Guest FRSS Posted September 21, 2004 Share Posted September 21, 2004 Du har en del i statene som heter Cosworth Racing Inc. eller noe slikt. Men i disse dager så blir jeg ikke overrasket om Ford trekker seg helt og holdent fra motorsport.. Det vil være et ufattelig stort tap for selskapet, men det er hadre tider, og de må vell prioritere... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest FordPower Posted September 23, 2004 Share Posted September 23, 2004 Cosworth er jo synonymt med Ford Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest FRSS Posted September 23, 2004 Share Posted September 23, 2004 Joda, Cosworth hadde ikke vært der de er i dag uten Ford, og det er ikke sikkert at Ford hadde vært der de VAR hadde det ikke vært for Cosworth... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest FRSS Posted September 23, 2004 Share Posted September 23, 2004 Vell, leste nettopp fra pressekonferansen til F1 i Kina i helga. Der fortalte, tror det var Eddie Jordan, at Ford Motorsport og Tony Purnell besøkte Deutche Post for å fortelle dem at Ford skulle ta over for Jaguar. Dette skal Eddie og Tony ha diskutert under forrige løpet. Dette er kun to uker siden, noe sier meg at Ford tok denne avgjørelsen i løpet at disse to ukene. Kan det ha vært en forhastet konklusjon de har kommet til, kan fagforeningen i Jaguar stilt store spørsmålsteng overfor F1-satsningen?? Link to comment Share on other sites More sharing options...
and Posted September 26, 2004 Share Posted September 26, 2004 Psser ikke i hop å kjøre F1 og stenge fabrikk i samme stund når Jaguarsalget slakker litt av i både US og europa. Tror toppfolka i Dearborn USA har hatt siste hånd på verket, og når det gjelder F1satsing eller ikke så er 2 tredje plasser siden år 2000 noe som taler for seg selv.. At Ford trekker seg fra F1 ser ut til å ryste VIPtribunen To F1høvdinger snakker ut om F1framtiden fra 2005: Bernie Ecclestone disser FORDlagene. "I would rather see three McLaren, Ferrari or Williams cars running at the front than Jaguar, Jordan or Minardi at the back." Ogpå den andre siden Max Mosley som ikke tror han er kongen selv.."Manufacturers come when it suits them and go when it suits them," he said. "Formula One is not a manufacturer's core business. FCN Vålertreff 31 mai-1 juni 2024 (Del 1) https://www.fordclubnorway.no/forum/topic/83359-fcn-hovedtreff-3105-0106-2024-vålerbanen-del-1/ FCN Vålertreff 9-10 august 2024 (Del 2) https://www.fordclubnorway.no/forum/topic/83360-fcn-hovedtreff-9-10-august-2024-vålerbanen-del-2/ FCN Sessongavslutning Gardermoen 22 september 2024 https://www.fordclubnorway.no/forum/topic/83354-ss7sessongavslutter-gardermoen-22-september-2024/ Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest FRSS Posted September 26, 2004 Share Posted September 26, 2004 Snodig det Max sier, Ford har vært med siden de glade 60-åra. DFVen var konge.. Så kommer han nå å sier at Ford kommer og går slik de selv vil, jaja. Etterdønningnene etter at Ford trakk seg, har vist at Ekkelstein og Max Mekker skulle ha vært kastet ut fra pitlane for lenge siden. De eneste de gjør nå er å ødelegge sporten.... Link to comment Share on other sites More sharing options...
