Jump to content

Recommended Posts

Guest Rabbit
Posted

En million oppskrifter på dette her,...fikk beskjed av sarpsborg motorverksted at motoren skulle gå på 2000-2500 rpm de første 30min så bytte olje og filter. Mineralolje. Var veldig viktig at motoren IKKE fikk gå på tomgang....

Posted

ja, belastning og vanlig kjøring, kjør variert med det, alltså kjør hardt litt og kjør normalt litt, kombiner dette, sikkert mangen andre meninger her om dette men ikke kjør pusete for å si det slikt, er belastning som duger

 

En million oppskrifter på dette her,...fikk beskjed av sarpsborg motorverksted at motoren skulle gå på 2000-2500 rpm de første 30min så bytte olje og filter. Mineralolje. Var veldig viktig at motoren IKKE fikk gå på tomgang....

 

 

dette er det dummeste jeg har hørt, men det gjelder for innkjøring av kammer IKKE stempelringer

F4020kit.jpg

Bruksbil: 2005 E-61 Bmw 535dat M-Sport

Under bygging: Escort F-40 4x4 1Uzfe Twin Efr 6258 WRC understell, Quaife Seq q-69 + masse grommt På passionford

 

Dette forumet mangler styring......

Posted (edited)
ja, belastning og vanlig kjøring, kjør variert med det, alltså kjør hardt litt og kjør normalt litt, kombiner dette,

 

 

 

nesten bare å kjøre vanlig som jeg pleier da..:rolleyes:

Edited by Cosworthking
Guest Dre Racing@
Posted

skal man kjøre inn stempelringer skal man prøve å ligge på maks dreiemoment.

sånn at ringene får presset seg ut mot sylinderveggen og tettet skikkeli.

 

la motoren dra tungt, ikke nødvendigvis høye turtall.

å bruk mineral olje, gjerne fra biltema

Posted
skal man kjøre inn stempelringer skal man prøve å ligge på maks dreiemoment.

sånn at ringene får presset seg ut mot sylinderveggen og tettet skikkeli.

 

la motoren dra tungt, ikke nødvendigvis høye turtall.

å bruk mineral olje, gjerne fra biltema

 

 

bare kjøpe vanlig mineral olje 10/40w fra skrottema til 100 kr da, å kjøre noen mil med det og så bytte til syntetisk?

noen grunn til mineral olje?

Guest Rabbit
Posted

Syntetisk olje er for effektiv, stempelringene får ikke skikkelig kontakt med sylinderveggene og dermed ikke "satt" seg skikkelig. Fører til høyere oljeforbruk (blow by) og noe latere motor..

Posted
Syntetisk olje er for effektiv, stempelringene får ikke skikkelig kontakt med sylinderveggene og dermed ikke "satt" seg skikkelig. Fører til høyere oljeforbruk (blow by) og noe latere motor..

 

 

ok.. hvor mange mil burde en kjøre på mineral olje a? :rolleyes:

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...