Thomas.A Posted June 4, 2007 Share Posted June 4, 2007 Jeg tok 265 bilder på det treffet, men har vært opptatt med å fikse et nytt domene + ny hjemmeside, så jeg har ikke fått lagt inn bildene ennå.. Prøver å få gjort det iløpet av kvelden, beklager forsinkelsen.. I'm off.. Link to comment Share on other sites More sharing options...
HKSPEED Posted June 4, 2007 Share Posted June 4, 2007 Var det på 98 oktan eller noe annet --COSWORTH MOTORSPORT-- Link to comment Share on other sites More sharing options...
mr.cossie Posted June 4, 2007 Share Posted June 4, 2007 får virkelig håpe det er med racefuel... ! -91 Sierra Cosworth 4wd, 0-402 12,039 187,5 kmt ,P500.Focus RS-ST.orange/svart hiace. trekkbil www.markisemannen.no Link to comment Share on other sites More sharing options...
Thomas.A Posted June 4, 2007 Share Posted June 4, 2007 Noen bilder som ble tatt under bremsetreffet. Har ikke modifisert disse annet enn å sladde skiltene og resize de (og grøss for et møkkaprogram jeg brukte..) CinePaint for Mac var ubrukelig og ødela all kvalitet på bildene. Legger inn Photoshop i morgen tenker jeg Bakke-klaringen er jo rimelig "stor" En god halv-centi eller to?! Legg inn en kommentar noen da, så kan jeg legge ut et par bilder til I'm off.. Link to comment Share on other sites More sharing options...
tmars Posted June 4, 2007 Share Posted June 4, 2007 Fine bilder det der! Vil gjerne se mer jeg Link to comment Share on other sites More sharing options...
Thomas.A Posted June 4, 2007 Share Posted June 4, 2007 Takk - kommer et par siste bilder for kvelden her nå Fortsettelsen: Gromt! Røyk skal man ha med! More! Se røykringen ^^ I'm off.. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hansi Posted June 4, 2007 Share Posted June 4, 2007 Var det på 98 oktan eller noe annet får virkelig håpe det er med racefuel... ! Var nok med 98 Link 91 Sierra Cosworth 4x4 Bremsepapirer: Auto Consult TEF Racing Prosjekt Link to comment Share on other sites More sharing options...
BeReal Posted June 5, 2007 Share Posted June 5, 2007 lokomotiv vaar mange fine bilder noen som har flere av den sorte cossien med bak rute senker og øyelokk. tror ikke det var flere med det der - 88 Ford sierra ist busbil - 90 Ford sierra cosworth 4x4 http://www.finn.no/finn/car/used/object?finnkode=24271376- 98 Audi A3 Link to comment Share on other sites More sharing options...
PukkelRygg Posted June 5, 2007 Share Posted June 5, 2007 får virkelig håpe det er med racefuel... ! Det var IKKE med racefuel! Bilen ble bremset på 99 oktan. Escort MK1 Broadspeed Escort MK1 Cosworth 609hk Escort MK1 RS1600(BDA) LHD Orginal Link to comment Share on other sites More sharing options...
rstgrl Posted June 5, 2007 Share Posted June 5, 2007 Kjempefine bilder! Får håpe jeg er klar til neste år å! Mercedes 211 220E - BruksbilMercedes 124 260E - BruksbilEscort RS Turbo S2 - Prosjekt Link to comment Share on other sites More sharing options...
Thomas.A Posted June 5, 2007 Share Posted June 5, 2007 lokomotiv vaar mange fine bilder noen som har flere av den sorte cossien med bak rute senker og øyelokk. tror ikke det var flere med det der Takker Jeg har endel bilder av den sorte cossien, skal se om jeg får lagt ut flere ikveld av den I'm off.. Link to comment Share on other sites More sharing options...
mr.cossie Posted June 5, 2007 Share Posted June 5, 2007 Det var IKKE med racefuel! Bilen ble bremset på 99 oktan. helt utrolig.... nesten så jeg ikke tror på det.... -91 Sierra Cosworth 4wd, 0-402 12,039 187,5 kmt ,P500.Focus RS-ST.orange/svart hiace. trekkbil www.markisemannen.no Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hansi Posted June 5, 2007 Share Posted June 5, 2007 helt utrolig.... nesten så jeg ikke tror på det.... Er vel muligens litt snillere denne rulla enn der du bremsa.. Hvertfall litt snillere enn hos Gulbrandsen, se bremsepapirene mine, identisk oppsett, til og med litt kaldere da jeg bremsa hos Gulbrandsen.. 91 Sierra Cosworth 4x4 Bremsepapirer: Auto Consult TEF Racing Prosjekt Link to comment Share on other sites More sharing options...
