Jump to content

Risting i rattet ved 100kmt,men helt fin ved 80kmt


RsTurboTaule

Recommended Posts

Har merket at når jeg kommer opp i 90-100kmt så begynner det å riste litt i rattet,men ved 80kmt og nedover er den helt fin.

Rister ikke ved nedbremsing,da skivene og klossene er helt nye. (Ristet sykt mye ved bremsing, før disse ble skiftet)

 

Er dette stab-stag foringene eller bærearmsforingene som gjør?

 

Tviler på at det er felgene da disse ble avbalansert for ikke alt for lenge siden+ at de var 100% på den røde escorten jeg hadde..

stab stag foringene er gule( a la powerflex muligens)

 

Noen som vet,eller kan det være noe annet muffens?

88 Escort RSTurbo

Link to comment
Share on other sites

kjære deg taule, du kan jo spørre "de nermeste" først, dette er foringene dine, å si at det er felgene er det dummeste jeg har hørt, da hadde dem ristet like ****** HELE tiden, på WOLFEN som han derre karen her inne har kjøpt så ristet rattet på mellom 50- 70 km i timen, var det felgene? NEI!! tusseladd ikke si noe du ikke vet, dette var da foringer og endeleddforinger, enda verre er at tusseladden kan si at det er felgen ETTER eier har BALANSERT dem, ler meg ihel hehe bra det er noen som har erfaring :)

F4020kit.jpg

Bruksbil: 2005 E-61 Bmw 535dat M-Sport

Under bygging: Escort F-40 4x4 1Uzfe Twin Efr 6258 WRC understell, Quaife Seq q-69 + masse grommt På passionford

 

Dette forumet mangler styring......

Link to comment
Share on other sites

kjære deg taule, du kan jo spørre "de nermeste" først, dette er foringene dine, å si at det er felgene er det dummeste jeg har hørt, da hadde dem ristet like ****** HELE tiden, på WOLFEN som han derre karen her inne har kjøpt så ristet rattet på mellom 50- 70 km i timen, var det felgene? NEI!! tusseladd ikke si noe du ikke vet, dette var da foringer og endeleddforinger, enda verre er at tusseladden kan si at det er felgen ETTER eier har BALANSERT dem, ler meg ihel hehe bra det er noen som har erfaring :)

hva **** snakker du om erfaring etter? tror du ikke jeg har vært borti dette? rart at bilen blei fin etter at dekka blei balansert da? ***** mehe. hold di ***** frekke komentarene for deg sjøl

Link to comment
Share on other sites

hva **** snakker du om erfaring etter? tror du ikke jeg har vært borti dette? rart at bilen blei fin etter at dekka blei balansert da? ***** mehe. hold di ***** frekke komentarene for deg sjøl

 

 

ja jeg har erfaring, når felger mangler lodd eller er skjeiv, så merker du det jo mere hatighet du har, er jo logisk dette eller? var ikke meningen å være frekk, men når du sier at garantert er det felgene hannes, ja da må fagfolk gripe inn, når felger er skjeiv eller ute av lodd ja så merker du det gradvis med hastigheten :rolleyes:

F4020kit.jpg

Bruksbil: 2005 E-61 Bmw 535dat M-Sport

Under bygging: Escort F-40 4x4 1Uzfe Twin Efr 6258 WRC understell, Quaife Seq q-69 + masse grommt På passionford

 

Dette forumet mangler styring......

Link to comment
Share on other sites

ok greit nok, la trådstarter fortelle oss hva som hjalp , foringer eller felgene så skal jeg selvsagt si unskyld til deg vist det er felgene ;)

F4020kit.jpg

Bruksbil: 2005 E-61 Bmw 535dat M-Sport

Under bygging: Escort F-40 4x4 1Uzfe Twin Efr 6258 WRC understell, Quaife Seq q-69 + masse grommt På passionford

 

Dette forumet mangler styring......

Link to comment
Share on other sites

Husker de felgene jeg fikk av kalkunen, og der var ene bakfelgen pisseskjeiv, ble faktisk stoppet av en kar som kom bak meg, og han sa at det så ut som om hjulet var sinnsykt løst. Dette merket jeg IKKE selv,da bilen oppførte seg helt normalt. (ja jeg sjekket hjulboltene,og de var stram som en fjøl) Men er lettere å merke det foran, siden man sitter å holder i kringlen.

