Jump to content

Noe rart!


Guest jonnyaas

Recommended Posts

Guest jonnyaas

Når jeg starter bilen ('86 XR3i) så begynner det å hvese i motorommet, som om når du slepper ut luft av en kompressor, høres ut som om det kommer bakifra Mainifoilden..

Fatter ikke hva det kan være, tok å kjøpte startgass i stad og sprayet rundt bak der uten resultat...

Når jeg stopper bilen hveser det kansje 4-5 sekunder etterpå..

 

Skifta ventiltettninger for 2 uker siden, satt trykkluft på hver ventil, stempelet helt opp og da hveset det også.. detter helt av tellinga, hva kan det være?

Bilen bakker ugjevnt, den går ugjevnt når man kjører og når man akselerer nykker det smått. det er ikke ubehagelig nykking, men man kjenner det litt..

 

Noen ideer, anyone??? :unsure:

 

Tror kansje der noe galt med kompen, for det hveset bare på 2'dre og 3'dje sylinder når vi satt trykkluft på de..

Edited by jonnyaas
Link to comment
Share on other sites

husker ikke hvordan det ser ut i motorrommet på en xr3i men på min (1,6efi turbo) så går det en slange ut fra innsuget som er til tomgangen husker ikke helt akk men den går i innsugsrøret når den ikke står i kommer det en skikkelig hveselyd..

Her skal det stå noe.. og det gjør det.

Link to comment
Share on other sites

Guest jonnyaas

Ya, det er undertrykk i manifoilden når motor går, så i teorien så skal all startgass dras inn uansett hvor man sprayer?

Har sprayet på og rundt manifoilden på alle slanger inn og ut alle koplinger og komponenter som går vi disse slangene, har sprayet rundt luftfilter og hele veien opp til manifoil, har ikke sprayet på manifolen der hvor den er festet til motor, ingen reaksjon..

 

men det er så snålt at man ikke finner ut av det, når man stopper motor så sier det shhhhhh i 5-6 sekunder etterpå..

Link to comment
Share on other sites

Guest jonnyaas
Er ikke rundt/i bremsekraftforsterkeren da ?

 

 

Nope, sprayet den også grundig.

 

 

har du konfilter?? tipper det kan være noe rundt der jeg--

 

Hva er det? konfilter?

 

Har du kjent etter om alle skruer/muttere er til skrudd på Manifoilen :unsure:

Eller er det en gummipakkning som kan være lekk :unsure:

eventuelt "teste med vann"

 

 

haha :lol: , mener du at jeg skal kjøre den på sjøen? hadde kansje vært billigst det :blush:

Link to comment
Share on other sites

Guest jonnyaas

Nope, har ikke sånn.. lagde ett hjemmelaget patent; skar tre 73mm hull i bunnen av luftfilterboksen, la hønsenetting oppå.. deilig lyd ;) trur ikke at jeg får mere effekt alikevell..

 

Lyden har vært siden jeg kjøpte bilen, den har oppført seg sånn siden jeg kjøpte bilen også..

 

Målte kompresjonen i stad, vet ikke hva den skal ligge på men her er resultatene:

Noen som vet?

 

cyl1 = 10 Bar/10.1 kg/cm2/ 145 PSI

cyl2 = 9.5 Bar/ 9.5 kg/cm2/ 140 PSI

cyl3 = 9.5 Bar/ 9.4 kg/cm2/ 143 PSI

cyl4 = 9.5 Bar/ 9.6 kg/cm2/ 245 PSI

Edited by jonnyaas
Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...