mr.cossie Posted June 5, 2007 Share Posted June 5, 2007 Er vel muligens litt snillere denne rulla enn der du bremsa.. Hvertfall litt snillere enn hos Gulbrandsen, se bremsepapirene mine, identisk oppsett, til og med litt kaldere da jeg bremsa hos Gulbrandsen.. hehe se der ja... spurte du TEF hvorfor du plutselig hadde fått litt mer hk eller?? -91 Sierra Cosworth 4wd, 0-402 12,039 187,5 kmt ,P500.Focus RS-ST.orange/svart hiace. trekkbil www.markisemannen.no Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hansi Posted June 6, 2007 Share Posted June 6, 2007 hehe se der ja... spurte du TEF hvorfor du plutselig hadde fått litt mer hk eller?? Hehe, neh.. Er vel litt forskjell på alle ruller, sånn er det vel bare, tok det bare for det jeg 91 Sierra Cosworth 4x4 Bremsepapirer: Auto Consult TEF Racing Prosjekt Link to comment Share on other sites More sharing options...
WingDude Posted June 6, 2007 Author Share Posted June 6, 2007 Hvorfor er det automatisk den rulla som gir mest effekt det er noe galt med ? Man burde jo greit kunne se på de forskjellige oppsetta til folk og utifra det vurdere hva som er riktig. Link to comment Share on other sites More sharing options...
RS 1000 Posted June 6, 2007 Share Posted June 6, 2007 Fra forrige treff: Kanskje du er litt mer fornøyd med siffrene nå? 1,1 lbs/ft pr. CID, å 0,94 hk pr. CID Heheh, ja. Det som er av betydning er om du er fornøyd. , men for meg er det klart at motoren er mye bedre oppsatt denne gangen enn hva den var sist. Før: 453 Nm ved 4634 o/min og 317 hk ved 5102 o/min. Nå : 522 Nm ved 4000 o/min og 331 hk ved 4851 o/min. Dette er en stor forbedring og dreiemomentkurven har også en mye finere og mer riktig form. Gratulerer! Det er slik det skal gjøres. Ett par småendringer til, og så passerer du 350 hk også. Hvorfor er det automatisk den rulla som gir mest effekt det er noe galt med ? Man burde jo greit kunne se på de forskjellige oppsetta til folk og utifra det vurdere hva som er riktig. Nå når flere og flere bruker datasprut eller chip fra pukkelrygg, så er det lett å finne både tenningstidspunkt og åpningstidene som dysene har når maks effekt avgis. Utifra sistnevnte kan man regne ut "fuelflow". Når man har både effekt og fuelflow kan man regne ut spesifikt forbruk (L/hk/tim) og på den måten gjøre seg opp en mening om hva som er mest realistisk. Hovedproblemet med inkompetanse er at innehaveren sjelden er klar over dette selv. Vedkommende fortsetter derfor sitt virke med å ødelegge for alle dem som tar kontakt. Link to comment Share on other sites More sharing options...
kai-f250 Posted June 6, 2007 Share Posted June 6, 2007 var d noen fra førde området på treff her? så 6-7 cossier fly forbi hjemme... 02mod ford mondeo stv type konebil86mod ford F-250 XLT 7,3 V8 trekker/ arbeidshest Link to comment Share on other sites More sharing options...
mr.cossie Posted June 6, 2007 Share Posted June 6, 2007 Hvorfor er det automatisk den rulla som gir mest effekt det er noe galt med ? Man burde jo greit kunne se på de forskjellige oppsetta til folk og utifra det vurdere hva som er riktig. Sånn blir det automatiskt.... En blir fort "skeptiskt", Mange av oss kjører forstatt med 2 litere motorer og hk er da begrenset uten racefuel. mener da jeg da.!! -91 Sierra Cosworth 4wd, 0-402 12,039 187,5 kmt ,P500.Focus RS-ST.orange/svart hiace. trekkbil www.markisemannen.no Link to comment Share on other sites More sharing options...
PukkelRygg Posted June 6, 2007 Share Posted June 6, 2007 Nå når flere og flere bruker datasprut eller chip fra pukkelrygg, så er det lett å finne både tenningstidspunkt og åpningstidene som dysene har når maks effekt avgis. Utifra sistnevnte kan man regne ut "fuelflow". Når man har både effekt og fuelflow kan man regne ut spesifikt forbruk (L/hk/tim) og på den måten gjøre seg opp en mening om hva som er mest realistisk. På grafen til HomeMade hvor toppeffekt hk oppnåes (506.7hp/6107rpm), er dysene 98,8% åpne (Siemens 630cc dyser). Escort MK1 Broadspeed Escort MK1 Cosworth 609hk Escort MK1 RS1600(BDA) LHD Orginal Link to comment Share on other sites More sharing options...
