351RS Posted June 7, 2007 Share Posted June 7, 2007 (edited) Heheh, ja. Det som er av betydning er om du er fornøyd. , men for meg er det klart at motoren er mye bedre oppsatt denne gangen enn hva den var sist. Før: 453 Nm ved 4634 o/min og 317 hk ved 5102 o/min. Nå : 522 Nm ved 4000 o/min og 331 hk ved 4851 o/min. Dette er en stor forbedring og dreiemomentkurven har også en mye finere og mer riktig form. Gratulerer! Det er slik det skal gjøres. Ett par småendringer til, og så passerer du 350 hk også. Takk, takk, ja jeg er fornøyd. Selv om 330 gamp er "lite" idag, har den et fint moment, å forholdsvis stort arbeidsområde. Å ang. 350 hk: hvis jeg putter en relativt mild rollerkam på, i det eminente programmet: Desktop Dyno 2000, så vipper jeg over 400 hk. også har jeg jo noen snurrer liggende. Er vel en fare for at neste års bremsing kan gi NOE høyere kurver. Det går bare en vei dette her. Må da vel være mulig å få ut mer enn disse Cossie gutta. Edited June 7, 2007 by 351RS Min prosjekttråd: http://www.fordclubn...hetsprosjektet/ Link to comment Share on other sites More sharing options...
RS 1000 Posted June 7, 2007 Share Posted June 7, 2007 Burde ikke bensintrykket oppgis for å regne ut dette???? 630cc oppgitt ifra simens er vel ved 3 bar. Her kjøres det vel nærmere 6 bar og da blir jo cc-en omtrent det dobbelte. Jo, og jeg har regnet med standard Cosworth bensintrykk som er 3,5 BAR. Med 6 BAR blir spesifikt forbruk svært høyt, selv om kapasiteten ikke øker i nærheten av din påstand. Dyser som gir 630 ccm på 3,0 BAR gir ca 890 ccm på 6,0 BAR. 0,89*240/509 hk = 0,42 L/hk/tim. Sammenlinger man med grønndyser så blir dette 0,444ccm*240/0,42lL/hk/tim= 254 hk, tohundredeogfemtifire. Du ser nok hva dette er. Hmm.. Når du nevner det, har det skjedd 3 (muligens 2) små forandringer.. 1. Bytte coil fra original til Biltema høyeffekt 2. Bytta plugger fra Champion 57 til Champion 59 3. Usikker, men tror det er bytta dumpventil Skulle dette ha noe å si? Husker vi ikke hadde problemer med coilen før vi kjørte hjemover fra Auto Consult, da kutta den litt på turtall.. Det har tydeligvis det. Mulig det har vært en ørliten lekkasje i trykksystemet ved en anledning. Dumpventiler uten gummitetninger lekker. Takk, takk, ja jeg er fornøyd. Selv om 330 gamp er "lite" idag, har den et fint moment, å forholdsvis stort arbeidsområde. Å ang. 350 hk: hvis jeg putter en relativt mild rollerkam på, i det eminente programmet: Desktop Dyno 2000, så vipper jeg over 400 hk. også har jeg jo noen snurrer liggende. Er vel en fare for at neste års bremsing kan gi NOE høyere kurver. Det går bare en vei dette her. Må da vel være mulig å få ut mer enn disse Cossie gutta. 400 passerer du nok med rullekam ja. I forhold til tidligere opplysninger så mener jeg at du kunne kjørt litt magrere på slutten. Jeg tillater meg å fraråde A/R 0,48 turbinhus på denne motoren. Kompressorene holder. 1000 NM går nok greit med riktig kam. Hk er vanskelig med gammel V8 (twin) turbo. Hovedproblemet med inkompetanse er at innehaveren sjelden er klar over dette selv. Vedkommende fortsetter derfor sitt virke med å ødelegge for alle dem som tar kontakt. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Dre Racing@ Posted June 7, 2007 Share Posted June 7, 2007 Burde ikke bensintrykket oppgis for å regne ut dette???? 630cc oppgitt ifra simens er vel ved 3 bar. Her kjøres det vel nærmere 6 bar og da blir jo cc-en omtrent det dobbelte. hei du må regne fra turbotrykket da! Link to comment Share on other sites More sharing options...
