsenvvs.no :P

 

har en 6 pad med sachs racing trykkplate.. skjønner ikke helt hvorfor den slurer men... vi får se da jeg gidder og skru det opp...

Edited by mr.cossie

-91 Sierra Cosworth 4wd, 0-402 12,039 187,5 kmt ,P500.Focus RS
-ST.orange/svart hiace. trekkbil :)

www.markisemannen.no

 

Link to comment
Share on other sites

Er ikke helt sikker på hvor mye den tåler, men tror nok ihvertfall at alcon 6paddle fort blir sliten :blush: så den ville jeg ikke kjøpt.. Bør vel ha en av/på kjøtsj.. Som sagt; hør med Jens. Han selger en kløtsj som har fungert veldig bra for meg. Han har jo greie på dette også.. :closedeyes:

2008 VW Transporter 2,5 4motion

1991 Sierra Cosworth 4x4

Link to comment
Share on other sites

har en 6 pad med sachs racing trykkplate.. skjønner ikke helt hvorfor den slurer men... vi får se da jeg gidder og skru det opp...

 

vanlig alcon 6paddle (den sterkeste som di selge på face) er jo svakere en den som du har.. ifølge di på face motorsport

Link to comment
Share on other sites

70 hk i driverkstap?... nej 16 kw. !

kjører 2 wd..

 

 

mener å huske at larsern bremset ca 470 i motor og 410 ut på hjula.

 

er det flere enn meg som har registrert at drivverkstapet på rulla til stensbøl som regel er lite?

 

for all del, kjempebra det men. det får heller bli en annen diskusjon et annet sted :)

 

gratulerer så mye uansett, vedder på at bilen går som en skudd! :D

Cosworth!

Link to comment
Share on other sites

Guest Dre Racing@

bilen går virkerli som ett skudd!!!

vi får vel bare fikse en film bare kløsjen er byttet

 

driverkstap er vel ca 20hk. på 2wd

og drivverkstapet stiger jo ikke selv om du har mere hk. (ok litt så men 3-4 hk)

kan ikke begynne og regne det i prosent i værtfall..

Link to comment
Share on other sites

Guest Magnus
mener å huske at larsern bremset ca 470 i motor og 410 ut på hjula.

 

er det flere enn meg som har registrert at drivverkstapet på rulla til stensbøl som regel er lite?

 

for all del, kjempebra det men. det får heller bli en annen diskusjon et annet sted :)

 

gratulerer så mye uansett, vedder på at bilen går som en skudd! :D

 

 

Ja jeg har også registrert det. Samtidig har jeg registrert at biler som bremser 350 hk på hjula der går en hel del bedre enn biler som bremser 350 hk på hjula andre steder.

Link to comment
Share on other sites

mener å huske at larsern bremset ca 470 i motor og 410 ut på hjula.

 

er det flere enn meg som har registrert at drivverkstapet på rulla til stensbøl som regel er lite?

 

for all del, kjempebra det men. det får heller bli en annen diskusjon et annet sted :)

 

gratulerer så mye uansett, vedder på at bilen går som en skudd! :D

 

Bremser ikke han på 3. gear? Mange bruker 4. gear og får gjerne 70 hk tap på en 4x4 i 200 km/t.

Hovedproblemet med inkompetanse er at innehaveren sjelden er klar over dette selv. Vedkommende fortsetter derfor sitt virke med å ødelegge for alle dem som tar kontakt.

Link to comment
Share on other sites

Guest Dre Racing@

4x4 bruker man å bremse på 3dje gir for at det ikke skal gå så tungt.

men mener ca 30hk drivverkstap er riktig på 4x4. jeg hadde 18kw =25hk

Link to comment
Share on other sites

Guest Dre Racing@

det er værtfall ett av de beste stedene å bremse i norge. syktbilli også. og fyren har helt villt peil.

men dere kan bare drite i å ringe han, gidder skjelden og ta tlf. er rallykross han lever av og tjener penger på..

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...