and Posted September 26, 2004 Share Posted September 26, 2004 Ser ikke noe snodig i det som kommer fra Max i dette interjuvet.Henter disse linjene jeg:"Formula One is Eddie Jordan's core business, not Ford's core business, and if we want to be sure we've got people around we've got to think of the Eddie Jordans and Paul Stoddarts (Minardi) and Saubers.Og "And the difference is that they are running a huge company and when we wanted the wonderful new gearbox...we had to go to the bank and the bank manager wouldn't lend us the money. "But they are sitting at the top of a huge company and they can just write out a cheque. Max snakker her om fabrikklag generelt. Pga den ferske FORDavgjørelsen er det blitt pressende og lett å tenke FORD, men det blir bare brukt som et eksemel. Ikke vet jeg om Ford har vært der konstant siden 60åra, men Honda og Renault har hoppa inn og ut alt etter som forholdene lå til rette for det. Og det hele handler om at en ikke kan ta fabrikklagenes deltagelse for gitt år inn og år ut. Synes Max setter de riktige ordene på hva F1 er jeg. Klart det ikke er lett for Jordan og de små private lagene, når megakonsern bare "ringer" opp en ny vidunder F1drivlinjedel. Og verdt å merke seg er at Max Mosleys interjuv er 2 dager etter kjekkas bemerkningene til Bernie.. FCN Vålertreff 31 mai-1 juni 2024 (Del 1) https://www.fordclubnorway.no/forum/topic/83359-fcn-hovedtreff-3105-0106-2024-vålerbanen-del-1/ FCN Vålertreff 9-10 august 2024 (Del 2) https://www.fordclubnorway.no/forum/topic/83360-fcn-hovedtreff-9-10-august-2024-vålerbanen-del-2/ FCN Sessongavslutning Gardermoen 22 september 2024 https://www.fordclubnorway.no/forum/topic/83354-ss7sessongavslutter-gardermoen-22-september-2024/ Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest theend Posted September 26, 2004 Share Posted September 26, 2004 Men skal dem ut av WRC også? Ser at både Märtin og Duval står uten kontrakt.Og Ford har jo gjort det greit i WRC i år.. Og DET, hadde virkelig vært nedtur.I F1 har dem jo ikke sin egen kjerre, kun levering av motor osv.. Mens dem i WRC har skikkelig team. Link to comment Share on other sites More sharing options...
and Posted September 26, 2004 Share Posted September 26, 2004 Står litt om det i Duvaltråden. Racingpenga må reises av FORD EUROPA. Det er litt av forklaringen FCN Vålertreff 31 mai-1 juni 2024 (Del 1) https://www.fordclubnorway.no/forum/topic/83359-fcn-hovedtreff-3105-0106-2024-vålerbanen-del-1/ FCN Vålertreff 9-10 august 2024 (Del 2) https://www.fordclubnorway.no/forum/topic/83360-fcn-hovedtreff-9-10-august-2024-vålerbanen-del-2/ FCN Sessongavslutning Gardermoen 22 september 2024 https://www.fordclubnorway.no/forum/topic/83354-ss7sessongavslutter-gardermoen-22-september-2024/ Link to comment Share on other sites More sharing options...
and Posted October 2, 2004 Share Posted October 2, 2004 Mer Mr.Bernie snakker rett ut som vanlig.. Om F1 er en gentleman sport på banen er det noe helt annet på VIPrommet.Her en titt bak kulissene Bør leses i riktig rekkefølge for maks intelsnoop The Guardian 23sept.Lang versjon del 1 Ecclestone makes no apology for chasing China's golden fleece. Formula one Grand prix's entrepreneur tells Alan Henry that Sunday's extravaganza in Shanghai suits both sides Og del 2 som er en oppsummering av interjuvet ovenfor. Ferrari selfish, says Ecclestone The Guardian 24sept.Sår tvil om de små Fordlagene.Jordan may not survive, warns Ecclestone FCN Vålertreff 31 mai-1 juni 2024 (Del 1) https://www.fordclubnorway.no/forum/topic/83359-fcn-hovedtreff-3105-0106-2024-vålerbanen-del-1/ FCN Vålertreff 9-10 august 2024 (Del 2) https://www.fordclubnorway.no/forum/topic/83360-fcn-hovedtreff-9-10-august-2024-vålerbanen-del-2/ FCN Sessongavslutning Gardermoen 22 september 2024 https://www.fordclubnorway.no/forum/topic/83354-ss7sessongavslutter-gardermoen-22-september-2024/ Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest FRSS Posted October 3, 2004 Share Posted October 3, 2004 I F1 hadde de jo et helt fabrikklag, på samme måte som Renault og Ferarri, bare at de forskjellige "delene" hadde forskjellige merkenavn... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now