 

Har holdt en knapp på foringer jeg og, men ville bare forhøre meg her først . Men skal ta og sjekke felgene først,da dette er minst stress..

88 Escort RSTurbo

Link to comment
Share on other sites

Hadde det vært felgene som hadde vært i ubalanse hadde du merket dette hele tiden. Og det hadde blitt forverret etter høyere fart.

Jekk opp bilen og kjenn etter slakk i foringer med et skrujern? Er jo ikke mye stress det? :)

Se etter om noen har sluppet i vulkaniseringen, eller om noen ikke returnerer skikkelig når du bender ;)

Kristian Løvland----------1989 Ford Sierra Cosworth 2wd Wolf               Prosjekttråd her
 

Link to comment
Share on other sites

Husker de felgene jeg fikk av kalkunen, og der var ene bakfelgen pisseskjeiv, ble faktisk stoppet av en kar som kom bak meg, og han sa at det så ut som om hjulet var sinnsykt løst. Dette merket jeg IKKE :huh:selv,da bilen oppførte seg helt normalt. (ja jeg sjekket hjulboltene,og de var stram som en fjøl) Men er lettere å merke det foran, siden man sitter å holder i kringlen.

 

Har holdt en knapp på foringer jeg og, men ville bare forhøre meg her først . Men skal ta og sjekke felgene først,da dette er minst stress..

 

 

dettte var jo bakhjulet ditt, merker det ikke på samme måte da siden du ikke merker det på rattet :rolleyes:

F4020kit.jpg

Bruksbil: 2005 E-61 Bmw 535dat M-Sport

Under bygging: Escort F-40 4x4 1Uzfe Twin Efr 6258 WRC understell, Quaife Seq q-69 + masse grommt På passionford

 

Dette forumet mangler styring......

Link to comment
Share on other sites

Selvfølgelig kan det være foringer som gjør at det rister, men det mest logiske er fortsatt å begynne med felger og dekk.Kast i felger,høydekast i hjul o.l.

 

Når det gjelder erfaring, har jeg ikke jobba med bil i mer enn 9år, så det er jo mulig jeg er helt på jordet her. :ph34r:

Link to comment
Share on other sites

har vært boti det samme , kompis hadde sierra , nybalanserte hjul , rista som f**N mellom 90-110km/t

 

fikk balansert hjula på boltehulla å problemet var borte , er ikke alle som 'gidder' å balansere på annet enn senterhullet da det er en god del mere jobb , så d koster litt mere

2012 Focus 1.0 Ecoboost Stv 125 hk

X 2004 Focus ST 170 Imperial Blue

X 87/91 sierra cosworth 4x4 stage 3

X 01 mondeo 2,0 tdi stv 115hk

X 92 fiesta xr2i 1,8 16v (RS1800)

X 88 sierra 2,0 sedan

X 90 sierra 2,0i combi

Link to comment
Share on other sites

Har merket at når jeg kommer opp i 90-100kmt så begynner det å riste litt i rattet,men ved 80kmt og nedover er den helt fin.

Rister ikke ved nedbremsing,da skivene og klossene er helt nye. (Ristet sykt mye ved bremsing, før disse ble skiftet)

 

Er dette stab-stag foringene eller bærearmsforingene som gjør?

 

Tviler på at det er felgene da disse ble avbalansert for ikke alt for lenge siden+ at de var 100% på den røde escorten jeg hadde..

stab stag foringene er gule( a la powerflex muligens)

 

Noen som vet,eller kan det være noe annet muffens?

 

Finni ut noe mer?

Link to comment
Share on other sites

Fant ut at ene bærekulen var gåen på høyre side igår + indre bærearmsforing. så er nok foringer og ikke felgene som var fucka

 

EDIT: takk til alle for innspill og hjelp . får se om jeg skifter begge bærearmene idag eller i løpet av pinsen.. :lol:

88 Escort RSTurbo

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...