Jump to content

Capri og wattlink


Recommended Posts

Guest -FesteR-
Posted

Er det noen som vet om det finnes wattlink til capri eller om det går å modifisere wattlinken til escort?

Posted

den er ikkje helt lik som på escort mark 1 og 2 men skal vere fult mulig å modifisere.

det er festene som ikkje er like vist eg husker rett. snakk med rune fra rs euroford han kan hjelpe deg!

Posted (edited)
Hadde heller gått for 4-link tror jeg.. har hørt diverse erfaringer ang disse to...

 

4 link kan ikke erstatte wattlink.

wattlink er en erstatning for parnardstag.

Edited by Samatron
Posted

4 link holder bakakslingen fast i 4 stag forover og watt link holder akslingen stødig sideveis (bedere enn panard stag for da vil akslingen gå litt ut til siden når bilen fjærer)

 

 

mvh roy

Posted

4-link og panhard:

 

2007011116455428772buy1.JPG

 

2007011116457222291buy3.JPG

 

 

Og vedlegg er wattlink. De to har forskjellige misjoner, og ingen kanerstatte den andre. 4-link og wattlink er ofte brukt sammen. Wattlink "settet" til escort passer vel ikke, men det er vel ikke noe problem å få det til å passe som folk her sier. Lokket på diffen er vel det du trenger, resten kan man lage selv.

-TurboX-

'91 Sierra IS Turbo *prosjekt*

'79 Capri 2.8 *prosjekt*

'86 BMW E30 320i *kommende prosjekt*

'86 BMW E30 "320i" *kommende prosjekt/delebil*

Posted

Nei ingen kan vel erstatte den andre.. men hvis man skal gå for en av de, hadde nok jeg gått for 4-link. 4-link på en stiv bakaksel hjelper jo til med sideforskyvninger også. Og med 4-link kan man jo bli kvitt bladfjærene også... Man kan jo og så klart kombinere disse to og bruke både wattlink og 4 link, da vil man jo ikke få noe bevegelse i det hele tatt.. Men se også på Mk1èrn Anders sthandal kjører, den har vel så vidt jeg hørt bruker org capri bakstilling med singel bladefjører... Og det funker jo det og..

Posted
4-link på en stiv bakaksel hjelper jo til med sideforskyvninger også. Og med 4-link kan man jo bli kvitt bladfjærene også...

Er null hjelp i 4link hvis du ikkje bruker panhardstag eller wattlink,uten den avstivninga vil jo heile bakstellet forsvinna i første sving! :lol:

Posted (edited)

For de som ikke vet og de som tror de vet kan se litt HER !

Det er fransk tekst men bildene taler for seg. ;)

 

 

Denne siden har og masse info.

 

Skal man bygge om til både Watt Link og 4-link må man se behovet for dette , ellers blir det rett og slett "overkill" .

Husk at ved montering av 4-link ryker baksetet ,iallefall på Escort Mk1.

Skal man bytte ut bladfjærene må man ha stående dempere , nye rør etc må sveises inn for å få montert coilovers.

 

Det er "tøft" med alle disse gromdelene , men er det nødvendig??

 

Jeg har 2-link (Forklaring finnes på linken over) , 2`senking som er klosser mellom flær og axling,nye dempere og alle foringer er røde poly.

Det samme hadde jeg på min forrige Mk1 og det fungerte utmerket!

 

Rolf :)

Edited by Hvitmk1
Posted
jaja men panhard er vel mer en selfølge hvis man har 4-link uten wattlink da... :P hehe

Ja,jau,det er vel det,men eg ser at panhardstag/wattlink alltid er nevnt i samme setninga som 4 link :) Jaja,nok om det! ;)

  • 3 weeks later...
Posted (edited)
Kan noen si meg kjapt hva oppgava til watt-link er? Hindre krenging?

Wattlinken holder akslingen stabil sideveis.

Edited by cosworth540

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...