RsTurboTaule Posted May 23, 2007 Share Posted May 23, 2007 Har merket at når jeg kommer opp i 90-100kmt så begynner det å riste litt i rattet,men ved 80kmt og nedover er den helt fin. Rister ikke ved nedbremsing,da skivene og klossene er helt nye. (Ristet sykt mye ved bremsing, før disse ble skiftet) Er dette stab-stag foringene eller bærearmsforingene som gjør? Tviler på at det er felgene da disse ble avbalansert for ikke alt for lenge siden+ at de var 100% på den røde escorten jeg hadde.. stab stag foringene er gule( a la powerflex muligens) Noen som vet,eller kan det være noe annet muffens? 88 Escort RSTurbo Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ruudsengen Posted May 23, 2007 Share Posted May 23, 2007 Kan være foringer som gjør det,men ville vel avballansert hjul for sikkerhets skyld. Da er du ihvertfall 100% sikker på at de ikke er problemet. Kan jo være et lodd som har detti av. Link to comment Share on other sites More sharing options...
RsTurboTaule Posted May 23, 2007 Author Share Posted May 23, 2007 Kan være foringer som gjør det,men ville vel avballansert hjul for sikkerhets skyld. Da er du ihvertfall 100% sikker på at de ikke er problemet. Kan jo være et lodd som har detti av. Ja du kan ha rett i det. 88 Escort RSTurbo Link to comment Share on other sites More sharing options...
laRS-2000 Posted May 23, 2007 Share Posted May 23, 2007 Er sånn typisk hjul-ubalanse detta vil eg sei!Har vore borti akkurat det samme,og det på fleire bilar Link to comment Share on other sites More sharing options...
tuszi Posted May 23, 2007 Share Posted May 23, 2007 hadde samme på min når jeg kom over 80 er felgene garantert Link to comment Share on other sites More sharing options...
RsTurboTaule Posted May 23, 2007 Author Share Posted May 23, 2007 såpass.. får vel rusle bort i morgen til en dekk fyr og fikse dette da, siden det er irriterende å få risting hver gang man cruiser forbi en bil på "interstaten" 88 Escort RSTurbo Link to comment Share on other sites More sharing options...
vinge87 Posted May 23, 2007 Share Posted May 23, 2007 kjære deg taule, du kan jo spørre "de nermeste" først, dette er foringene dine, å si at det er felgene er det dummeste jeg har hørt, da hadde dem ristet like ****** HELE tiden, på WOLFEN som han derre karen her inne har kjøpt så ristet rattet på mellom 50- 70 km i timen, var det felgene? NEI!! tusseladd ikke si noe du ikke vet, dette var da foringer og endeleddforinger, enda verre er at tusseladden kan si at det er felgen ETTER eier har BALANSERT dem, ler meg ihel hehe bra det er noen som har erfaring Bruksbil: 2005 E-61 Bmw 535dat M-SportUnder bygging: Escort F-40 4x4 1Uzfe Twin Efr 6258 WRC understell, Quaife Seq q-69 + masse grommt På passionford Dette forumet mangler styring...... Link to comment Share on other sites More sharing options...
tuszi Posted May 23, 2007 Share Posted May 23, 2007 kjære deg taule, du kan jo spørre "de nermeste" først, dette er foringene dine, å si at det er felgene er det dummeste jeg har hørt, da hadde dem ristet like ****** HELE tiden, på WOLFEN som han derre karen her inne har kjøpt så ristet rattet på mellom 50- 70 km i timen, var det felgene? NEI!! tusseladd ikke si noe du ikke vet, dette var da foringer og endeleddforinger, enda verre er at tusseladden kan si at det er felgen ETTER eier har BALANSERT dem, ler meg ihel hehe bra det er noen som har erfaring hva **** snakker du om erfaring etter? tror du ikke jeg har vært borti dette? rart at bilen blei fin etter at dekka blei balansert da? ***** mehe. hold di ***** frekke komentarene for deg sjøl Link to comment Share on other sites More sharing options...