TJ_RS_Turbo Posted June 7, 2007 Share Posted June 7, 2007 (edited) hei du må regne fra turbotrykket da! Hehe. Japp.. 6 + 2=8bar. Japp, neida men ikke veit jeg om han kjører, med 4 stk 044 pumper for å få det trykket, men ville bare si at en burde kanskje ta med bensintrykket i beregninga, da jeg ikke regner med at noen som kjører trimmer cosworth noen gang har justert de orginale innstillingene på bensin-reggen. Men 6 bar var bare for å ta et eksempel. Kunne likesågodt sagt 4 eller 4.5 bar. Edited June 7, 2007 by TJ_RS_Turbo 86 Escort RS turbo s2. Megasquirt edition. Link to comment Share on other sites More sharing options...
RS|Stian Posted June 7, 2007 Share Posted June 7, 2007 Noen av mine bilder fra treffet. Flere bilder kan sees her. FordClubNorway.no Link to comment Share on other sites More sharing options...
351RS Posted June 7, 2007 Share Posted June 7, 2007 400 passerer du nok med rullekam ja. I forhold til tidligere opplysninger så mener jeg at du kunne kjørt litt magrere på slutten. Jeg tillater meg å fraråde A/R 0,48 turbinhus på denne motoren. Kompressorene holder. 1000 NM går nok greit med riktig kam. Hk er vanskelig med gammel V8 (twin) turbo. Ja, er vel kanskje 12,8 på biler med sprut å 13,2 på de med gasser. Jo er klar over de eksoshusa, men du vet åssn jeg har tenkt å montere de? Blir ikke sååå gærnt da, men takk for tipset. 1000 Nm.....ojojojojoj. Noen av mine bilder fra treffet. Som vanlig, råbra bilder. Men ble det aldri noe av den filmen fra ifjor? Min prosjekttråd: http://www.fordclubn...hetsprosjektet/ Link to comment Share on other sites More sharing options...
RS|Stian Posted June 8, 2007 Share Posted June 8, 2007 Som vanlig, råbra bilder. Men ble det aldri noe av den filmen fra ifjor? Jo, men den blei desverre aldri lastet opp på FTP for nedlasting. Hvis det er noen som er interessert kan jeg sende en CD i posten med 25min. bremsing fra i fjor. FordClubNorway.no Link to comment Share on other sites More sharing options...
PukkelRygg Posted June 8, 2007 Share Posted June 8, 2007 Noen av mine bilder fra treffet. Hva er brukernavnet til denne bileieren, da jeg gjerne skulle sett hvilken grafe han fikk? Escort MK1 Broadspeed Escort MK1 Cosworth 609hk Escort MK1 RS1600(BDA) LHD Orginal Link to comment Share on other sites More sharing options...