RS 1000 Posted June 7, 2007 Share Posted June 7, 2007 På grafen til HomeMade hvor toppeffekt hk oppnåes (506.7hp/6107rpm), er dysene 98,8% åpne (Siemens 630cc dyser). Takker. Jeg får da 176,4 L/tim i "fuel flow", noe som gir ett spesifikt forbrukt på 0,346 L/hk/tim. Dette er ikke spesielt effektivt på noen som helst måte og derfor er effekten også realistisk. På bremsepapirene ser jeg sånn kjapt og gale ca. 250 hk ved 4000 o/min også. Kjekt å se at resultatene blir bedre og bedre år for år. Utviklingen går sin nådeløse gang. Hovedproblemet med inkompetanse er at innehaveren sjelden er klar over dette selv. Vedkommende fortsetter derfor sitt virke med å ødelegge for alle dem som tar kontakt. Link to comment Share on other sites More sharing options...
fiesta_xr2i Posted June 7, 2007 Share Posted June 7, 2007 Takker. Jeg får da 176,4 L/tim i "fuel flow", noe som gir ett spesifikt forbrukt på 0,346 L/hk/tim. Dette er ikke spesielt effektivt på noen som helst måte og derfor er effekten også realistisk. På bremsepapirene ser jeg sånn kjapt og gale ca. 250 hk ved 4000 o/min også. Kjekt å se at resultatene blir bedre og bedre år for år. Utviklingen går sin nådeløse gang. er vell bare du her som bryr deg om hva bilen bruker på mila ? 2012 Focus 1.0 Ecoboost Stv 125 hk X 2004 Focus ST 170 Imperial Blue X 87/91 sierra cosworth 4x4 stage 3 X 01 mondeo 2,0 tdi stv 115hk X 92 fiesta xr2i 1,8 16v (RS1800) X 88 sierra 2,0 sedan X 90 sierra 2,0i combi Link to comment Share on other sites More sharing options...
RS 1000 Posted June 7, 2007 Share Posted June 7, 2007 Hehe, neh.. Er vel litt forskjell på alle ruller, sånn er det vel bare, tok det bare for det jeg Det er såpass forskjell i formen på dreiemomentkurven at det er noe som er forskjellig med motoren fra forrige bremsing. Selv om maks effekt og maks dreiemoment sjelden blir det samme i forskellige benker, så skal formen på dreiemomentkurven være den samme, og det er ikke tilfelle her hos deg. Det er f.eks 400 o/min forskjell i turtallet for avgitt maks effekt og maks moment, så noe har skjedd i mellomtiden. Hovedproblemet med inkompetanse er at innehaveren sjelden er klar over dette selv. Vedkommende fortsetter derfor sitt virke med å ødelegge for alle dem som tar kontakt. Link to comment Share on other sites More sharing options...
TJ_RS_Turbo Posted June 7, 2007 Share Posted June 7, 2007 På grafen til HomeMade hvor toppeffekt hk oppnåes (506.7hp/6107rpm), er dysene 98,8% åpne (Siemens 630cc dyser). Takker. Jeg får da 176,4 L/tim i "fuel flow", noe som gir ett spesifikt forbrukt på 0,346 L/hk/tim. Dette er ikke spesielt effektivt på noen som helst måte og derfor er effekten også realistisk. På bremsepapirene ser jeg sånn kjapt og gale ca. 250 hk ved 4000 o/min også. Kjekt å se at resultatene blir bedre og bedre år for år. Utviklingen går sin nådeløse gang. Burde ikke bensintrykket oppgis for å regne ut dette???? 630cc oppgitt ifra simens er vel ved 3 bar. Her kjøres det vel nærmere 6 bar og da blir jo cc-en omtrent det dobbelte. 86 Escort RS turbo s2. Megasquirt edition. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hansi Posted June 7, 2007 Share Posted June 7, 2007 Det er såpass forskjell i formen på dreiemomentkurven at det er noe som er forskjellig med motoren fra forrige bremsing. Selv om maks effekt og maks dreiemoment sjelden blir det samme i forskellige benker, så skal formen på dreiemomentkurven være den samme, og det er ikke tilfelle her hos deg. Det er f.eks 400 o/min forskjell i turtallet for avgitt maks effekt og maks moment, så noe har skjedd i mellomtiden. Hmm.. Når du nevner det, har det skjedd 3 (muligens 2) små forandringer.. 1. Bytte coil fra original til Biltema høyeffekt 2. Bytta plugger fra Champion 57 til Champion 59 3. Usikker, men tror det er bytta dumpventil Skulle dette ha noe å si? Husker vi ikke hadde problemer med coilen før vi kjørte hjemover fra Auto Consult, da kutta den litt på turtall.. 91 Sierra Cosworth 4x4 Bremsepapirer: Auto Consult TEF Racing Prosjekt Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now