RsTurboTaule Posted May 23, 2007 Author Share Posted May 23, 2007 Slapp no av folkens. vi får se hva som er galt i morgen.. skal sjekke om felgene(eller ett lodd har falt av) hehe 88 Escort RSTurbo Link to comment Share on other sites More sharing options...
vinge87 Posted May 23, 2007 Share Posted May 23, 2007 hva **** snakker du om erfaring etter? tror du ikke jeg har vært borti dette? rart at bilen blei fin etter at dekka blei balansert da? ***** mehe. hold di ***** frekke komentarene for deg sjøl ja jeg har erfaring, når felger mangler lodd eller er skjeiv, så merker du det jo mere hatighet du har, er jo logisk dette eller? var ikke meningen å være frekk, men når du sier at garantert er det felgene hannes, ja da må fagfolk gripe inn, når felger er skjeiv eller ute av lodd ja så merker du det gradvis med hastigheten Bruksbil: 2005 E-61 Bmw 535dat M-SportUnder bygging: Escort F-40 4x4 1Uzfe Twin Efr 6258 WRC understell, Quaife Seq q-69 + masse grommt På passionford Dette forumet mangler styring...... Link to comment Share on other sites More sharing options...
tuszi Posted May 23, 2007 Share Posted May 23, 2007 fagfolk? du virker ikke akkurat så veldig seriøs at det gjør noe da. men jaja. snakker bare av erfaring jeg. Link to comment Share on other sites More sharing options...
vinge87 Posted May 23, 2007 Share Posted May 23, 2007 ok greit nok, la trådstarter fortelle oss hva som hjalp , foringer eller felgene så skal jeg selvsagt si unskyld til deg vist det er felgene Bruksbil: 2005 E-61 Bmw 535dat M-SportUnder bygging: Escort F-40 4x4 1Uzfe Twin Efr 6258 WRC understell, Quaife Seq q-69 + masse grommt På passionford Dette forumet mangler styring...... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Escort RST WRC Posted May 23, 2007 Share Posted May 23, 2007 Helt enig med vinge87 her... Foringer. Kristian Løvland----------1989 Ford Sierra Cosworth 2wd Wolf Prosjekttråd her Link to comment Share on other sites More sharing options...
RsTurboTaule Posted May 23, 2007 Author Share Posted May 23, 2007 Husker de felgene jeg fikk av kalkunen, og der var ene bakfelgen pisseskjeiv, ble faktisk stoppet av en kar som kom bak meg, og han sa at det så ut som om hjulet var sinnsykt løst. Dette merket jeg IKKE selv,da bilen oppførte seg helt normalt. (ja jeg sjekket hjulboltene,og de var stram som en fjøl) Men er lettere å merke det foran, siden man sitter å holder i kringlen. Har holdt en knapp på foringer jeg og, men ville bare forhøre meg her først . Men skal ta og sjekke felgene først,da dette er minst stress.. 88 Escort RSTurbo Link to comment Share on other sites More sharing options...
Escort RST WRC Posted May 23, 2007 Share Posted May 23, 2007 Hadde det vært felgene som hadde vært i ubalanse hadde du merket dette hele tiden. Og det hadde blitt forverret etter høyere fart. Jekk opp bilen og kjenn etter slakk i foringer med et skrujern? Er jo ikke mye stress det? Se etter om noen har sluppet i vulkaniseringen, eller om noen ikke returnerer skikkelig når du bender Kristian Løvland----------1989 Ford Sierra Cosworth 2wd Wolf Prosjekttråd her Link to comment Share on other sites More sharing options...