RS 1000 Posted June 8, 2007 Share Posted June 8, 2007 lmJo er klar over de eksoshusa, men du vet åssn jeg har tenkt å montere de? Blir ikke sååå gærnt da, men takk for tipset. Du tenker på å montere dem helt bak under bilen? Sånn "røffly" kan man si at T3 A/R 0.48 turbinhus har ett fløde areal tilsvarende 4,8 cm2. Dette tilsvarer ett rør på ca. 1"!!! Monterer du en 1" endestuss på bilen slik den er i dag så får se hvordan motoren din takler ett slikt eksostrykk med "bare" 330 hk. Deretter skal effekten, fløde og temperatur økes dramatisk med trykklading. Jeg tror faktisk det blir sååå gærnt. En kamerat med en bra trimmet 2,3 L Volvomotor kjørte T34 med A/R 0.63 turbinhus og hadde ladetrykk ut fra turbo fra 1300 o/min bare han rørte gasspedalen. Når du skal kjøre minst 2,8 liter motorvolum på en T3 med A/R 0.48 så har du kanskje ladetrykk ut fra turbo allerede fra tomgang og da bygges det ekstreme eksostrykk allerede fra ca. 3000 o/min på full gass. Da snakker vi tenningbank, forferdelse og dårlige resultater, men men, intet våger, intet vinner. Hovedproblemet med inkompetanse er at innehaveren sjelden er klar over dette selv. Vedkommende fortsetter derfor sitt virke med å ødelegge for alle dem som tar kontakt. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hansi Posted June 8, 2007 Share Posted June 8, 2007 (edited) Hva er brukernavnet til denne bileieren, da jeg gjerne skulle sett hvilken grafe han fikk? TROR det er 365HP.. Som forøvrig må bytte nick om det stemmer hehe Edited June 8, 2007 by Hansi 91 Sierra Cosworth 4x4 Bremsepapirer: Auto Consult TEF Racing Prosjekt Link to comment Share on other sites More sharing options...
351RS Posted June 8, 2007 Share Posted June 8, 2007 lm Du tenker på å montere dem helt bak under bilen? Sånn "røffly" kan man si at T3 A/R 0.48 turbinhus har ett fløde areal tilsvarende 4,8 cm2. Dette tilsvarer ett rør på ca. 1"!!! Monterer du en 1" endestuss på bilen slik den er i dag så får se hvordan motoren din takler ett slikt eksostrykk med "bare" 330 hk. Deretter skal effekten, fløde og temperatur økes dramatisk med trykklading. Jeg tror faktisk det blir sååå gærnt. En kamerat med en bra trimmet 2,3 L Volvomotor kjørte T34 med A/R 0.63 turbinhus og hadde ladetrykk ut fra turbo fra 1300 o/min bare han rørte gasspedalen. Når du skal kjøre minst 2,8 liter motorvolum på en T3 med A/R 0.48 så har du kanskje ladetrykk ut fra turbo allerede fra tomgang og da bygges det ekstreme eksostrykk allerede fra ca. 3000 o/min på full gass. Da snakker vi tenningbank, forferdelse og dårlige resultater, men men, intet våger, intet vinner. Ok, skal vel være den første til å innrømme at mine kunnskaper om turbo er begrenset, så det er fint med noen som kan fylle i der jeg har mangler. Men det eksoshuset går vel å bytte? Min prosjekttråd: http://www.fordclubn...hetsprosjektet/ Link to comment Share on other sites More sharing options...
Thomas.A Posted June 8, 2007 Share Posted June 8, 2007 Hva er brukernavnet til denne bileieren, da jeg gjerne skulle sett hvilken grafe han fikk? TROR det er 365HP.. Som forøvrig må bytte nick om det stemmer hehe Det er 365HP ja I'm off.. Link to comment Share on other sites More sharing options...
RS 1000 Posted June 11, 2007 Share Posted June 11, 2007 Ok, skal vel være den første til å innrømme at mine kunnskaper om turbo er begrenset, så det er fint med noen som kan fylle i der jeg har mangler. Men det eksoshuset går vel å bytte? Javisst, ingen problem. Spørsmålet er rett og slett om du får ett tilstrekkelig stort turbinhus som passer originalt T3 turbinhjul. Det er i så måte nyttig informasjon i denne Cosworhtråden: http://www.fmcn.no/forum/index.php?showtopic=29991 Hovedproblemet med inkompetanse er at innehaveren sjelden er klar over dette selv. Vedkommende fortsetter derfor sitt virke med å ødelegge for alle dem som tar kontakt. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest 365hp Posted July 8, 2007 Share Posted July 8, 2007 Det er 365HP ja Stemmer det.. må nok bytte nick Link to comment Share on other sites More sharing options...
Herbst 1 Posted July 27, 2007 Share Posted July 27, 2007 Noen som vet forskjellen på "Hansi" sin bremsing hos Gulbrandsen og Tef, får ikke frem bremsepapirer hos Auto Consult. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now