Jump to content

Recommended Posts

Guest Dre Racing@
Posted

jeg kjører faktisk helt original. men spørs hvor lenge det holder. jeg hadde satsa på forsterket trykkplate og organisk lamell

Posted

jeg ville satset på ei god org trykkplate og en eller annen 6-puck lamell. da får du en clutch som holder litt hk og som er rimelig kjørbar....

Cosworth!

Posted
hva anbefaler dere å sette i?

 

kjører steg3 på 1,6-1,8 ladetrykk

Kjørte med org. trykkplate og 6 pads sinter,det holdt til 300 hk.

Men når jeg fikk 400 hk og over 500nm da måtte jeg bytte trykkplate også, (Sachs performence)

Posted

vil absolutt ikke anbefale sinter clutch på noen som helst måte, da må jo cerametall eller kunstfiber være veldig mye bedre. Dette er jo det som ofte blir kalt sinter, men har HELT andre egenskaper. cerametall brukes bla annet i drag og rally hvor en slurer mye på clutchen. Sinter brukes gjerne i f.eks DTM og disse clutchene egner seg MEGET dårlig til å slures med.

Sierra Cosworth 4x4 Limited Edition 73/700

Escort Cosworth

Escort Cosworth

Ford SVT Lightning

MB Vito 2013

Posted

jeg bruker alcon 6paddle, den er ikke så gale, den holder til masse hk

F4020kit.jpg

Bruksbil: 2005 E-61 Bmw 535dat M-Sport

Under bygging: Escort F-40 4x4 1Uzfe Twin Efr 6258 WRC understell, Quaife Seq q-69 + masse grommt På passionford

 

Dette forumet mangler styring......

Posted

Nå er det jo sånn at det faktisk er moment clutchene oppgis til da hester er resultat av moment og turtall. Dvs si at hvis en har 400nm på 3000rpm så har mann 228hk, men har mann 400nm 6000rpm så har mann hele 457hk. orginal clutchen i god stand tåler uten problem 400nm og dermed 457hk og gjerne enda mer dersom mann bare øker turtallet og beholder momentet. Oppgradert clutch til cosworth (organisk 25% sterkere fra Kollevold) oppgis til å tåle 400nm. Dette garanterer de og sier også at dem testet med opptil 40% mer krefter enn hva dem oppgis til. Dvs igjen si at disse skal kunne tåle over 500nm.

 

Hankypanky: Jeg vil anbefale deg en slik oppgradert organisk clutch for å hindre at girkassen ryker. Dersom clutchen begynner å slure før kassen ryker så er det jo bare til å justere bilen moment etter hva clutchen tåler. Kjedelig å måtte skifte girkasse hele tiden siden du velger for sterk clutch.

Sierra Cosworth 4x4 Limited Edition 73/700

Escort Cosworth

Escort Cosworth

Ford SVT Lightning

MB Vito 2013

Posted

Det har vært endel problemer med fjæret senter på clutcher da fjærene ryker. De er ofte grunn i ulyder og faktisk unødig slag i drivverket. Har vært problem på både ford og opel. Volvo har klart å holde seg unna etter hva jeg har forstått.

 

Ang anleggflaten er jeg helt enig, anbefaler på det sterkeste å avrette svinghjulet. Ang vekten på svinghjulet så er det veldig mange meninger om en bør ha lett eller tungt, men min mening er at dersom mann har en motor har en del kraft på lavere turtall så kan en gå ned på vekten på svinghjulet da mann ikke trenger vekten for å sette igang bilen på samme måte. En kar sa forøvrig at dersom mann letter svinghjulet 1kg så blir det det samme som å lette bilen 15kg. dette gjelder jo selvsagt kun på aks, men det er jo det mann trenger. hehe i svingene er det jo alltid en auda eller bmw som sinker. heheheheheeh

Sierra Cosworth 4x4 Limited Edition 73/700

Escort Cosworth

Escort Cosworth

Ford SVT Lightning

MB Vito 2013

Posted

Sapphy: regner ikke med at du skal skjønne grunnen for mine uttalelser. da er det jo HELT klart mye bedre å knuse girkasser etter girkasser. Det er veldig begrenset hvilket moment en får ut av steg 3 og dermed VELDGI begrenset over hvor mye dauere en kan gjøre bilen.

Sierra Cosworth 4x4 Limited Edition 73/700

Escort Cosworth

Escort Cosworth

Ford SVT Lightning

MB Vito 2013

Posted

Personlig ville eg heller ha gått på med en bedre girkasse :-)

Syns en det er for dyrt får du jo brukte kasser for 5-7tusen og SÅ ofte vil de ikkje ryke med denne effekten.

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...