Jump to content

Ford kaster inn håndkle..


Guest FRSS

Recommended Posts

Du har en del i statene som heter Cosworth Racing Inc. eller noe slikt. Men i disse dager så blir jeg ikke overrasket om Ford trekker seg helt og holdent fra motorsport.. Det vil være et ufattelig stort tap for selskapet, men det er hadre tider, og de må vell prioritere...

Link to comment
Share on other sites

Vell, leste nettopp fra pressekonferansen til F1 i Kina i helga. Der fortalte, tror det var Eddie Jordan, at Ford Motorsport og Tony Purnell besøkte Deutche Post for å fortelle dem at Ford skulle ta over for Jaguar. Dette skal Eddie og Tony ha diskutert under forrige løpet. Dette er kun to uker siden, noe sier meg at Ford tok denne avgjørelsen i løpet at disse to ukene. Kan det ha vært en forhastet konklusjon de har kommet til, kan fagforeningen i Jaguar stilt store spørsmålsteng overfor F1-satsningen??

Link to comment
Share on other sites

Psser ikke i hop å kjøre F1 og stenge fabrikk i samme stund når Jaguarsalget slakker litt av i både US og europa.

Tror toppfolka i Dearborn USA har hatt siste hånd på verket, og når det gjelder F1satsing eller ikke så er 2 tredje plasser siden år 2000 noe som taler for seg selv..

 

At Ford trekker seg fra F1 ser ut til å ryste VIPtribunen :D

To F1høvdinger snakker ut om F1framtiden fra 2005:

 

Bernie Ecclestone disser FORDlagene.

"I would rather see three McLaren, Ferrari or Williams cars running at the front than Jaguar, Jordan or Minardi at the back."

 

Ogpå den andre siden Max Mosley som ikke tror han er kongen selv..

"Manufacturers come when it suits them and go when it suits them," he said. "Formula One is not a manufacturer's core business.

Link to comment
Share on other sites

Snodig det Max sier, Ford har vært med siden de glade 60-åra. DFVen var konge.. Så kommer han nå å sier at Ford kommer og går slik de selv vil, jaja. Etterdønningnene etter at Ford trakk seg, har vist at Ekkelstein og Max Mekker skulle ha vært kastet ut fra pitlane for lenge siden. De eneste de gjør nå er å ødelegge sporten....

Link to comment
Share on other sites

Ser ikke noe snodig i det som kommer fra Max i dette interjuvet.

Henter disse linjene jeg:

"Formula One is Eddie Jordan's core business, not Ford's core business, and if we want to be sure we've got people around we've got to think of the Eddie Jordans and Paul Stoddarts (Minardi) and Saubers.

Og

"And the difference is that they are running a huge company and when we wanted the wonderful new gearbox...we had to go to the bank and the bank manager wouldn't lend us the money.

 

"But they are sitting at the top of a huge company and they can just write out a cheque.

 

Max snakker her om fabrikklag generelt. Pga den ferske FORDavgjørelsen er det blitt pressende og lett å tenke FORD, men det blir bare brukt som et eksemel.

 

Ikke vet jeg om Ford har vært der konstant siden 60åra, men Honda og Renault har hoppa inn og ut alt etter som forholdene lå til rette for det. Og det hele handler om at en ikke kan ta fabrikklagenes deltagelse for gitt år inn og år ut.

Synes Max setter de riktige ordene på hva F1 er jeg. Klart det ikke er lett for Jordan og de små private lagene, når megakonsern bare "ringer" opp en ny vidunder F1drivlinjedel. Og verdt å merke seg er at Max Mosleys interjuv er 2 dager etter kjekkas bemerkningene til Bernie..

Link to comment
Share on other sites

Men skal dem ut av WRC også?

 

Ser at både Märtin og Duval står uten kontrakt.

Og Ford har jo gjort det greit i WRC i år..

 

Og DET, hadde virkelig vært nedtur.

I F1 har dem jo ikke sin egen kjerre, kun levering av motor osv..

Mens dem i WRC har skikkelig team.

Link to comment
Share on other sites

Står litt om det i Duvaltråden. Racingpenga må reises av FORD EUROPA. Det er litt av forklaringen ;)

Link to comment
Share on other sites

Mer Mr.Bernie snakker rett ut som vanlig..

 

Om F1 er en gentleman sport på banen er det noe helt annet på VIPrommet.

Her en titt bak kulissene :o :D Bør leses i riktig rekkefølge for maks intelsnoop ;)

 

The Guardian 23sept.

Lang versjon del 1

Ecclestone makes no apology for chasing China's golden fleece. Formula one Grand prix's entrepreneur tells Alan Henry that Sunday's extravaganza in Shanghai suits both sides

 

Og del 2 som er en oppsummering av interjuvet ovenfor.

Ferrari selfish, says Ecclestone

 

The Guardian 24sept.

Sår tvil om de små Fordlagene.Jordan may not survive, warns Ecclestone

Link to comment
Share on other sites

I F1 hadde de jo et helt fabrikklag, på samme måte som Renault og Ferarri, bare at de forskjellige "delene" hadde forskjellige merkenavn...

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...