Cossieman Posted May 24, 2007 Share Posted May 24, 2007 bærekule..? Her skal det stå noe.. og det gjør det. Link to comment Share on other sites More sharing options...
vinge87 Posted May 24, 2007 Share Posted May 24, 2007 Husker de felgene jeg fikk av kalkunen, og der var ene bakfelgen pisseskjeiv, ble faktisk stoppet av en kar som kom bak meg, og han sa at det så ut som om hjulet var sinnsykt løst. Dette merket jeg IKKE :huh:selv,da bilen oppførte seg helt normalt. (ja jeg sjekket hjulboltene,og de var stram som en fjøl) Men er lettere å merke det foran, siden man sitter å holder i kringlen. Har holdt en knapp på foringer jeg og, men ville bare forhøre meg her først . Men skal ta og sjekke felgene først,da dette er minst stress.. dettte var jo bakhjulet ditt, merker det ikke på samme måte da siden du ikke merker det på rattet Bruksbil: 2005 E-61 Bmw 535dat M-SportUnder bygging: Escort F-40 4x4 1Uzfe Twin Efr 6258 WRC understell, Quaife Seq q-69 + masse grommt På passionford Dette forumet mangler styring...... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ruudsengen Posted May 24, 2007 Share Posted May 24, 2007 Selvfølgelig kan det være foringer som gjør at det rister, men det mest logiske er fortsatt å begynne med felger og dekk.Kast i felger,høydekast i hjul o.l. Når det gjelder erfaring, har jeg ikke jobba med bil i mer enn 9år, så det er jo mulig jeg er helt på jordet her. Link to comment Share on other sites More sharing options...
fiesta_xr2i Posted May 24, 2007 Share Posted May 24, 2007 har vært boti det samme , kompis hadde sierra , nybalanserte hjul , rista som f**N mellom 90-110km/t fikk balansert hjula på boltehulla å problemet var borte , er ikke alle som 'gidder' å balansere på annet enn senterhullet da det er en god del mere jobb , så d koster litt mere 2012 Focus 1.0 Ecoboost Stv 125 hk X 2004 Focus ST 170 Imperial Blue X 87/91 sierra cosworth 4x4 stage 3 X 01 mondeo 2,0 tdi stv 115hk X 92 fiesta xr2i 1,8 16v (RS1800) X 88 sierra 2,0 sedan X 90 sierra 2,0i combi Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sierra_2.9 Posted May 25, 2007 Share Posted May 25, 2007 enig med vinge87 i diskusjonen her..neppe noe med felgene å gjøre.. '93 Escort CosworthX - '93 ///M3- '92 Ford Sierra CLXX - '89 Sierra CosworthMine bilder:www.facebook.com/hmfotografi - Lik gjerne siden Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ruudsengen Posted May 25, 2007 Share Posted May 25, 2007 Har merket at når jeg kommer opp i 90-100kmt så begynner det å riste litt i rattet,men ved 80kmt og nedover er den helt fin. Rister ikke ved nedbremsing,da skivene og klossene er helt nye. (Ristet sykt mye ved bremsing, før disse ble skiftet) Er dette stab-stag foringene eller bærearmsforingene som gjør? Tviler på at det er felgene da disse ble avbalansert for ikke alt for lenge siden+ at de var 100% på den røde escorten jeg hadde.. stab stag foringene er gule( a la powerflex muligens) Noen som vet,eller kan det være noe annet muffens? Finni ut noe mer? Link to comment Share on other sites More sharing options...
RsTurboTaule Posted May 26, 2007 Author Share Posted May 26, 2007 Fant ut at ene bærekulen var gåen på høyre side igår + indre bærearmsforing. så er nok foringer og ikke felgene som var fucka EDIT: takk til alle for innspill og hjelp . får se om jeg skifter begge bærearmene idag eller i løpet av pinsen.. 88 Escort RSTurbo Link to comment Share on other sites More sharing options...
Escort RST WRC Posted May 26, 2007 Share Posted May 26, 2007 Bra du fant ut av det Kristian Løvland----------1989 Ford Sierra Cosworth 2wd Wolf Prosjekttråd her Link to comment Share on other sites More sharing options...
RsTurboTaule Posted May 31, 2007 Author Share Posted May 31, 2007 skiftet den andre bærearmen idag, og der var bærekulen gåen + indre bærearmsforing. nå er ALL risting borte vekk,og er som en ny bil å kjøre så takk for all hjelp igjen... 88 Escort RSTurbo Link to comment Share on other sites More sharing options...
Cossieman Posted June 2, 2007 Share Posted June 2, 2007 bærekule..? skulle hørt på meg med engang:P Her skal det stå noe.. og det gjør det. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now